Ik wil mijn pc aansluiten zowel op mijn TFT monitor als op mijn LCD TV
Aansluitmogelijkheid monitor:
VGA monitor kabel
Aansluitmogelijkheden LCD TV:
HDMI
VGA
Composite
De PC heeft nu een ATI videokaart met één enkele VGA uitgang.
Wat is de beste oplossing? Zodat ik niks hoef te switchen of om te zetten (hooguit via de remote van mijn tv)
Wat ik zelf heb geprobeerd:
Van een vriend heb ik de volgende videokaart gekregen:
Guillemot Hercules 3D Prophet Iii Titanium 500 64 Mb Agp Graphic Card
NVIDIA GeForce3 TI 500 VPU
Deze heeft 2 uitgangen: DVI en VGA.
Hij zegt dat ik de LCD tv dan via een DVI>HDMI kabel aan moet sluiten op de kaart.
Het voordeel van deze oplossing is dat de kaart de LCD TV een andere resolutie kan bieden dan de pc.
Wat mij tegenstaat bij deze oplossing:
De fan van deze kaart maakt enorm veel lawaai. Dat ga ik niet trekken in de huiskamer.
Ik heb vernomen dat dit op te lossen is met passieve koeling of een stillere fan.
Is dat werkbaar/betaalbaar?
Wat mij betreft moet dit een low budget oplossing zijn van niet meer dan 30 euro.
Wat zijn de opties?
Aansluitmogelijkheid monitor:
VGA monitor kabel
Aansluitmogelijkheden LCD TV:
HDMI
VGA
Composite
De PC heeft nu een ATI videokaart met één enkele VGA uitgang.
Wat is de beste oplossing? Zodat ik niks hoef te switchen of om te zetten (hooguit via de remote van mijn tv)
Wat ik zelf heb geprobeerd:
Van een vriend heb ik de volgende videokaart gekregen:
Guillemot Hercules 3D Prophet Iii Titanium 500 64 Mb Agp Graphic Card
NVIDIA GeForce3 TI 500 VPU
Deze heeft 2 uitgangen: DVI en VGA.
Hij zegt dat ik de LCD tv dan via een DVI>HDMI kabel aan moet sluiten op de kaart.
Het voordeel van deze oplossing is dat de kaart de LCD TV een andere resolutie kan bieden dan de pc.
Wat mij tegenstaat bij deze oplossing:
De fan van deze kaart maakt enorm veel lawaai. Dat ga ik niet trekken in de huiskamer.
Ik heb vernomen dat dit op te lossen is met passieve koeling of een stillere fan.
Is dat werkbaar/betaalbaar?
Wat mij betreft moet dit een low budget oplossing zijn van niet meer dan 30 euro.
Wat zijn de opties?