[PHP] Download-systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12
Voor een groot open-source project wil ik een -naar mijn idee- complex download systeem gebruiken.

De standaard download bestaat uit een rar of zip archief dat ongeveer zo ingedeelt is:

- Skins (map)
--- Skin 1 (map met bestanden)
--- Skin 2
--- Skin 3

- Plugins
--- Plugin 1
--- Plugin 2
--- Plugin 3

Nu is mijn vraag dus of het mogelijk is, of kan zijn om door middel van een webformuliertje te selecteren welke onderdelen je er wel en niet in wilt hebben, waarna er dus een versie samen wordt gesteld met de in het formulier gestelde eisen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, dat is mogelijk.

Dus wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden over het via PHP maken van zip files, waar loop je precies vast etc. etc. ?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ja, is mogelijk. Je kopieer per download de benodigde bestanden naar een tijdelijke nieuwe directory en start vervolgens het compressie programma met als input de tijdelijke directory. Het ingepakte bestand kun je vervolgens naar de browser sturen.

Maar waarom gebruikt het programma niet het 'mozilla' principe. Je maakt in het programma een interface naar je website (kan een simpel xml bestand zijn welke je ophaalt) en daarmee de plugin's of skins download en installeerd. Jouw programma kan ze dan ook direct op de juiste lokatie zetten.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Tuurlijk kan dat. Kijk bijvoorbeeld naar een site als http://mootools.net/download waar ze dat gebruiken.

Je zou dan de .zip on-the-fly maken afhankelijk van de keuzes op het formulier (en de afhankelijkheden van de downloads), nadat het formulier ingevuld is. Veel voorkomende combinaties (bijvoorbeeld 'alles') zou ik dan wel alvast als zip op de server zetten als een soort 'cache'. Als je de zip hebt, kan je die aanbieden aan de client.

Dan kan je nog een stap verder en een combinatie bewaren met unieke bestandsnaam en wanneer die combinatie voor het laatst gedownload is. Niet populaire combinaties kan je dan verwijderen. Zo krijg je helemaal een soort cache (wel letten op beschikbare serverruimte).