[XP] Install blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06
Na google, tweakers en andere fora bezocht te hebben..

Ik zal en kan het heel kort brengen: Ik heb op een Dell dimension een nieuwe Xp install uitgevoerd met een zelf aangemaakte windows cd. Dat is die wizard die op de dell pc's geleverd word.
Netjes c geformatteerd en daarop de installatie uitgevoerd. Wat nu het geval is, de installatie blijft hangen bij " tijdelijke bestanden verwijderen" met 1 minuut resterend. Hij staat nu al een uur zo en het lijkt me niet helemaal pluis. Rechtsonderin is dat blokje wel bezig met lopen dus de computer hangt niet..

Ik kwam het nog niet tegen, weten jullie raad? :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Tomino schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:25:
met een zelf aangemaakte windows cd.
Wat bedoel je hier precies mee...?, een nLite getweakte CD, een OEM CD, of een Dell recovery CD...?

Verder heb ik nog nooit de melding "tijdelijke bestanden verwijderen" gezien bij een XP installatie :?

Heb je een volledige format gedaan of installeer je over de oude heen...?

Als hij al een uur bezig is zou ik hem opnieuw formatteren want na een uur gaat hij echt niet spontaan weer door ;)

[ Voor 12% gewijzigd door crack_en_hack op 16-03-2008 22:18 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uit de startpost:
Tomino schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:25:
een zelf aangemaakte windows cd. Dat is die wizard die op de dell pc's geleverd word.
Netjes c geformatteerd en daarop de installatie uitgevoerd.
Ik zou ook nogmaals de installatie uitvoeren. Gebeurt dit weer is mogelijk de CD corrupt.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 16-03-2008 22:24 ]

ARME AOW’er

• Tomino
Guardian Angel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:22:
Uit de startpost:

[...]

Ik zou ook nogmaals de installatie uitvoeren. Gebeurt dit weer is mogelijk de CD corrupt.
Hmm, dan zet ik hem toch hard uit met de knop achterop. En inderdaad met de Dell wizard die op de pc stond die cd gemaakt... Keep you posted, morgen verder nu geen tijd meer voor :)

Verwijderd

fabriekant dit probleem melden vragen om een nieuwe Cd wie weet doen ze dat.

• Tomino
Dat zou de laatste optie zijn inderdaad.. Echter is het een werk pc en moet er dus asap een nieuwe legale windowso op komen! Maar achterop de kast zit een sticker, kan ik gewoon een random windows installatie erin doen en dan dié serial invoeren of mis ik dan cruciale dell drivers oid die er dan niet bij zitten omdat het niet een dell installatie is?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Drivers kun je altijd terugvinden op de site van de fabrikant zelf.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

mbsaerens schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:11:
Drivers kun je altijd terugvinden op de site van de fabrikant zelf.
haha makkelijk niet altijd maar vaak wel op de site van de fabriekant ja :P,,

Ik hoop voor je dat je CD's krijgt want daar zijn ze vaak niet zo makkelijk in. En als jij je serie nummer van je computer opgeschrijft fabriekant belt en verhaal uitlegt dan sturen ze het vast wel op.. Toen ik dat deed zou het maar rond de 30€ kosten.. XP Rec./drivers of utility cd/dvd.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Tomino schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:06:
Maar achterop de kast zit een sticker, kan ik gewoon een random windows installatie erin doen en dan dié serial invoeren of mis ik dan cruciale dell drivers oid die er dan niet bij zitten omdat het niet een dell installatie is?
Ja een gewone "merkloze" Windows CD gaat niet werken met die serial.

Wat je wel kan doen is wel een "merkloze" Windows CD lenen en die installeren met een andere serial en die serial later omzetten met de KeyUpdate tool van Microsoft.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Tomino
Zo, een merkloze cd, volgens mij dan erop gezet en de sticker serial erop gezet. Geactiveerd en wel en geen problemen.

Nu de netwerkdrivers nog.. die van de site werken niet, erg vervelend!
Pagina: 1