• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zoek een redelijk redelijk eenvoudige digitale compactcamera die beschikt over bluetoothfunctionaliteit. Ooit was er eens de Kodak V610 met bluetooth. Tegenwoordig is er alleen van Ricoh nog een model met bluetooth (en ook nog GPS) maar die is me veel te duur.

Waarom wil ik een camera met bluetooth? Omdat ik dagelijks foto's naar mijn website wil sturen via mijn mobiele telefoon (een Nokia E60). Deze Nokia heeft standaard geen camera, maar bevalt me reuze goed. Bovendien wil ik net effe wat betere plaatjes dan de standaard prutsfoto's van een mobiele telefoon...

Nee, ik wil geen Nokia N95, omdat ik gewoon zeer content ben met mijn E60, geen telefoon wil met al die functionaliteit, ik ook optisch wil zoomen, ik de N95 te duur vind, etc.

Iemand enig idee? Bestaat er een betaalbare digitale foto camera met optische zoom (3x ofzo) en dus bluetooth!?

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Misschien een andere optie in plaats van de verplichting van bluetooth:
koop een camera met hetzelfde geheugen (met adapter eventueel) en switch dat kaartje tussen de twee.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoe wil je de foto's uploaden? Via je mobiel direct (UMTS oid) of via BT naar de pc en dan vanaf daar op het internet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb een k750i. De camera is prima, zeker voor een mobiele foon (2mp) het ding heeft ook bluetooth. Het is wel een wat ouder model (heb de mijne nu 2 jaar) maar die serie ligt misschien ergens nog wel op de plank? Zal dan ook niet zo duur meer zijn

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:33

Barrycade

Through the...

Een mini SD kaartje met een adapter in je camera stoppen en daarna zonder adapter in je telefoon is geen optie? Lijkt me de makkelijkste weg.

En hierboven het was waarschijnlijk vroeg, maar lees de TS nog eens een keer als je wakker bent :)

• wolly_a
  • Niet online
Ik heb ook gedacht over het geheugenkaartje tussen de telefoon en de camera uit te wisselen. Tis een goede en goedkope oplossing, maar het is niet echt prettig om dat te doen. Ik denk dat de telefoon dat niet lang vol gaat houden voordat ie stuk gaat... Aan de andere kant, veel andere oplossingen zijn er ook niet echt...

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Er zijn ook camera's met wifi erin. Kwestie van een open accespoint zoeken en je kunt de foto's direct vanuit de camera naar jezelf mailen :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• wolly_a
  • Niet online
Ja, volgens mij is er zelfs een mogelijkheid om WiFi toe te voegen aan mijn Nikon D70 en D80. Ik heb dit geintje al eens geprobeerd met mijn PDA die WiFi en een camera heeft, maar in de praktijk blijkt dat er geen WiFi is als ik het nodig heb... UMTS of GPRS is er altijd wel... Daarom wilde ik dat graag. Ik ben ook al aan het prutsen geweest om een WiFi netwerkje op te zetten tussen mijn PDA en mijn mobiel... Dat kreeg ik nog niet aan de gang....

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

ppFreddy

gewoon Frederik

wolly_a schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:23:
Ik denk dat de telefoon dat niet lang vol gaat houden voordat ie stuk gaat... Aan de andere kant, veel andere oplossingen zijn er ook niet echt...
Ik weet niet wat voor kwaliteit nokia tegenwoordig biedt, maar bij mijn SE K750i gaat de geheugenkaart er soms meerdere keren per week uit om wat verse muziek op te zetten en die leeft toch al behoorlijk lang hoor ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Pagina: 1