Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

aparte regel in kpn eindeloos internetten abbo

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:51
Bron
1. Normaal gebruik; Met Eindeloos online kun je binnen Nederland feitelijk onbeperkt surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon of PDA. Surf Mobiel is niet bedoeld voor het gebruik van je mobiele telefoon of PDA in combinatie met je laptop – al dan niet via bluetooth.
Dit houdt in dat je op jouw mobiele telefoon of PDA:

kan surfen op het Internet via een browser op je telefoon of PDA
e-mail kan ophalen en verzenden op basis van het POP3 en SMTP protocol
kan chatten via Hi Messenger, msn messenger, Hyves messenger en alle overige chat toepassingen die in de mobiel portals van Hi te benaderen zijn
foto’s kan ophalen en versturen per e-mail
de weg kan vinden met behulp van een navigatie applicatie
kan e-mailen via webmail diensten, zoals Hotmail en GMail

Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online. Hierdoor ben je in staat om zonder zorgen te surfen en te e-mailen vanaf je mobiele telefoon.

2. Met Eindeloos online is het je helaas niet toegestaan om gebruik te maken van:

Voice-over-IP en aanverwante toepassingen
Applicaties die e-mail automatisch afleveren op je mobiele telefoon en die gebruikelijk in de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers
een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding

3. De simkaart behorende bij de aansluiting waarop je Eindeloos online hebt afgesloten, mag alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon.

4. Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.

5. Eindeloos online kan alleen afgesloten worden in combinatie met de volgende spraak abonnementen:

Alle KPN Mobiel en Flexibel spraak abonnementen
Alle Hi spraak abonnementen
6. Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.

7. Indien je geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online (zie 1) zal Hi je hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Hierbij geven wij tevens aan wat het gemiddelde dataverbruik van alle overige abonnees van Eindeloos online is. Je krijgt minimaal 2 keer de kans om jouw gebruik aan te passen. Indien je ondanks onze verzoeken blijvend geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online, heeft Hi het recht het abonnement te beëindigen en jou een aanbod te doen voor een opvolgend abonnement.
wat moet ik me daarbij voorstellen..? geen youtube kijken oid..? Daarnaast zit ik te twijfelen hoe of wat. Ik heb mijn keuze gemaakt en wil de F700 van samsung hebben.

Bij 2call staat de telefoon voor €115,- zonder "eindeloos online" van hi bij een verlenging van 2 jaar.
Bij 2call staat de telefoon voor €31,- mét "eindeloos online" van hi bij een verlenging van 2 jaar.

Hi hanteert een FuP (fair use policy). -->
Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online.
dus als ik het goed begrijp, is stelselmatig 9x de normale dataverbruik onbeperkt toegestaan...

Hoe hoog is het gemiddelde verbruik van een gemiddelde hi gebruiker ongeveer? en wat voor dingen kan ik dan op internet doen zonder er overheen te gaan..?

Ik zit dus voornamelijk te twijfelen of ik dus moet gaan voor het eindeloos internetten om zo een goedkopere telefoon te krijgen, of de duurdere telefoon zonder internetten.

Ik denk het voornamelijk te gaan gebruiken om te msnen, en om mijn e-mail te lezen. Als het toegestaan is, zal ik soms een filmpje kijken op dumpert.nl ofzo.

wie kan mijn vragen bevestigend of ontkennend beantwoorden?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hoe hoog is het gemiddelde verbruik van een gemiddelde hi gebruiker ongeveer?
ff reality check: als KPN dit in hun algemene voorwarden opneemt, zou je niet denken dat ze met een beetje transparantie in de regels ook op hun website DUIDELIJK vermelden wat het gemiddelde verbruik is?

In plaats van dat je het hier op Tweakers moet vragen?

Zou je denken he. Doen ze niet. Goh, wat raar.

Alors.

• BootVluchteling
Stereotomy schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:34:
[...]

ff reality check: als KPN dit in hun algemene voorwarden opneemt, zou je niet denken dat ze met een beetje transparantie in de regels ook op hun website DUIDELIJK vermelden wat het gemiddelde verbruik is?

In plaats van dat je het hier op Tweakers moet vragen?

Zou je denken he. Doen ze niet. Goh, wat raar.
Als je logisch nadenkt, kan je mijn insteek begrijpen.

Mensen die de FUP té ver overschrijden (10x+) krijgen deze een melding met die maand het gemiddelde verbruik van de gemiddelde user.

DIE data zoek ik dus. als iemand toevallig er grof overheen is gegaan, wordt hij op de hoogte gesteld...

/edit (en dat is maar een deelvraag van dit topic)

[ Voor 5% gewijzigd door BootVluchteling op 17-03-2008 13:59 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoewel Youtube nou niet helemaal precies streaming is, zal het daar misschien wel onder vallen ja.

Zie ook: http://forum.fok.nl/topic/1126222 , het 1e Google resultaat op : "eindeloos online youtube" .

[ Voor 35% gewijzigd door heracles op 17-03-2008 14:26 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Met streaming heb je dat 10-voudige waarschijnlijk zo te pakken, helemaal als jij veel youtube kijkt en andere mensen dit niet veel doen. Zit de gemiddelde gebruiker veel op youtube is dan de vraag. Aan de andere kant, zij waarschuwen al dat dit niet mag. Ik weet niet hoeveel dataverkeer een gemiddeld youtube filmpje oplevert, maar daaruit zou je wel eens af kunnen leiden dat je dus helemaal niet zoveel dataverkeer mag hebben. En email automatisch afleveren op je telefoon? wat moet ik me daarbij voorstellen, mag je niet met een openstaand outlookje of thunderbird rondlopen?

• BootVluchteling
ik heb dus even kpn opgebeld. dingen als uitzendinggemist.nl, youtube ed mogen wel maar komen bovenop het eindeloos online gedoe. het is dus voornamelijk voor msn ed waar je het voor kan gebruiken.

ben eigenwijs geweest en heb direct de telefoon besteld. hopelijk morgen binnen. ze zei dat zolang ik dat ding niet als modem gebruik, en geen youtube bekijk, ik practisch onbeperkt kan surfen.. komt goed uit dus..

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Sowieso zal dumpert.nl niet eens werken dus dat komt ook mooi uit :+

Ik gok trouwens dat de gemiddelde waarde ergens tussen 25 en 50MB ligt, althans dat was het bij Vodafone, dus reken maar uit ;)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
... geen youtube enzo? komt bovenop? en flashreclame die ongevraagd loopt te loaden/afspelen op veel websites? sommige websites zijn compleet flash.. Wat is daar anders aan dan een youtube filmpje...

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 09:34
Mar2zz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:36:
Met streaming heb je dat 10-voudige waarschijnlijk zo te pakken, helemaal als jij veel youtube kijkt en andere mensen dit niet veel doen. Zit de gemiddelde gebruiker veel op youtube is dan de vraag. Aan de andere kant, zij waarschuwen al dat dit niet mag. Ik weet niet hoeveel dataverkeer een gemiddeld youtube filmpje oplevert, maar daaruit zou je wel eens af kunnen leiden dat je dus helemaal niet zoveel dataverkeer mag hebben. En email automatisch afleveren op je telefoon? wat moet ik me daarbij voorstellen, mag je niet met een openstaand outlookje of thunderbird rondlopen?
Daar bedoelen ze pushmail mee volgens mij! :-) Aangezien dat hun veel duurdere tegenhanger Blackberry uit de markt zet! ;)
Maar ach ik gebruik gewoon pushmail en heb nog nooit iemand horen zeuren! ;)

Verwijderd

Het gemiddelde gebruik bij Hi ligt op 22MB per maand!

Videostreaming, Imode en WAP vallen NIET onder de bunder bij Hi en worden dus bovenop de 9,50 in rekening gebracht!
Mar2zz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:36:
En email automatisch afleveren op je telefoon? wat moet ik me daarbij voorstellen, mag je niet met een openstaand outlookje of thunderbird rondlopen?
1 mailtje kost je ongeveer 2kb, op de meeste toestellen kun je ook instellen hoeveel je maximaal wil binnenhalen (windows mobile) per mail. Dus maak je over mailen maar geen zorgen, dat kun je 'eindeloos' doen zolang je geen grote bestanden meestuurt.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 10:38 ]

Pagina: 1