Toon posts:

[Spamfilter] Plesk slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel kampen wij met 75% spam in onze inboxen.
Helaas zit er bij plesk maar in spammodule in spamassisin die slecht werkt.
Bij 1 eemailadres werkt hij aardig goed maar zet hij in de onderwerpen ****SPAM***** maar ik heb ook ingeschakeld dat hij ze dan verwijderd maar dat wil die niet.

Nu is de vraag is er een andere spamfilter die ik kan installeren op de server zelf?
Ik draai namelijk SuSe 9 plus plesk 8.3

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

SpamAssassin is een prima spamfilter, stel eventueel nog een aantal blacklists in om mail direct al te blokkeren. Het probleem is dat vaak gedacht wordt dat een spamfilter direct zelf wel uit kan zoeken wat spam is en niet, voor goed resultaat dien je een filter wat te trainen...

Verwijderd

Topicstarter
PowerSp00n schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:51:
SpamAssassin is een prima spamfilter, stel eventueel nog een aantal blacklists in om mail direct al te blokkeren. Het probleem is dat vaak gedacht wordt dat een spamfilter direct zelf wel uit kan zoeken wat spam is en niet, voor goed resultaat dien je een filter wat te trainen...
Dus als ik het goed begrijp moet ik in het begin met regelmaat de training tool uitvoeren?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Dat klopt, eigenlijk voor het beste resultaat is het nodig om alle berichten die spamassassin er zelf niet uit pakt mbv de training tool te laten leren. Spam veranderd met de tijd, als je een tijd niets met de training doet zul je steeds weer meer spam krijgen. Als je het goed doet krijg je amper meer spam per dag en hoef je dus ook niet zo veel meer te trainen.

Verwijderd

Topicstarter
PowerSp00n schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:03:
Dat klopt, eigenlijk voor het beste resultaat is het nodig om alle berichten die spamassassin er zelf niet uit pakt mbv de training tool te laten leren. Spam veranderd met de tijd, als je een tijd niets met de training doet zul je steeds weer meer spam krijgen. Als je het goed doet krijg je amper meer spam per dag en hoef je dus ook niet zo veel meer te trainen.
Bedankt voor de tip. Ik had namelijk zelf al een tutorial gevolgt maar stond niks in over de training bedankt

Verwijderd

Topicstarter
PowerSp00n schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:03:
Hoi,

Nu doe ik al sinds zondag de training maar de gemiddelde spam per dag word niet minder.
Ik blijf nog steeds dom klikken.
Pagina: 1