CLX3160FN wel printen maar niet scannen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-02 22:16
bartgrefte schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:09:
Samsung CLX-3160. Alles in een apparaat, en native netwerk ondersteuning voor zowel printen als scannen, je kunt er dus gelijk een netwerkkabel achterin doen. :)
Ik ben al 1 jaar in bezit van CLX3160FN, echter kan ik nog steeds niet over het netwerk documenten inscannen. Ik kom hier niet uit en tevens de winkel ook niet waar ik deze printer gekocht heb.
De betreffende winkel is failliet gegaan dus kan er ook niet meer terecht.
Alle software is geinstalleerd die je kan downloaden op de samsung downloadpage, echter tijdens smartthru4 en andere applicaties (word,PDF enz) krijg ik de volgende melding: Scanner reageerd niet. Controleer of de scanner is ingeschakeld en is aangesloten op de computer.

Via USB scant en print de printer wel. Verder heb ik hem een statische verbinding gegeven met de volgende IP-adressen: 192.168.0.12, subnetmask 255.255.255.0 server ip: 192.168.0.1 en ook het mac adres ingevuld. Wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd?

Printen via netwerk gaat weer wel.

Deze melding krijg ik op 2 computers, waarop Vista Home Premium 32 bit en Windows XP Media center editie 2005 sp2 geinstalleerd staan

Het maakt ook niets uit of ik de firewall in of uitschakeld het probleem blijft hetzelfde.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor heeft

[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 17-03-2008 00:44 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

alm

Ik neem aan dat je wel de Netwerk Scan applicatie hebt gebruikt en niet de gewone Scan applicatie? De Netwerk Scan applicatie staat onder Software op de link die je gaf.