[PW] Zo veel duurder geworden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Via het intranet van een toeleverancier van mijn werkgever kwam ik het volgende bericht tegen:
Vorig jaar zijn de kosten om hieraan deel te nemen met 20% gestegen.
Dit jaar zijn de kosten wederom met een enorm bedrag toegenomen, meer dan 25%.

De overname door VNU lijkt op deze manier snel terugbetaald te moeten worden.
Ik vond het altijd wel makkelijk om te zien of mijn leverancier nog de goedkoopste was.... maar ja, binnenkort vervalt deze mogelijkheid dus. Alleen snap ik hun redenering niet, dat de overname door VNU terugbetaald moet worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals gewoonlijk wordt VNU voor elke verandering bij Tweakers.net verantwoordelijk gehouden.

In dit geval de prijsstijging van de Pricewatch Manager. Helaas vergeet deze toeleverancier de investeringen die VNU en Tweakers.net de afgelopen jaren in de Pricewatch hebben gestoken. Schijnbaar verwacht hij dat Tweakers.net de prijzen van 2002 blijft handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Longbeard schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:32:
Schijnbaar verwacht hij dat Tweakers.net de prijzen van 2002 blijft handhaven.
Dan mag men zich nog steeds wel afvragen of een prijsstijging van 50% over 5 jaar redelijk is... Ik zou zelf door mijn opdrachtgevers afgeschoten worden bij een voorstel van dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
n4m3l355 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:58:
[...]

Dan mag men zich nog steeds wel afvragen of een prijsstijging van 50% over 5 jaar redelijk is... Ik zou zelf door mijn opdrachtgevers afgeschoten worden bij een voorstel van dat formaat.
Over twee jaar, tenminste zo lees ik het bericht.

Vind het inderdaad ook wel aan de erg hoge kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het oude flat-fee prijsmodel was voor de grote shops extreem gunstig vergeleken met de tarieven van andere prijsvergelijkers. Tweakers.net heeft op dit gebied een inhaalslag gemaakt maar heeft nog steeds gunstige tarieven en opzichte van onze concurrenten.
n4m3l355 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:58:
[...]

Als het aantal gebruikers van de dienst met meer dan de helft toeneemt is een prijsverhoging van 50 procent zeker wel redelijk. Even vlug kijkend naar de pageviews in de Pricewatch zijn die tussen 2002 en nu bijna verdrievoudigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Red schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:07:
[...]

Over twee jaar, tenminste zo lees ik het bericht.

Vind het inderdaad ook wel aan de erg hoge kant...
Zoal Femme al zegt zijn we van een flat-fee model afgestapt, dat heeft voor shops die veel clicks krijgen een prijsstijging van 50% tot meer veroorzaakt. Het oude flat-fee model was voor de grotere shops belachelijk goedkoop. Gezien de groei en de investeringen hebben we gekozen voor een pay-per-click model, een model waarbij de shop betaald voor de views die ze krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:45
Femme schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:19:

Als het aantal gebruikers van de dienst met meer dan de helft toeneemt is een prijsverhoging van 50 procent zeker wel redelijk. Even vlug kijkend naar de pageviews in de Pricewatch zijn die tussen 2002 en nu bijna verdrievoudigd.
Als elke klik ook daadwerkelijk tot een verkoop zou leiden zou je die stelling kunnen volgen ja..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

dominator schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:03:
[...]

Als elke klik ook daadwerkelijk tot een verkoop zou leiden zou je die stelling kunnen volgen ja..... ;)
Dat is niet iets dat wij in de hand hebben. We rekenen dan ook per click en niet per lead. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:45
Ach, als ik zo een beetje rondvraag zijn sommige wel iets meer kwijt als 25% + t.o.v. 2007. Ik zal de discussie hier maar niet openbaar houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sommige webshops hebben totaal geen bestaansrecht zonder de Tweakers.net Pricewatch.

Heb de afgelopen jaren echt voor vele duizenden euro's besteed bij bedrijven die in de Pricewatch vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:29:
Sommige webshops hebben totaal geen bestaansrecht zonder de Tweakers.net Pricewatch.

Heb de afgelopen jaren echt voor vele duizenden euro's besteed bij bedrijven die in de Pricewatch vermeld staan.
Dat is iets wat de tijd zal uitwijzen, omgekeerd shop ik met regelmaat bij kleinere webshops die niet (meer) vermeld zijn in de PW. Naarmate de prijs blijft stijgen zullen steeds meer deze overweging maken en kun je ze enkel via ciao bv terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:44

JBX

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:29:

Klopt helemaal. Ik heb mijn apparatuur gekocht bij EMPC. Hier zou ik nooit van gehoord hebben zonder de PW.
Maar deze hebben echter wel nog bestaansrecht zonder de PW. Maar bijv. Friesland Computers haalt 95% van de sales uit de PW denk ik.
Pagina: 1