Toon posts:

[2.1 Speakers + remote control] Zoektocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een 2.1 setje speakers voor mijn computer.
Mijn eisen:

* 2.1 geluid (ik wil geen 5.1)
* Boxen moeten te bevestigen zijn aan de muur
* Subwoofer wil ik of het liefste niet, of een "klein" pocket formaat
* Geluid moet een beetje redelijk zijn voor films te bekijken met enige bass erin
* Draadloze afstandsbediening
* Prijs tot de 100 euro

Als je een speakersetje zonder sub koopt, zijn veelal de speakers tot 5w RMS
Dit lijkt me niet erg veel eigenlijk. Na veel kijken en vergelijk op website's zoals alternate, informatique, mycom enz kom ik eigenlijk maar 1 kandidaat tegen,
en dat is de Creative I-Trigue 3000i.
Heeft een afstandsbediening, een platte sub, en is net 100 euro.

Zijn er nog meer speakers met een draadloze afstandsbediening op de markt met een goed geluid?

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 10:19
2.1 wil zeggen 2 speakers + 1 bassbox. Dus een 2.1 setje zonder subwoofer word lastig denk ik...

Koop een losse versterker met 2 huiskamerspeakers, dan heb je geen subwoofer en toch het beste geluid.

[ Voor 35% gewijzigd door 2xdehelft op 17-03-2008 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het dan zo zeggen, een 2.0 setje :)
Verkeerd verwoord dus.
Ik wil niet zitten rommelen met een versterkers e.d
Gewoon 2 speakers met een goed geluid erin (inclusief een mooie bass) en een afstandsbediening.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

2.0 en AB wordt heel erg lastig. Beiden zijn behoorlijk zeldzaam en de combinatie al helemaal.

Ik zou zeggen: check even op de pricewatch en check dan in de product pagina's of er een AB bij zit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, had ik ook al gekeken.
Ik ben bang dat het niet gaat lukken dan met een 2.0 setje.
Sterker nog.. ik denk dat een 2.0 setje met afstandsbediening niet eens bestaat.. :'(

Dan maar een 2.1 setje met draadloze afstandsbediening opzoeken en schroefbare boxen..
Iemand hier nog die een setje weet die aan deze eisen voldoet ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump

Verwijderd

Waarom wil je een draadloze AB bij een 2.1 of 2.0 setje? Bij die I-Trigue 3000i kan ik me er nog iets bij voorstellen, want dat is ook een iPod docking station. Maar bij een simpele 2.x oplossing heb je 't dan over aan/uit, volume, en eventueel mute. Zal wel aan mij liggen, maar daarvoor heb ik geen wireless remote nodig... :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Waarom zou je met een 5.1 wel een remote moeten hebben en bij een 2.0/1 niet? 5.1 is ook alleen maar een beetje geluid uit wat speakers...

Maw: ik zie niet zoveel in je redenatie. Ik zou een remote wel prettig vinden voor mijn 2.1 setje, gewoon om op afstand het geluid wat harder en zachter te kunnen zetten. 5.1 is overgewaardeerd en overprijst en ik heb niet genoeg ruimte voor.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ik gebruik al jaren een 2.1 setje (Aura VA100 versterker (2x 40W), 2 Kef Q8i speakers en een JBL subwoofer) voor m'n PC's, en ik heb daar nog nooit een AB bij nodig gehad. Volume regel ik wel vanaf m'n PC of met de remote van m'n geluidskaart...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:48:
Ik gebruik al jaren een 2.1 setje (Aura VA100 versterker (2x 40W), 2 Kef Q8i speakers en een JBL subwoofer) voor m'n PC's, en ik heb daar nog nooit een AB bij nodig gehad. Volume regel ik wel vanaf m'n PC of met de remote van m'n geluidskaart...
`

Dat is heel mooi, maar dat is iets meer dan 100 euro ;).
Ik neem aan dat hij geen afstandbediening op zijn geluidskaart heeft en dat hij het niet alleen via zijn computer wilt regelen (zonder afstandsbediening).

Verwijderd

Was ietsje meer idd, ook al heb ik 't allemaal 2e hands gekocht: 90 Euro voor die 2 Kefjes, ook zoiets voor de sub, en de versterker tel ik voor 't gemak even niet mee. Die kostte me 15 jaar geleden 700 gulden, maar daar heb ik dan ook al 15 jaar plezier van... :)

Ik vroeg me alleen maar af hoe belangrijk een draadloze AB zou kunnen zijn bij een 2.x setje, en of 't uberhaupt meeweegt in de beslissing voor een set. Ik zou in de eerste plaats zoeken naar iets dat gewoon goed klinkt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Reden voor de afstandsbediening is meer omdat ik mijn pc via een tv-out op mijn tv hebt aangesloten.
Ik wil dus muziek (wat dus uit de pc komt) en de film die dan op mijn tv zichtbaar is,
uit 2 boxen komen.

De boxjes komen hoog in de hoeken v/d muren,
dus een afstandsbediening is dan erg handig toch?

Verwijderd

Jep, een AB is dan heel handig, maar die wil je eigenlijk niet op je speakerset maar op de geluidskaart van je PC. Nog veel handiger! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. nog moeilijker te vinden.
Nou mensen ik ga denk ik maar voor de Creative.

Verwijderd

Eeen "2.0" setje zijn alleen 2 gewone speakers. Heb je al eens op de website van conrad gekeken (www.conrad.nl)?
Het voordeel van dat Creative setje is dat er een versterker bij in zit. Met losse speakers moet je daar zelf voor zorgen.
Een goede bas uit twee "melkpak"-size speakers? Ik denk dat dat wel eens kon tegenvallen... :-)
Koop een paar redelijk goede niet te kleine speakers of koop een 2.1 set met een echte bassbox.
De laatste hoeft niet groot te zijn, Ik heb er een die kleiner is dan een kleine schoenendoos en het geluid wat er uit komt valt me nog alles mee.

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:35:
Ik ben opzoek naar een 2.1 setje speakers voor mijn computer.
Mijn eisen:

* 2.1 geluid (ik wil geen 5.1)
* Boxen moeten te bevestigen zijn aan de muur
* Subwoofer wil ik of het liefste niet, of een "klein" pocket formaat
* Geluid moet een beetje redelijk zijn voor films te bekijken met enige bass erin
* Draadloze afstandsbediening
* Prijs tot de 100 euro

Als je een speakersetje zonder sub koopt, zijn veelal de speakers tot 5w RMS
Dit lijkt me niet erg veel eigenlijk. Na veel kijken en vergelijk op website's zoals alternate, informatique, mycom enz kom ik eigenlijk maar 1 kandidaat tegen,
en dat is de Creative I-Trigue 3000i.
Heeft een afstandsbediening, een platte sub, en is net 100 euro.

Zijn er nog meer speakers met een draadloze afstandsbediening op de markt met een goed geluid?
http://www.m-audioshop.nl...ttp://www.m-audioshop.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audioshop.nl/images/bx5ap2.jpg

setprijs €269, -

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audioshop.nl/images/bx8ap2.jpg

setprijs €425, -

de kwaliteit van het geluid lijkt me belangrijker dan een AB
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audioshop.nl/images/av40p1.jpg

setprijs €149, -

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 17:37
Logitech Z-10 met harmony afstandsbediening.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Je kan ook eens bij een muziekwinkel gaan kijken voor een setje studio-monitors. Deze hebben vaak een groot bereik (dus genoeg bas), zijn (zeker als je keyboard-monitors geeft) niet groot en hebben vaak een ingebouwde versterker. Mooi meegenomen is dat ze vaak alle frequenties vrij direct terug geven, dus ook alle bassen komen er gemakkelijk uit ;).

Afstandsbediening though... waar wil je het voor gebruiken? Als het voor een HTPC is kun je je HTPC afstandsbediening toch gewoon instellen om het volume softwarematig aan te passen :?

[ Voor 5% gewijzigd door EMP op 21-03-2008 20:49 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1