Toon posts:

[GeForce3]aansluiten op lcd tv + Stil maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc aansluiten zowel op mijn TFT monitor als op mijn LCD TV

Aansluitmogelijkheid monitor:
VGA monitor kabel

Aansluitmogelijkheden LCD TV:
HDMI
VGA
Composite

De PC heeft nu een ATI videokaart met één enkele VGA uitgang.

Wat is de beste oplossing? Zodat ik niks hoef te switchen of om te zetten (hooguit via de remote van mijn tv)

Wat ik zelf heb geprobeerd:
Van een vriend heb ik de volgende videokaart gekregen:
Guillemot Hercules 3D Prophet Iii Titanium 500 64 Mb Agp Graphic Card
NVIDIA GeForce3 TI 500 VPU

Deze heeft 2 uitgangen: DVI en VGA.
Hij zegt dat ik de LCD tv dan via een DVI>HDMI kabel aan moet sluiten op de kaart.
Het voordeel van deze oplossing is dat de kaart de LCD TV een andere resolutie kan bieden dan de pc.

Wat mij tegenstaat bij deze oplossing:
De fan van deze kaart maakt enorm veel lawaai. Dat ga ik niet trekken in de huiskamer.
Ik heb vernomen dat dit op te lossen is met passieve koeling of een stillere fan.
Is dat werkbaar/betaalbaar?
Wat mij betreft moet dit een low budget oplossing zijn van niet meer dan 30 euro.
Wat zijn de opties?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

offtopic:
Met een Ti500 was je echt een spekkoper met een uberkaart

Als ik het goed begrijp is je enige vraag welke koeler je moet/kan/wilt kopen :/ ? Haal die kabel (DVI-->HDMI) en vervolgens een VF700-AlCu voor 20 euro (zet hem op stilste stand). Prima setup voor any huiskamer.

De meeste mensen deugen!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Een Zalman erop zetten is zeker mogelijk. En eventueel met custom resolutions moet er wel een geschikte resolutie uit de kaart te krijgen zijn. Maar gezien de snelheid en waarde van de kaart zal ik toch misschien kijken of je niet een goedkope nieuwe kaart kunt kopen. Jammergenoeg heb je AGP dus de keuze is enorm beperkt, maar ook een budget kaart van ATI of Nvidia helpt al behoorlijk mee met het decoden van HD materiaal en als er nog een AGP slot te vinden is in de pc zal de cpu dat misschien niet alleen af kunnen.

Hoe dan ook zou ik niet veel geld meer steken in een dergelijke config aangezien je nu al voor een appel en een ei een moederboard + processor van AMD kunt halen waarvan de CPU/onboard GPU combo prima HD kunnen decoden.

Verwijderd

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:38:
offtopic:
Met een Ti500 was je echt een spekkoper met een uberkaart

Als ik het goed begrijp is je enige vraag welke koeler je moet/kan/wilt kopen :/ ? Haal die kabel (DVI-->HDMI) en vervolgens een VF700-AlCu voor 20 euro (zet hem op stilste stand). Prima setup voor any huiskamer.
Mijn vraag was tweeledig:

-Als ik voor de oplossing met de geforce3 ga:
Hoe krijg ik de videokaart stil?

-Als ik niet voor de geforce3 ga:
Wat is dan de beste oplossing?

Verder: ik neem aan dat die VF700-AlCu de passende koeler is voor deze kaart?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_nv40_man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:06:
Een Zalman erop zetten is zeker mogelijk. En eventueel met custom resolutions moet er wel een geschikte resolutie uit de kaart te krijgen zijn. Maar gezien de snelheid en waarde van de kaart zal ik toch misschien kijken of je niet een goedkope nieuwe kaart kunt kopen. Jammergenoeg heb je AGP dus de keuze is enorm beperkt, maar ook een budget kaart van ATI of Nvidia helpt al behoorlijk mee met het decoden van HD materiaal en als er nog een AGP slot te vinden is in de pc zal de cpu dat misschien niet alleen af kunnen.

Hoe dan ook zou ik niet veel geld meer steken in een dergelijke config aangezien je nu al voor een appel en een ei een moederboard + processor van AMD kunt halen waarvan de CPU/onboard GPU combo prima HD kunnen decoden.
In welke zin is deze kaart niet zo geschikt? En wat bedoel je met custom resolutions? Is het niet standaard in de display properties in te stellen welke resolutie op welke uitgang?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 14:23
Ik zou gewoon de fan van die videokaart stilzetten en kijken wat er gebeurd. Voor hetzelfde geld draaid het gewoon stabiel en hoef je niks te doen verder. Eventueel nog onderklokken met rivatuner oid...

Verwijderd

Topicstarter
gabberjoost schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:20:
Ik zou gewoon de fan van die videokaart stilzetten en kijken wat er gebeurd. Voor hetzelfde geld draaid het gewoon stabiel en hoef je niks te doen verder. Eventueel nog onderklokken met rivatuner oid...
Als dat geen risico oplevert voor de rest van het systeem zou ik dat wel kunnen proberen.

Maar hoe stel je nu de onderlinge resoluties af? Is daar software voor?

Verwijderd

Topicstarter
De LCD TV heeft overigens een resolutie van 1366x768px

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet kicken binnen 24u..

Gebruik PowerStrip voor custom resoluties.

offtopic:
Geforce 3 Ti500! :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het was niet mijn bedoeling het topic te kicken. Ik wilde wat aanvullende informatie bieden. Uit gemakszucht heb ik dit in een nieuwe post gedaan. Dit had ik beter toe kunnen voege in de bestaande laatste post. Mijn excuses.

Maar Powerstrip is precies de software die ik zoek.
Wat ik uit de site http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm haal is dat je meerdere monitors kan aansturen en eigen resoluties kan definieren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar die Zalman VF700-AlCu koeler die Cassius heeft genoemd.
Op de zalman site staat mijn grafische kaart niet in de Compatibility List maar ook niet in de lijst met incompatible vga cards.
(of ik kijk niet goed??)

Kan iemand het hard maken of hij wel of niet past? Cassisu? Anyone?
Wat zijn anders nog de opties om hem stil te maken? Ik heb geprobeerd de fan helemaal uit te schakelen door het voedingsstekkertje van de fan los te halen maar dit resulteerde in beelduitval en allerlei andere vreemde dingen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 15:22 ]

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien is het makkelijker om een passieve geforce 6200 á €25 te kopen? (stil & betere driver ondersteuning)

Verwijderd

Topicstarter
Good one. Ik heb al een beetje zitten kijken naar kaarten:

Geforce 6200
Asus A9250
Sapphire Radeon 9250

Wat is concreet het verschil tussen de asus (GDDR2 ipv DDR en DVI-D ipv DVI-i) en de sapphire?
Overigens staat er bij de asus "Let op! Voor deze kaart is er geen passende DVI-VGA adapter"
Betekent dat, dat er geen verloopstuk op past vanwege hoe de kaart is gebouwd, schroefgaten e.d.
Heb ik hier iets mee te maken? Ik ga de TV aansluiten met een DVI>HDMI kabel en de PC monitor met een VGA kabel.

Verder: Geforce 6200 VS Radeon 9250?

De enige toepassing waar ik deze kaart voor aan ga schaffen is zoals gezegd de koppeling naar mijn tv. Ik ga er niet mee gamen (daar heb ik mijn ps3 voor 8)) of grafische bewerking uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu nog even aan het testen met de ti500.
Botweg aansluiten van 2 monitors op 1 pc werkt niet. Op de tv krijg ik geen beeld.

Ik heb in powerstrip al aangegeven: enable mulitple monitors.
Dat geeft ook geen resultaat

Wat is de procedure precies?
Pagina: 1