Toon posts:

[XP] resume vanuit Standby geeft reboots*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn PC een beetje ingericht als mediacenter. Normaal gesproken zet ik die PC gewoon helemaal uit maar nu ik hem ook als mediacenter wil gaan gebruiken dacht ik voortaan wat vaker de standby te gebruiken. Ik loop alleen tegen wat problemen aan met standby.

Als ik op standby klik gaat de PC netjes uit. Als ik hem vervolgens weer aan wil zetten dan gaat hij aan alleen maar om te rebooten om de paar seconde. Ik heb dit nog niet eerder gezien maar heb wel vermoedens waar het aan kan liggen zoals mijn RAID-0 setup of mijn overklok.

Hier alle specs van de PC in kwestie;

Besturingssysteem: Windows XP SP2 incl alle updates

4 GB (3,2GB herkent) RAM 800 MHz 4-4-4-12
E6750 @ 3,2GHz met speedstepping en EIST aan
Gigabyte P35-DS4 rev 1.0 met BIOS versie F11
2x Samsung P40 80GB harddisks -> RAID-0
1x Samsung T166 500GB harddisk
1x Samsung DVD-RW SATA
1x X-Fi extremeMusic
1x Hauppauge WinTV Express
grafische kaart PEAK HD3870
Toetsenbord Logitech G15
Muis Logitech G5
voeding Enermax Liberty 620 watt

Aangezien het fout gaat bij het opnieuw opstarten neem ik aan dat het ergens in de hardware ligt. Misschien 1 van de PCI kaarten of mijn overklok. 4GB geheugen misschien een probleem? Wie weet raad?

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:00:Ik heb dit nog niet eerder gezien maar heb wel vermoedens waar het aan kan liggen zoals mijn RAID-0 setup of mijn overklok.
Het eerste wat je kunt proberen is je overklok ongedaan te maken - wanneer het dan goed gaat hoeft je niet verder te zoeken ;)

Verwijderd

Verwijderd in "[VISTA]Slaapstand ontwaakt niet goed."

Ondanks dat het niet om Vista gaat, wel relevant.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga vanavond mijn BIOS ff default in laden. Als dat niet werkt maar is wat hardware strippen denk ik zo... Ik dacht ms dat iemand hier mooie insights heeft mbt dit mobo'tje

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel aangepast, naar één die ten eerste goed aangeeft wat je probleem is (het woord probleem in een topictitel levert mij spontane aanvallen van gordelroos op) en ten tweede de Windows versie herbergt.

Was misschien nog niet opgevallen met al die andere topics hier, maar dat is wel een huisregel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt alt-92
Pas mijn tweede post hier en als nieuwkomer maak je wel is fouten....

Zal de huisregels ff doorlezen zodat dit de laatste keer is
Pagina: 1