AVCHD bewerken op iMac 2.4 (24 inch)

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik ben van plan om een nieuwe full hd camera te kopen. Ik zit nog te twijfelen tussen de Sony HC5 of de Panasonic SD5.

Ik ben nu benieuwd hoe het werkt op een iMac om dan AVCHD te bewerken. Ik heb 4GB ram. Gaat dit (na het importeren) net zo snel als het bewerken van standaard DV video ? Of duurt elke aanpassing veel langer ?

• tj.willems
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08-2023
Wat ik je ook kan aanraden is een adapter kopen voor op een handy cam en daar dan een mooie fotolens op te zetten. Krijg je zeer mooie beelden voor iets minder geld.
Op youtube zoeken naar 35 mm adapter

[ Voor 12% gewijzigd door tj.willems op 17-03-2008 20:41 ]

'Just a designerd'

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 12:23
Die Panasonic is een AVCHD-apparaat en die Sony een HDV. Als je AVCHD en HDV googlet komen er best wat interessante artikels uit waar mensen de 2 standaarden met elkaar vergelijken. Wat ik begrijp gaat AVCHD in ieder geval nogal wat CPU power vreten.

[ Voor 17% gewijzigd door Dancing_Animal op 17-03-2008 20:45 ]

• enzoronald
Ik ben uiteindelijk voor de SD5 gegaan (AVCHD dus). Iemand ervaring met het bewerken van deze materialen op een iMac 2.4 met 4gb ram ?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met welke programma wil je ze bewerken (iMovie? Final Cut? Avid? Premiere?) en heb je zelf al gezocht naar reviews en benchmarks?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

enzoronald schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:35:
Ik ben uiteindelijk voor de SD5 gegaan (AVCHD dus). Iemand ervaring met het bewerken van deze materialen op een iMac 2.4 met 4gb ram ?
iMovie '08 en Final Cut Express 4 moeten het beide kunnen. Deze zetten het bij het inladen van AVCHD-videos het om in de Apple Intermediate Codec.

• enzoronald
Daedalus schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:50:
Met welke programma wil je ze bewerken (iMovie? Final Cut? Avid? Premiere?) en heb je zelf al gezocht naar reviews en benchmarks?
Ja ik weet nog niet of ik iMovie of Final Cut ga gebruiken. Beide werken inderdaad. Ik heb een heleboel reviews gelezen, maar ik kan niets vinden van hoe snel het editen gaat. Als het eenmaal dat AIC formaat is, is het editen dat net zoals met DV footage ? En pas weer als je wilt gaan renderen,etc. dat het dan weer "langzaam" is ?

Ik wil eigenlijk gewoon van iemand horen die een AVCHD camera heeft met een iMac 2.4 ghz en 4gb ram. Wat zijn zijn/haar ervaringen.

Verwijderd

Ik werk zelf met de Canon HG10 (ook een AVCHD cam) i.c.m FCE en een iMac (4gb), importeren duurt ff maar het monteren en renderen werkt net als een standaard DV cam.

Editen met iMovie is na de aanschaf van FCE helemaal van de baan, tis ff wennen maar als je de smaak te pakken hebt dan wil je niet meer anders!!! (edit: op Final Cut studio na dan :9 )

Persoonlijk ben ik er bijzonder tevreden mee, als enige nadeel zie ik het feit dat er nog niet gebrand kan gaan worden op een blu ray zodat het eindproduct ook in HD extern beschikbaar wordt. Zelf heb ik dit opgelost door een appleTV te gebruiken en HD over het netwerk te streamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 13:02 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 12:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:56:
importeren duurt ff maar het monteren en renderen werkt net als een standaard DV cam.
Hoe lang is ff? DV duurt net zolang als dat de tape is zegmaar, dus een uur tape kost een uur importeren en is dan gelijk bewerkbaar. Als importeren veel langer duurt dan de duur van de video zelf, lijkt het mij best vervelend werken.
Pagina: 1