Microfoons detecteren geen input

Pagina: 1
Acties:

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 21:52

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Ik heb hier een headset aangesloten op een Creative Sound Blaster Audigy. Daarnaast zit er een Eye-Toy webcam aangesloten op mijn PC via USB die tevens geluid kan opnemen. Nu heb ik sinds vandaag het probleem dat zowel mijn headset aangesloten op de Creative Sound Blaster Audigy als de Eye-Toy aangesloten via USB beiden geen geluid meer detecteren. Afgelopen maandag deed alles het nog prima, en sindsdien zijn er geen grootschalige systeemveranderingen geweest. Wel heb ik enkele programma's geupdate (zoals Tiberian Wars, Hamachi, Windows Update) maar verder niets geinstalleerd.

Wat ik heb geprobeerd:
- Creative Sound Blaster Audigy stuurprogramma herinstalleren,
- Creative Sound Blaster Audigy updaten,
- Eye-Toy losgekoppelt en alle instellingen opnieuw afgegaan,
- Diverse programma's uitgeprobeerd (MSN, Teamspeak, Windows Recorder) -geen van allen geeft geluid,
- Bij 'Control Panel' -> 'Sound and Audio Devices' diverse instellingen veranderd (Voice en Sound Recording),
- Bij 'Volumeregeling' diverse instellingen geprobeerd.

Niets werkt, niets wil werken, alle diagnostische programma's geven aan dat er geen geluid gedetecteerd wordt bij beide apparaten, terwijl ik de longen uit mijn leef schreeuw.

Wat overblijft is dat mijn geluidskaart overleden is. Echter, zou de geluidsfunctie van de USB Webcam (Eye-Toy) dan niet gewoon moeten werken? De rest van het systeem werkt gewoon prima naar behoren, en ik kan prima naar alles luisteren. Ook zijn er geen instellingen 'plots' veranderd (m'n PC wou nog wel eens de geluid input van SB Audigy naar de webcam schakelen).

Mijn opties raken op. Heeft iemand enig idee?

Surfin' paradise!