Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sessie van thuis verdwijnt?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een vraag gerelateerd aan het sessie beheer van tweakers.net Namelijk het zit zo. Ik log thuis in en koppel de sessie aan mijn IP. Wanneer ik dan naar school ga en daar inlog zie ik vervolgens de sessie van thuis niet meer bij staan. Als ik dan ook weer naar huis zie ik dus ook dat ik weer opnieuw moet inloggen dat terwijl ik de sessie duur thuis op een jaar/week zeg maar heb staan. Kortom waarom verdwijnt die sessie?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Praten we hier over dezelfde pc/laptop? Zo ja, dan klopt dat. Je sessie wordt namelijk getrashed op het moment dat je met dezelfde sessie (cookie) van een ander IP op Tnet komt...

Intentionally left blank

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
crisp schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:49:
Praten we hier over dezelfde pc/laptop? Zo ja, dan klopt dat. Je sessie wordt namelijk getrashed op het moment dat je met dezelfde sessie (cookie) van een ander IP op Tnet komt...
Mijn ervaringen bij het systeem is dat sommige cookies IP-onafhankelijk lijken te werken, soms zit ik 1-2 maanden op dezelfde sessie. Dat terwijl ik op de Utwente een mobiel IP heb, en als ik thuis een heel ander IP krijg. Voordat ik deze sessie kreeg moest ik een keer of 7 een nieuwe sessie aanmaken en nu blijft de sessie weer IP onafhankelijk.
EDIT@hieronder: Het is dezelfde laptop en ik zet inderdaad een vinkje bij koppel sessie aan IP, soms verloopt de sessie dan zoals hierboven beschreven zodra ik met een ander IP op T.net kom. Maar na een paar keer opnieuw inloggen blijft de sessie aan de cookie hangen en niet meer aan het IP, heb ik geen bezwaar tegen hoor, vind het wel praktisch.
EDIT2, Ik was deze week in utrecht bij mijn vriendin en daar bleeft de sessie ook aan de cookie hangen, dus op drie verschillende locaties, met elk een andere provider: Utwente campusnet, KPN bij mijn ouders in Zwolle en Casema bij mijn vriendin in Utrecht. Bij sessiebeheer staat dat de sessie waar ik nu in werk het IP 130.89.191.27 heeft, dat is een campusnet IP en ik heb in werkelijkheid het IP 86.80.141.233.

[ Voor 38% gewijzigd door Jorrit op 17-03-2008 13:20 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

J.J.K. schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:35:
[...]

Mijn ervaringen bij het systeem is dat sommige cookies IP-onafhankelijk lijken te werken, soms zit ik 1-2 maanden op dezelfde sessie. Dat terwijl ik op de Utwente een mobiel IP heb, en als ik thuis een heel ander IP krijg. Voordat ik deze sessie kreeg moest ik een keer of 7 een nieuwe sessie aanmaken en nu blijft de sessie weer IP onafhankelijk.
Leg dan de situatie even compleet uit. Gebruik je dezelfde workstation / laptop? Heb je 't vinkje aan (koppel sessie aan IP)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
crisp schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:49:
Ja, ik praatte over dezelfde pc/laptop. En tevens bedankt voor je antwoord.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Geen dank, case closed lijkt me... :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.