• VaiNz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2024
*bron*

http://www.intel.com/products/chipsets/X38/index.htm

Hier staat dus =>

Dual-Channel DDR3 memory support Delivers up to 21.2 GB/s (DDR3 1333 dual 10.6 Gb/s) of bandwidth and 8 GB memory addressability for faster system responsiveness and support of 64-bit computing.
Dual-Channel DDR2 memory support Delivers up to 12.8 GB/s (DDR2 800 dual 6.4 GB/s) of bandwidth and 8 GB memory addressability for faster system responsiveness and support of 64-bit computing.

Als je nu dus bijvoorbeeld een maximus formula wilt kopen met de x38 chipset en je prikt er pc8500 op ( 1066 mhz ddr2 ) zou die het dus niet volledig benutten ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet gaat OCen dan niet nee. PC8500 is voor zo'n beetje iedere cpu dikke overkill, tenzij je flink gaat OCen. De X38 zal het op zich wel aan kunnen, alleen draait het dan buiten de spec van de chipset.

• VaiNz
Terw_Dan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:26:
Als je niet gaat OCen dan niet nee. PC8500 is voor zo'n beetje iedere cpu dikke overkill, tenzij je flink gaat OCen. De X38 zal het op zich wel aan kunnen, alleen draait het dan buiten de spec van de chipset.
Naja ik wil een q9450 halen + pc 8500 en idd dik gaan overclocken ik ben alleen zeer bezorgd aangezien de specs van de asus website ( mobo info ) wel aangeven dat dit mogelijk is maar de chipfabrikant dus niet, is het überhoud wel mogelijk dan dat is meer mijn vraag.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14
Dat geheugen is er ook om mee over te clocken; 1066MHz DDR2 wordt door geen enkele chipset officieel ondersteund. Dat moederbord fabrikanten er d.m.v. overclock opties wel ondersteuning voor bieden is een geheel ander verhaal, dat doet niets af aan wat de fabrikant van de chipset (in dit geval Intel) garandeerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VaiNz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:29:
[...]

Naja ik wil een q9450 halen + pc 8500 en idd dik gaan overclocken ik ben alleen zeer bezorgd aangezien de specs van de asus website ( mobo info ) wel aangeven dat dit mogelijk is maar de chipfabrikant dus niet, is het überhoud wel mogelijk dan dat is meer mijn vraag.
Intel chipsets kunnen heel leuk OCen (daarom zijn ze zo populair). Op de intel bordjes die ik heb gehad (965P en P35 borden van Gigabyte) trok ik ze makkelijk naar een 400MHz FSB, en dan begon m'n geheugen te traag te worden, terwijl dat al sneller was dan de chipset standaard ondersteund.
Er zijn zat mensen die die dingen al op de 500MHz hebben lopen. Dus daar zou ik me niet zo druk om maken.

• VaiNz
:o

[ Voor 98% gewijzigd door VaiNz op 17-03-2008 13:03 ]

Pagina: 1