Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snelheidsboete onterecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zondagavond geflitst op een kruispunt en ik vraag me af wat andere mensen hiervan denken.
Mijn moeder zegt heel simpel dat het m'n eigen schuld is maar, ik ben het daar absoluut niet mee eens.
Het is gebeurd in Venlo, de straatnaam weet ik niet. Voor degene die bekend is in Venlo, het is de straat waar de Drive-in van de Mcdonalds aan ligt, als je richting de brug rijd waar je naar duitsland/eindhoven en nijmegen kunt rijden.
Je komt eerst bij een kruispunt met stoplichten, waar je links het genooi in kunt rijden, en rechts rijd je richting een stukje boerengedeelte. Ik kom daar dus uit een zijweggetje.

De weg waar ik op ben geflitst, daar mocht je een aantal maanden geleden 70km/h rijden.
Toen ik de weg op draaide vanaf het kruispunt, terwijl ik van het "Buiten de bebouwde kom , 80 km/h weggetje* kwam, zag ik geen enkel bord met een snelheidslimiet, of een "Bebouwde kom bord".
Ik nam dus aan, dat ik daar 80km/h mocht, maaaaar omdat ik weet dat je in het eerste gedeelte van de weg normaal 70km/h mocht rijden, reed ik netjes 70.
Al wetende dat ik waarschijnlijk een bord had gemist, omdat daar geen verlichting is, rijd ik leuk en aardig op het volgende kruispunt af. Het is groen, en ik zie een flits vanwege een andere bestuurder, maar deze reed ook harder als 70, dus hij zal wel geflitst zijn om die km's boven de 70 (dach ik), ik rijd even door richting kruispunt, half verblind natuurlijk, en ineens word ik ook geflitst.
Ik wist 100% zeker dat het groen was, en ik reed 70 km/h!!! Dus ik begreep echt niet wat er aan de hand was, ik heb me meteen omgedraaid en ik rijd dezelfde weg terug, en wat zie ik daar aan de andere kant staan, een bord met "50".

Dat bord, staat dus niet aan de kant van de weg waar ik geflitst werd, en als het er wel staat heb ik dat bord niet kunnen zien omdat daar geen enkele lantaarnpaal te bekennen is, en als die lantaarnpaal er wel stond, heb ik hem niet kunnen zien omdat hij niet aan was!

Ik ben niet boos omdat ik geflitst ben, ik ben boos omdat daar geen verlichting is, en omdat er onduidelijk(Of helemaal niet) staat aangegeven hoe hard je daar mag rijden, en dat de snelheid is verlaagd naar 50km/h terwijl je buiten de bebouwde kom zit, zonder enige verduidelijking, bijv. "Verkeerssituatie gewijzigd" |:(
Ik hou me meestal netjes aan de snelheid, en dan word je op zo'n debiele manier geflitst.
Als daar nou een lantaarnpaal had gestaan, met verlichting, en een bord met "50" en ik was geflitst, dan had ik me er natuurlijk bij neer gelegd, maar dit vind ik dus ronduit belachelijk.

* Er is geen verlichting
* Snelheid is verlaagd, en dan is het wel zo netjes om dat ook duidelijk te vermelden
* Het hele gebeuren op dat stuk vind ik vreemd, zit je nou binnen of buiten de bebouwde kom, mag je daar 80 / 70 / 50 km/h

Het is daar als het donker is gewoon een onduidelijke verkeerssituatie, en mede daardoor ben ik geflitst. En dit gaat niet om een klein bedrag van 30 euro, maar ergens tussen de 70 en 110 euro!
Wie weet hoe ik dit aan moet pakken, en wat zijn jullie meningen hierover?
Ik kan me voorstellen dat een brief als hoger beroep weinig uit zal voeren.. want "De situatie is daar wel duidelijk PUNT" meneer, u moet betalen, anders moet u nog meer betalen. :+

Oh en btw ; m'n nederlands is niet echt goed, ik heb er speciaal voor jullie 4 keer overheen gelezen om het zo duidelijk mogelijk te maken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:29:
zag ik geen enkel bord met een snelheidslimiet, of een "Bebouwde kom bord".
Misschien dat ik helemaal de plank mis sla, maar hoe zou dat bord er uit moeten zien volgens jou?

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Overdag nog eens kijken of er echt geen bord staat, een aantal foto's maken waarop het bord dus niet te zien is, een net bezwaarbriefje schrijven en opsturen. Ondertussen de boete wel alvast voorschieten. Afwachten wat er gebeurt.

@hierboven:

Afbeeldingslocatie: http://www.gratistheorie.nl/all/verkeersborden/A_snelheid/fotos/Dsc_3299.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door n1els op 16-03-2008 23:38 ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:33:
[...]

Misschien dat ik helemaal de plank mis sla, maar hoe zou dat bord er uit moeten zien volgens jou?
http://proto.thinkquest.nl/~klb019/H-Borden.htm
Wikipedia: Verkeersborden - Serie H: Bebouwde kom
8)7

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 16-03-2008 23:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

In Nederland heeft het kombord de status van een verkeersbord volgens het RVV 1990. Een kombord impliceert ook altijd een maximumsnelheid van 50 km/u, desondanks wordt onder het kombord vaak ter verduidelijking een extra verkeersbord bevestigd dat deze maximumsnelheid vermeldt. Maar soms wordt er toch een hogere toegestane snelheid aangegeven, bijvoorbeeld op rondwegen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

Maximum snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.skymasters.nl/img/verkeersborden/a1%20maximum%20snelheid.bmp

Bebouwde kom:
Afbeeldingslocatie: http://www.keesfloor.nl/artikelen/diversen/debilt/bordehdb.jpg
? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Meer een Vervoer-vraagje => VV

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ken de weg, en het bord is toch echt wel te zien. Lullig voor jou omdat je gewoon ervanuit gaat dat de situatie hetzelfde is gebleven (want dat doen wel meer mensen, en daar zijn ze nu lekker op aan het cashen) maar er is niks aan te doen. Dat bord is IMO duidelijk genoeg te zien en de situatie is toch alweer zeker 2 à 3 maanden zoals die nu is, maar dan zonder flitspaal. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

http://www.meerts.nl/

Misschien kan die je helpen.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Gizz schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:35:
[...]

Maximum snelheid:
[afbeelding]

Bebouwde kom:
[afbeelding]
? :)
Ja dat weet ik wel, maar ik vraag me af of de TS dat wel wist.
het lijkt me sterk dat men zo'n bord vergeten is neer te zetten.
Zodra hij het bordje venlo ziet mag hij maar 50.

overigens heet zo'n bord een "kombord".

[ Voor 10% gewijzigd door job op 16-03-2008 23:47 ]

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is daar een bord "Venlo" met daaronder (of erboven, dat weet ik niet zeker) een bord "50". Dat bord heeft er altijd al gestaan. Wat er veranderd is, is dat er achter de benzinepomp die daar is vroeger een bord "70" stond en nu niet meer. Lullig misschien, maar er staat gewoon geen bord meer dus mag je niet meer optrekken, klaar. :) Waarom zou je verlichting willen om een bord te zien dat er niet is? ;)

De topicstarter komt trouwens uit een zijstraatje, als ik het goed begrijp vanuit de andere richting. Daar staat echter ook gewoon een bord "50" dat IMO goed zichtbaar is. Ik rij regelmatig op die weg en als je gewoon geconcentreerd rijdt zie je het bord goed. :)
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:29:
Het is gebeurd in Venlo, de straatnaam weet ik niet. Voor degene die bekend is in Venlo, het is de straat waar de Drive-in van de Mcdonalds aan ligt, als je richting de brug rijd waar je naar duitsland/eindhoven en nijmegen kunt rijden.
De Weselseweg. ;)
Je komt eerst bij een kruispunt met stoplichten, waar je links het genooi in kunt rijden, en rechts rijd je richting een stukje boerengedeelte. Ik kom daar dus uit een zijweggetje.
Je rijdt daar links niet het Genooi in maar 't Ven. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

n1els schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:34:
Ondertussen de boete wel alvast voorschieten. Afwachten wat er gebeurt.
Pas betalen als je de gang naar de rechter maakt, anders heeft je beroep geen zin meer!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, met Glashelder.

Enne, ga naar de ''plaats delict'', maak een paar foto's van de situatie (onzichtbaarheid bord) en kaart dit als bewijs aan. Wijs ook op je schone verleden en je morele standpunt, doet het ook wel goed denk ik.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49
Ik snap het niet helemaal.. Sinds wanneer moet er een lantarenpalen bij borden staan? Die dingen zijn reflecterend en als het goed is rij jij 's nachts op z'n minst met dimlicht. Als het bord er gewoon staat dan heb je pech. Het wordt wat anders als het bord uit het zicht onttrokken is door bv bomen/struiken.

UNOX: The worst operating system

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Idd. TS klaagt niet dat er geen bord staat (wat wel een terechte klacht zou zijn geweest), maar dat het bord niet verlicht is!

En sorry.. maar ik denk dat er meer gebodsborden níet verlicht worden dan wél! (ga maar eens in een buitengebied rijden waar ook veel plaatsen zijn waar je minder hard mag dan 80)
Het ligt dus aan de onoplettendheid van TS dat hij geflitst is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 13:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

zou hij niet reflectie bedoelen? aan de andere kant, elk bord is voorzien van een reflecterende laag...

If it aint fixed, it's broken.

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Straks krijgt TS nog een extra boete omdat blijkt dat ie z'n lichten niet aan had :)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Óf voor het niet dragen van de gordel :P

Ik ben van 22 km noordelijker, en ik weet ook dat het daar veranderd is zonder dat ik daar dagelijks/wekelijks/maandelijks kom. Ik denk wel dat je dat met oplettendheid vóór kon zijn. Als het al een tijdje zo is kom je er denk ik ook niet zo makkelijk van af door te zeggen dat het veranderd was en je er niet van op de hoogte kon zijn. :)
Pagina: 1