[OSX] Mac <-> Windows netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.715 views

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-02 16:18
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een MacBook!
Nu kom ik alleen wat problemen tegen bij het zoeken naar de Macbook vanuit mijn windows-systeem en andersom.

Allereerst is in de Finder geen Netwerk te vinden. Normaal zou het rechts linksbovenin moeten staan, maar daar staat het dus niet. Wanneer ik een directe verbinding wil maken met het IP van mijn windows-pc geeft Mac aan dat het IP offline is.

Vanuit de windows-bak is de Mac wel te vinden (onder het MAC-adres of iets wat daarop lijkt), maar geeft hij de gedeelde mappen niet weer. Het enige wat ik zie is het mapje Printers, waarin de op mijn Mac ingestelde printer weer niet staat.

Alles staat aangesloten via een draadloos Belkin MIMO routertje. Communicatie tussen verschillende windows-pc's is wel mogelijk.

Zie ik iets over het hoofd?

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 02:34
Finder -> Go of Ga -> Connect to server of iets van verbinding maken... en dan smb://hetip/ werkt dat wel..

• blaCkduSt
O super, die werkt! Misschien nog tips voor andersom? :)

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 17:44

Eris

-

Pref --> Sharing

Alles wat je aan wilt zetten aan zetten :)

• blaCkduSt
File Sharing, Printer Sharing en Remote Login staan ingeschakeld..

[ Voor 28% gewijzigd door blaCkduSt op 17-03-2008 09:16 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe bestanden tussen Windows en Mac computers kunt uitwisselen via een netwerk is al vele malen besproken. Er staat daarom over dit onderwerp ook item in de Mac OS X FAQ: Hoe maak ik mijn Mac toegankelijk via het netwerk voor PC's en/of andere Macs?. Daarnaast staat er op de supportpagina van Apple ook de nodige informatie: Setting up a Windows computer to share files with Mac users en Setting up a Mac computer to share files with Windows users.

Aangezien nog een topic over dit onderwerp wat teveel van goede is, gaat deze op slot. Mocht je de bovenstaande links er niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat het probleem is, wat je zelf hebt geprobeerd en gezocht en waarom het niet werkte.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.