Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Voor mijn nieuwe desktop computer zoek ik een moederbord met geintegreerde bluetooth. Ik heb zelf ook gezocht maar kwam alleen uit op een MSI moederbord: http://global.msi.com.tw/...prod_no=487&maincat_no=1# Maar dit moederbord is gemaakt voor XP en ondersteund de processor maar tot 3,06 ghz

Wie weet nog goede moederborden met geintegreerde bluetooth erop?
Alvast bedankt!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 20:54 ]

Verwijderd

Waarom geintergreed in het moederbord je hebt ook van die hele kleine met usb aansluiting die zijn ongeveer een halve centimeter?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een persoonlijke mening vindt dat niet mooi. Dus wil het graag geintegeerd hebben :-)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57
hoe vaak kijk je aan de achterkant van je PC en zie je daar iets van 0,5CM uitsteken uit je moederbord?

Verwijderd

Wat voor Socket moet het zijn want als ik zoek kom ik wel veel tegen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niet vaak, maar ik wil het graag geintegeerd hebben. Ik weet dat het bestaat daarom vraag ik of mensen een moederbord weten die dat heeft

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 15:25
Je bovenstaand genoemde moederbord heeft extern bluetooth. Het staat bij product beschrijving maar je krijgt dan een pci kaart erbij waar je antenne moet aansluiten. Geld zover ik weet voor alle MSI mobo's waar bluetooth bij zit.
(maar dat terzijde want je wilt nieuwer type hebben)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Tja, alternate.nl en dan naar moederbordjes gaan met het juiste socket en als CTRL+F naar 'BT' en/of 'bluetooth' laten zoeken en je krijgt zat hits! En dat is dan maar één site..

Hmm, dat viel tegen :+

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 16-03-2008 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil een nieuw typen hebben

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 17:29

DataGhost

iPL dev

Volgens mij (ik kan het fout hebben) komt het doordat BT-signalen eigenlijk niet uit een stalen kast naar buiten kunnen, waardoor het *op* het moederbord vrij weinig zin heeft. WiFi-kaartjes hebben ook altijd een externe antenne, naar mijn weten. Verder kan je een bluetooth dongle verstoppen waar je wilt (buiten je kast), desnoods met een USB-kabel. Aan kabels (stroom, beeld, etc) ontkom je toch niet dus eentje meer of minder maakt niet echt uit, denk ik zo.

Verder zijn moederborden niet 'voor XP' of welk ander besturingssysteem specifiek gemaakt, die sticker/dat keurmerk geeft alleen aan dat het moederbord ondersteund wordt door XP. Het geeft alleen aan dat er drivers beschikbaar zijn voor XP, waarschijnlijk zijn die er ook gewoon voor Vista. Meestal zijn de drivers voor een serie chipsets dus niet specifiek voor een moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 16-03-2008 21:03 . Reden: Link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat viel idd tegen -> Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:01:
Volgens mij (ik kan het fout hebben) komt het doordat BT-signalen eigenlijk niet uit een stalen kast naar buiten kunnen, waardoor het *op* het moederbord vrij weinig zin heeft. WiFi-kaartjes hebben ook altijd een externe antenne, naar mijn weten. Verder kan je een bluetooth dongle verstoppen waar je wilt (buiten je kast), desnoods met een USB-kabel. Aan kabels (stroom, beeld, etc) ontkom je toch niet dus eentje meer of minder maakt niet echt uit, denk ik zo.

Verder zijn moederborden niet 'voor XP' of welk ander besturingssysteem specifiek gemaakt, die sticker/dat keurmerk geeft alleen aan dat het moederbord ondersteund wordt door XP. Het geeft alleen aan dat er drivers beschikbaar zijn voor XP, waarschijnlijk zijn die er ook gewoon voor Vista. Meestal zijn de drivers voor een serie chipsets dus niet specifiek voor een moederbord.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, maar je hebt tegenwoordig ook kasten met usb aan de binnenkant waar mensen een dongle in doen en dan werkt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:04:

Daar kan je wel eens gelijk in hebben, maar je hebt tegenwoordig ook kasten met usb aan de binnenkant waar mensen een dongle in doen en dan werkt
Waarom doe jij dat dan niet ;)
Heb je veel meer moederbord keuze. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 21:07 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 17:29

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:04:
[...]

Dat hangt helemaal van je kast af... niet alle kasten zijn van staal maar om klachten/problemen te voorkomen "het werkt niet, hoe kan dat!?" doen ze er maar een externe antenne bij. Maareh... wat let je om het te proberen? Je kan een van je front-usb aansluitingen (op je moederbord) opofferen om daar die dongle aan te hangen of een PCI usb-kaartje te kopen met een aansluiting aan de binnenkant.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik dat eens proberen. Ik zag net bij Dell.nl dat ze daar een cardreader hebben met bluetooth erin? Kent iemand er 1?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 21:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:09:
Ik ga dat maar eens proberen bedankt!!
Bedankt waarvoor je kwam zelf met het idee. :+

Verwijderd

Topicstarter
Haha soms krijg je het idee als je met mensen communiceert ;-)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Onder andere de Dell XPS 420 heeft een optie voor een interne cardreader inderdaad. Ik weet wel dat meerdere fabrikanten die maken dat je die ook gewoon kunt kopen bij computerwinkels enzo ;)
Pagina: 1