Ik heb sinds kort mijn PC een beetje ingericht als mediacenter. Normaal gesproken zet ik die PC gewoon helemaal uit maar nu ik hem ook als mediacenter wil gaan gebruiken dacht ik voortaan wat vaker de standby te gebruiken. Ik loop alleen tegen wat problemen aan met standby.
Als ik op standby klik gaat de PC netjes uit. Als ik hem vervolgens weer aan wil zetten dan gaat hij aan alleen maar om te rebooten om de paar seconde. Ik heb dit nog niet eerder gezien maar heb wel vermoedens waar het aan kan liggen zoals mijn RAID-0 setup of mijn overklok.
Hier alle specs van de PC in kwestie;
Besturingssysteem: Windows XP SP2 incl alle updates
4 GB (3,2GB herkent) RAM 800 MHz 4-4-4-12
E6750 @ 3,2GHz met speedstepping en EIST aan
Gigabyte P35-DS4 rev 1.0 met BIOS versie F11
2x Samsung P40 80GB harddisks -> RAID-0
1x Samsung T166 500GB harddisk
1x Samsung DVD-RW SATA
1x X-Fi extremeMusic
1x Hauppauge WinTV Express
grafische kaart PEAK HD3870
Toetsenbord Logitech G15
Muis Logitech G5
voeding Enermax Liberty 620 watt
Aangezien het fout gaat bij het opnieuw opstarten neem ik aan dat het ergens in de hardware ligt. Misschien 1 van de PCI kaarten of mijn overklok. 4GB geheugen misschien een probleem? Wie weet raad?
Alvast bedankt voor de reacties!
Als ik op standby klik gaat de PC netjes uit. Als ik hem vervolgens weer aan wil zetten dan gaat hij aan alleen maar om te rebooten om de paar seconde. Ik heb dit nog niet eerder gezien maar heb wel vermoedens waar het aan kan liggen zoals mijn RAID-0 setup of mijn overklok.
Hier alle specs van de PC in kwestie;
Besturingssysteem: Windows XP SP2 incl alle updates
4 GB (3,2GB herkent) RAM 800 MHz 4-4-4-12
E6750 @ 3,2GHz met speedstepping en EIST aan
Gigabyte P35-DS4 rev 1.0 met BIOS versie F11
2x Samsung P40 80GB harddisks -> RAID-0
1x Samsung T166 500GB harddisk
1x Samsung DVD-RW SATA
1x X-Fi extremeMusic
1x Hauppauge WinTV Express
grafische kaart PEAK HD3870
Toetsenbord Logitech G15
Muis Logitech G5
voeding Enermax Liberty 620 watt
Aangezien het fout gaat bij het opnieuw opstarten neem ik aan dat het ergens in de hardware ligt. Misschien 1 van de PCI kaarten of mijn overklok. 4GB geheugen misschien een probleem? Wie weet raad?
Alvast bedankt voor de reacties!