Pieptoon bij twee apparaten op tuner

Pagina: 1
Acties:

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 15:15
Ik zit met het volgende probleem, ik heb twee apparaten aangesloten op mijn tuner (laptop en pc die aan tv is gekoppeld) Wanneer beide aanstaan geeft dit een enorm piepgeluid als het volume hoog staat. Bij lagere volumes is de piep minder hoorbaar maar nog steeds aanwezig. Ik heb al een switchbox tussen mijn tuner en de apparaten zitten aangezien de tuner maar één input heeft. Iemand een idee hoe deze pieptoon ontstaan en hoe ik er vanaf kom? Of is mijn tuner gewoon aan gort?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00

lier

MikroTik nerd

Over wat voor tuner praat je hier ?
Wat voor input zit er op je tuner (en is dit geen output) ?
Over welke switchbox heb je het ?

Misschien mogelijk om een plaatje (met pijltjes voor de signaal richting) te maken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je gaat er vanuit dat je tuner (ik denk dat je receiver bedoeld) dat piep geluid 'maakt'.
Maar dat kan natuurlijk ook al van oorsprong bij het geluid zitten wat uit je laptop en/of computer komt.

En de definitie van piepgeluid is nogal breed. Dat wil zeggen: sommige mensen noemen een brom ook een piep. Kan je wat specifieker zijn of (mooiste) een audio filetje met dit piepje ergens neerplempen?

Edit:
Verder is de kans dat dit een aardlus betreft aanwezig. Search effe naar aardlus voor meer info.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 17-03-2008 16:36 ]

Alles kan stuk.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

ralpje

Deugpopje

Heb je het probleem ook als je maar één apparaat op de tuner aansluit?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• donny_p
Tuner is een oud JVC dingetje met cd speler en heeft 1 analoge output (rood/wit) Hieraan zit de switchbox die een extra analoge output heeft
http://www.allekabels.nl/...ORTS-AUDIOSCHAKELAAR.html.

Hierop zitten de laptop en pc aangesloten met tulp/3,5mm stekkers. Piep is een hoge ruis/schraap achtig geluid. Komt alleen voor als beide apparaten aangesloten zitten. Wanneer één apparaat is aangesloten werkt alles prima. Had het eerst zonder de switchbox met analoge kabels een extra output gemaakt maar dit gaf hetzelfde probleem. Dacht dat de switchbox ging helpen, maar niet dus. Heb even zitten zoeken op het forum, maar veel van de genoemde aardlus problemen komen overeen met mijn situatie, denk dat het hieraan ligt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

donny_p schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:10:
Tuner is een oud JVC dingetje met cd speler en heeft 1 analoge output (rood/wit)
Output?
Input bedoel je mag ik hopen?
Hieraan zit de switchbox die een extra analoge output heeft
http://www.allekabels.nl/...ORTS-AUDIOSCHAKELAAR.html.
Dejavu:
Output?
Input bedoel je mag ik hopen?
Hierop zitten de laptop en pc aangesloten met tulp/3,5mm stekkers. Piep is een hoge ruis/schraap achtig geluid. Komt alleen voor als beide apparaten aangesloten zitten. Wanneer één apparaat is aangesloten werkt alles prima. Had het eerst zonder de switchbox met analoge kabels een extra output gemaakt maar dit gaf hetzelfde probleem. Dacht dat de switchbox ging helpen, maar niet dus. Heb even zitten zoeken op het forum, maar veel van de genoemde aardlus problemen komen overeen met mijn situatie, denk dat het hieraan ligt.
Daar lijkt het wel op.
In dezelfde topics vind je mogelijke oorzaken en manieren om de boel op te lossen.

Alles kan stuk.

• donny_p
Input :P Denk bijna zeker dat het aardlus is, namelijk wanneer ik alle kabels aansluit en muziek afspeel vanaf mijn laptop (piep is nu hoorbaar) en de stekker van de laptopvoeding eruit haal is de piep niet meer hoorbaar. Ik zal in de aarlus topics een oplossing proberen te zoeken, kan deze wel dicht :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

ralpje

Deugpopje

Steek de stekker van je voeding eens andersom in het stopcontact, is symptoombestrijding, maar vaak werkt het wel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• donny_p
Probleem is inmiddels opgelost :) Heb een aardlus isolator tussen de switchbox en de pc geplaatst. De brom is nu verdwenen en alles is netjes aangesloten. Bedankt voor de hulp in ieder geval :)
Pagina: 1