Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access 2003] totalen tellen uit query

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zoek een manier om in access uit en query totalen te halen en vervolgens deze totalen willen gebruiken in een rapport.

het resultaat van de query waar ik de totalen moet uithalen ziet er als volgt uit :

product A 20 stuks leverancier X
product A 10 stuks leverancier Y
product A 20 stuks leverancier Z
product B 15 stuks leverancier Y
product B 15 stuks leverancier Z
product C 15 stuks leverancier Z

Nu wil ik weten hoeveel keer product A in deze query zit, hoeveel keer product B en product C.

Vervolgens wil ik deze totalen gebruiken in een rapport dat een overzicht maakt per product, laat zien welke leveranciers dit hebben afgenomen, en waar dus bovenaan bij komt te staan hoeveel keer het product afgenomen is ( het totaal dat we dus uit die query halen ), dit rapport maken gaat wel lukken, maar ik weet niet hoe ik uit de query die totalen haal, en hoe ze daarna in het rapport te steken.
Ik neem aan dat je ze naar een aparte tabel moet wegschrijven, maar hoe of wat ?
Op google vond ik enkel wat over de count/dcount functie, maar kan deze wel op een query losgelaten worden ? Hoe ? En hoe zeg ik dan nog eens dat hij verschil moet maken tussen de verschillende producten ?

Iemand enig idee ?

-| Hit it i would ! |-

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
OK, ben er al uit geraakt. :)

-| Hit it i would ! |-

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het idee van een forum is nou net dat dat misschien dan ook wel interessant zou kunnen zijn voor anderen?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland