Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer is de laptop van mijn werk naar huis meeneem, werkt Ctrl-Alt-Del om in te loggen pas na 1 minuut, terwijl op het scherm wel staat: 'Press Ctrl-Alt-Del to login' oid. Na ongeveer 1 minuut verschijnt pas de username/password dialoog. Op mijn werk heb ik hier geen last van. Dit probleem had ik met XP niet.

Is dit een specifieke group policy om te wachten op de domain controller oid? Mijn netwerk beheerder kan hier ook niets zinnigs over zeggen... Dus mijn vertrouwen is volledig gesteld op mede-tweakers ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk de tijd dat je laptop zoekt naar het domein van je werk. Op je werk wordt deze snel gevonden en thuis vind hij niks.

Volgens mij is dit ook wel uit te zetten of de tijd te verkorten. Waar je dit moet zoeken weet ik zo snel even niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou inderdaad heel goed kunnen wat JorianJ net melde.

Wat je wel kan doen is een thuis profiel maken waardoor de laptop nergens meer naar zoekt als je thuis ben.

Dat lijkt mij trouwens wel zo makkelijk. Gescheiden schijf werk / thuis & profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat pas na een minuut ctrl-alt-del reageert en de inlog dialoog verschijnt. Het scherm blijft dus staan op 'Press Ctrl-Alt-Del to logon' oid. Ik kan dus ook niet direct lokaal inloggen.

Daarnaast ben ik geen administrator over mijn laptop, dus ik kan ook geen nieuwe systeem gebruiker aanmaken voor een 'thuis' profiel.