Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Verwijderd
Je kan de HD ook uit de behuizing halen en zo aansluiten en dan testen anders is die kapot.
Deze Computer --> rechtermuisknop --> Beheer --> Opslag -- Schijfbeheer
Dan ff opnieuw formateren.
omdat het kan!
Verwijderd
Daar staat vast wel een tool op om de partitie te verwijderen en een fdisk/mbr te doen.
Zorg dat je met een programma als Partition Magic de schijf opnieuw formatteerd, het handigste is om deze even direct aan je computer te hangen (via SATA of IDE poort).
Dit kan ook in Windows, via de schijfbeheer zoals hierboven staat uigelegd. Partition Magic heeft alleen net wat meer mogelijkheden
Met partition magic zie ik ook alleen maar de interne disks.
[ Voor 17% gewijzigd door drernie op 16-03-2008 21:12 ]
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Dus: even de schijf intern in je kast hangendrernie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:11:
Ik heb nu alleen xp tot mijn beschikking. Als ik naar computerbeheer - opslag - schijfbeheer ga dan zie ik alleen mijn interne harddisks en niet de externe.
Met partition magic zie ik ook alleen maar de interne disks.
Idd ja. Dan moet ie gewoon weer prima werken nadat je de schijf opnieuw geformat hebt. Schijf zal alleen wel niet helemaal goed herkend worden maar dat moet geen probleem zijn.
Je kan er idd mee terug gaan voor garantie, maar je hebt denk ik geen recht op garantie. Dat je PC vastloopt tijdens formatteren heeft waarschijnlijk niets met die Medion HDD te maken maar met jouw PC. Medion is niet verantwoordelijk voor jouw PC en garantie heb je dus eigenlijk niet.drernie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:27:
Het is een medion schijf van een paar dagen oud. Ik voel er weinig voor om hem uit elkaar te halen. Dan kan ik beter teruggaan voor de garantie.
kom kom...PilatuS schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:48:
[...]
Je kan er idd mee terug gaan voor garantie, maar je hebt denk ik geen recht op garantie. Dat je PC vastloopt tijdens formatteren heeft waarschijnlijk niets met die Medion HDD te maken maar met jouw PC. Medion is niet verantwoordelijk voor jouw PC en garantie heb je dus eigenlijk niet.
Hij kan het altijd proberen. Gewoon vertellen in de winkel dat de HDD het niet meer deed na het formateren naar NTFS
A Soldiers manual and a pair of boots.
Als je gaat vertellen dat je hebt lopen klooien kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen.
Verwijderd
Weg van de minste weerstand, liegen en om een DOA bedelen.Mishmash schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:56:
Ik zou eerder vertellen dat hij het gewoon helemaal niet deed... Dan registeren zij hem als een DOA en krijg jij gewoon meteen een nieuwe.
Als je gaat vertellen dat je hebt lopen klooien kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen.
Email of bel Medion even wat voor merk schijf erin zit, Seagate of een Maxtor etc etc en download dan even van het merk hun diagnostische tool van de website en formateer het opnieuw. Medion zelf maakt geen harde schijven
Ik hoor de drive overigens wel draaien.
Als oplossing: probeer eens of je met een Linux live-cd zoals Knoppix of Ubuntu de schijf kan herpartitioneren met bijvoorbeeld cfdisk. Wel opletten dat je niet je eigen (systeem) harde schijf kiest
Ik heb totaal geen ervaring met linux, dus vraag ik mij af of dat wel zo verstandig is om te proberen. Kan ik niet iets uit DOS doen?
[ Voor 50% gewijzigd door drernie op 16-03-2008 22:22 ]
Mischien wilt ie rechten indelen op zijn schijf/ grotere bestanden?Lekkere Kwal schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:20:
Misschien rare vraag maar waarom heb je hem niet door Windows laten converteren van FAT32 naar NTFS?
Als oplossing: probeer eens of je met een Linux live-cd zoals Knoppix of Ubuntu de schijf kan herpartitioneren met bijvoorbeeld cfdisk. Wel opletten dat je niet je eigen (systeem) harde schijf kiest
Maakt denk ik verder niets uit!!!
A Soldiers manual and a pair of boots.
maar de volgende keer kun je gewoon "convert" gebruiken die tovert hem om van fat32 naar ntfs. met als je bestanden er nog op
maar als ej helemaal niets meer ziet .. waarschijnlijk garantie
het is toch geen usb drive waarvan je beide stekkers moet insteken en je bent een van de twee stekkers vergeten eh ?
Ik vind het idioot dat de harddisk überhaupt niet herkend wordt. Er stond geen data op, dus daar gaat het mij niet om.
[ Voor 84% gewijzigd door drernie op 16-03-2008 22:25 ]
Ja dat je NTFS wilt volg ik wel, maar Windows heeft al sinds 2000 (of zelfs NT?) een FAT naar NTFS converter, hoef je dus zelfs de partitie niet eerst leeg te maken.drernie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:21:
Omdat ik bestanden groter dan 4 gigabyte op de schijf wilde zetten.
Uit DOS weinig want die heeft zo goed als geen USB ondersteuning. Linux is niet zo gevaarlijk, desnoods koppel je je eigen harde schijf los zodat je daar sowieso niets op kan verknallen.Ik heb totaal geen ervaring met linux, dus vraag ik mij af of dat wel zo verstandig is om te proberen. Kan ik niet iets uit DOS doen?
Overigens: als de harddisk in de medion pc in de gleuf bovenop zit, is hij dan in feite niet aangesloten als een interne drive?
Een ander probleem wat ik met vista heb ervaren is dat mijn WD mybook die in NTFS is geformatteerd niet te bereiken is met Vista. Bij het aansluiten krijg je wel de mededeling dat er een extern apparaat is aangesloten, maar vervolgens kun je hem niet benaderen.
[ Voor 54% gewijzigd door drernie op 16-03-2008 22:28 ]
dat je hem niet zeg maar, in standby zet en weer uit standby haalt. dan zal die hem nooit herkennen
Hoe bedoel je: eerst moet restarten en standby?
[ Voor 50% gewijzigd door drernie op 16-03-2008 22:31 ]
Verwijderd
Bij beheren kijken rechtermuis knop ComputerEen ander probleem wat ik met vista heb ervaren is dat mijn WD mybook die in NTFS is geformatteerd niet te bereiken is met Vista. Bij het aansluiten krijg je wel de mededeling dat er een extern apparaat is aangesloten, maar vervolgens kun je hem niet benaderen.
En daar opnieuw formateren.
maar post eens wat nuttige info/resultaten
Ik ben nu de bootcd voor windows aan het downloaden, misschien dat ik hier wat verder mee kom. Anders gaat het ding gewoon terug naar medion.
Rare reactie op een forum hoor...'t is hier geen chatbox. Groeten, en welterusten wensen, etc. horen op GoT niet echt thuis.fish schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:23:
als ik naar bed ga thuis meld ik dat even. ik doe moeite voor je ik houd het topic een beetje in de gaten. en jij gaat slapen. is gewoon niet netjes
maar post eens wat nuttige info/resultaten
Maar goed, ik denk niet dat je dit kan fixen want er moet gewoon lowlevel geformatteerd worden. Als de seagate tools hem niet zien, en je wil hem niet uitbouwen (logisch) dan gaat het niet lukken. Lijkt een beetje op een usb behuizing waarbij je een disk met foute jumpersettings aansluit, dan gaat windows ook mekkeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 18-03-2008 00:04 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
ontopic, ik heb het ook wel eens gehad dat ik een sata drive aansloot die niet te vinden was.
latere had ik pas door dat de pc alleen maar standby ging met de aan/uit
je bios zal dus geen nieuwe hd zoeken en detecteren als je uit standby kont
dus dat moeten we imho eerst uitsluiten
cmd> convert ....
Hierna vraagt naar de stations naam > vul die in en vervolgens gaat streepje eronder knipperen als of die bezig is maar in feite doet die niks.
iemand enig idee? Hij zit nu aangesloten via de usb maar lijkt mij dat dat gewoon kan?
Heb een Iomega netwerk schijf a 500gb nu via usb aan de pc hangen en een conceptronic 250gb.
EDIT: huh nu pakt die de 250gb wel
heb dus nu als volgt gedaan:
CONVERT 'letter van je harde schijf laag, laag geschreven letter': /fs:ntfs
hiernaa mijn stations naam in kleine letters gedaan en werkt.
Ga straks de andere schijf proberen omdat daar nu mee bezig ben
Dus bij mij:
CONVERT j: /FS:NTFS
vassie hhd
Deed hiervoor alles in hoofdletters en toen werkte het niet
[ Voor 55% gewijzigd door Vassie18 op 18-03-2008 19:52 ]
Vanavond nog maar is proberen
EDIT: Denk dat dus zelf een fout gemaakt heb > de 500gb had te veel mappen die onderliggen lagen waardoor die niet verder wilde.
Deze is nu ook gelukt.
Vreemd maar spontaan werkte het.
[ Voor 30% gewijzigd door Vassie18 op 20-03-2008 09:39 ]