Toon posts:

7600 GT Crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag zat ik nog een op mijn gemakje Oblivion te spelen tot hij vastliep en het scherm groen werd. Hij starte opnieuw op en bingo, vage strepen door het scherm. Hij startte steeds opnieuw op (tot het windows logo en dan weer terug) totdat ik in de veilige modus kon opstarten. Dit deed hij wel, zij het erg langzaam.

Eerst dacht ik dat het probleem AtiTool was, dit heeft wel eens vaker problemen gegeven tegelijk met Oblivion, alleen toen ik speelde had ik het niet aangezet. Dit hielp geen zier en toen besloot ik eens mijn drivers te onderzoeken.

Ik heb via Apparaatbeheer mijn drivers verwijderd en geprobeerd nieuwe te installeren. Helaas deden 77.30, 174.16, 9x.xx het geen van allen. Ook mijn CD van Asus deed het niet.
Ik ben toen via Uitvoeren - DXdiag bij DirectDraw gekomen en ik heb die test gedaan, ik was erg blij want hij werkte, tot de allerlaatste (een groot wit vlak dat stuiterde), daar waren weer die strepen. Verder stond er bij Beeldscherm van Dxdiag werkelijk niets over mijn videokaart! Ik kan ook geen enkele Directx-fucntie uitvoeren alleen die van DirectDraw.

Maar nu weet ik dus niet (zeker) of mijn videokaart kapot is en zo nee, wat kan ik dan nog doen? En als ik er een nieuwe kaart in stop, krijg ik deze storing dan weer (misschien is mijn voeding verkracht en heeft die mijn VGA gesloopt?)

Voordat ik het vergeet: Ik heb een Asus 7600GT, Asus P5VD2-MX, 1G RAM, Core 2 DUO 6300

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 20:27 ]

Verwijderd

Hij starte opnieuw op en bingo, vage strepen door het scherm.
Waren die vage strepen er voor dat windows aan het laden was.
Zo ja dan is je kaart naar de eeuwige jachtvelden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
als je bedoeld, voor dat je het Windows logo kan zien -> Ja, zodra je beeld heb krijg je strepen op de koop toe

Dat tie naar de eeuwige jachtvelden is dat vreesde ik al maar waardoor komt dat dan?! Heb ik Atitool te 'intensief' gebruikt, uiteraard wel altijd gecheckt op 3Dview? Of is mijn voeding rot?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 20:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:54:
als je bedoeld, voor dat je het Windows logo kan zien -> Ja, zodra je beeld heb krijg je strepen op de koop toe
Dan is de videokaart kapot omdat er dan nog geen drivers zijn geladen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar wtf moet ik dan doen, hij installeerd geen enkele driver! En als hij er 1 geinstalleerd heeft dan kan je alleen maar weer in de veilige modus opstarten

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:57:
sorry, maar wtf moet ik dan doen, hij installeerd geen enkele driver! En als hij er 1 geinstalleerd heeft dan kan je alleen maar weer in de veilige modus opstarten
Allereerst het kaartje in een andere computer testen. Geeft hij ook al strepen bij het bios/boot-venster? Hoe is de temperatuur van de kaart, heb je eventueel nog garantie?

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Drivercleaner eroverheen, drivers opnieuw, anders heb je net als mijn oude XFX 7900 GT XXX Artifacts, en kan je hem vaarwel zeggen. Ik ga morgen mijn XFX 9600 GT XXX bestellen, inderdaad, wederom van XFX, maar ik heb ook geen slechte ervaringen met hun RMA, lees: Nooit gedaan. Mijn vader wou de defecte kaart wel hebben...

Verwijderd

Topicstarter
In het bios/boot venster geeft hij inderdaad al strepen.

Het testen in een andere computer zal wel ff lastig worden, maar is inderdaad een goed plan.

Temperatuur van de kaart ga ik nu achteraan, maar dat wordt lastig aangezien geen 1 programma mijn VGA herkent -> er zitten immers geen drivers op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Maarja, dat is een beetje het punt, waarom kan ik geen enkele driver installeren?

• WeZet
Wat krijg je voor bericht als je een driver wilt instaleren dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:11:
Maarja, dat is een beetje het punt, waarom kan ik geen enkele driver installeren?
Dat is wel vaker het probleem bij een kapotte videokaart. ;)
Om er zeker van te zijn dat die kapot is blijft alleen nog over om hem te testen in een andere PC. :)

• WeZet
Videokaart is kapot --> word niet herkend -> Computer denkt: Er is geen videokaart, dus er valt niks te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
WeZet schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:20:
Videokaart is kapot --> word niet herkend -> Computer denkt: Er is geen videokaart, dus er valt niks te installeren.
ik denk ook dat het zo zit. Ik heb meerdere versies van drivers geprobeerd te installeren en de problemen lopen van "Windows Logo test gezeur" tot een reboot. De versie die werkte (voor vandaag) heb ik opnieuw geinstalleerd (dat was een gokje want ik weet niet zeker dat het die versie was) maar dan start hij alleen in de veilige modus op.

Gelukkig heb ik nog garantie, ik neem aan dat een programma als AtiTool die niet verspeelt?!

Zou iemand dan ook durven zeggen waarom mijn VGA er ineens meestopte? (ik heb een 400watt voeding van zeer goede kwaliteit, merk durf ik niet te gokken)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:54:
[...]
Gelukkig heb ik nog garantie, ik neem aan dat een programma als AtiTool die niet verspeelt?!

Zou iemand dan ook durven zeggen waarom mijn VGA er ineens meestopte? (ik heb een 400watt voeding van zeer goede kwaliteit, merk durf ik niet te gokken)
Tjha, alles gaat een keertje kapot. Wellicht was het net iets te veel voor het kaartje. Niet te veel aan rommelen iig, want je hebt immers nog garantie. Softwarematig kan je moeilijk een kaartje kapot maken, zolang je maar niet extreem overclockt of het voltage verhoogt.

• WeZet
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:54:
[...]

ik denk ook dat het zo zit. Ik heb meerdere versies van drivers geprobeerd te installeren en de problemen lopen van "Windows Logo test gezeur" tot een reboot. De versie die werkte (voor vandaag) heb ik opnieuw geinstalleerd (dat was een gokje want ik weet niet zeker dat het die versie was) maar dan start hij alleen in de veilige modus op.

Mooi zo, dat had ik niet meer bij mijn 7900 GT XXX . :+ ATITool kan de garantie niet verijdelen (om het zo maar te zeggen, komt vooral bij XFX goed tot zijn recht), het is software dus dat mag geen reden zijn, alleen je kan er wel mee overclocken, dus ik zou het toch niet vermelden. Als het goed is zit je zegeltje/serial number nog op je kaart, dus dat word RMA'en. (Tenzij je kaart erg warm werd (boven de 80), en het verschroeid is. :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ook inderdaad niet van plan om het door de zaak te schreeuwen :9

En ik had speciaal nog ff geroken om te kijken of er iets doorgebrand was, maar alleen de sate was aangebrand ;)
Pagina: 1