Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interrail ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:52
Met oog op de komende zomervakantie moeten er uiteraard plannen gemaakt gaan worden.

Ik en Whiteviper hier ook van tweakers en nog een andere vriend willen van de zomer graag met de trein door Europa gaan trekken :) Wij zijn allemaal 18 jaar dus redelijk zelfstandig dus dat moet geen probleem zijn.

Eigenlijk niet echt een vraag voor dit topic maar ik ben benieuwd of andere tweakers dit wel eens gedaan hebben met inerrail. Voor welke tijdsduur hebben jullie gekozen bijvoorbeeld, toevallig tips etc?

Global Pass-categorieën

* 5 dagen, geldig binnen 10 dagen € 159
* 10 dagen, geldig binnen 22 dagen € 239
* 22 dagen aaneengesloten € 309
* één maand aaneengesloten € 399

Wij zitten er aan te denken om 22 dagen te doen. 10 dagen lijkt ons iets te kort om echt veel te zien en veel landen aan te doen.

Dus zoals gezegd, mensen ervaring met zo'n soort zomer? :)

• Florinsz
  • Laatst online: 04-11 11:29
juist d:)b

• Tomino
Niemand met de trein geweest?

modje: wellicht even verplaatsen naar HK?

Verwijderd

Afgelopen jaar zomer gedaan, is goed bevallen! Nu is alleen het systeem wel iets veranderd.

Eigenlijk ben ik alleen van NL naar Frankrijk gerezen met de trein, met een paar vrienden welliswaar. Zeker als je met de TGV wilt, of een andere hogesnelheidstrein, moet je vaak wel eerst een reservering kopen. Zeker als je in de zomer reist is dit zeker aan te raden. Voor de TGV in Frankrijk was dat maar een paar euro, voor de Thalys (NL-België-Frankrijk) was die wel ongeveer 20 euro. Hoe het met de overige treinen zit weet ik niet.

Over andere landen weet ik niet zoveel helaas.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Tomino schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:47:
Wij zijn allemaal 18 jaar dus redelijk zelfstandig dus dat moet geen probleem zijn.
LoL..... Die ervaaring heb ik niet met 18 jarige 8)7
Kijk nog eens met een schuin oog naar mijn zusje |:(

Anyway.. Top gewoon gaan doen :) Heb je zelf al landen in je hooft waar je graag naar toe wilt? Mischien is het dan makkelijker om tips te geven..

Tipje van mij.. Pak passau in duitseland aan voor een dag of 2. Mooi gebied. tussen 2 heveuls en de donau. Zit op nog geen uur aan de grens met Tsjechie en Oosterijk. Treinreis duurt wel 12 uurtjes...

Pff wat was ik gebroken na die reis :+

Waar ben je zelf verder naar op zoek? Natuur, Steden, Zon-Zee-Strand (party).
Ga je voor natuur dan zou je de trein verder kunnen pakken naar Tsjechie. Brno is leuke plaats, rij je door naar Cesky Budjovice. Dan kan je daar dag toer maken door de Bier Fabriek Budweiser (niet de US shit :+) Orgineel Tsjechies bier :o

Je kan later daar ook nog taxie pakken naar Frymburk Kost paar kronen gelloof dat ik 500 Kronen kwijt was 20 Euro. Valt wel mee.. Ga daar op de kamping slapen Dag later huur je paar fietsen Pak je de pond naar de overkant en je kan door ongerept bos heen fietsen.
Hou je wat meer van actie kan je gaan raften. wind/kite surfing e.d.

Pfff. Kan zo nog wel een hele vakntie gaan uitstippelen :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Tomino
To_Tall schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:50:
[...]

LoL..... Die ervaaring heb ik niet met 18 jarige 8)7
Kijk nog eens met een schuin oog naar mijn zusje |:(

Anyway.. Top gewoon gaan doen :) Heb je zelf al landen in je hooft waar je graag naar toe wilt? Mischien is het dan makkelijker om tips te geven..

Tipje van mij.. Pak passau in duitseland aan voor een dag of 2. Mooi gebied. tussen 2 heveuls en de donau. Zit op nog geen uur aan de grens met Tsjechie en Oosterijk. Treinreis duurt wel 12 uurtjes...

Pff wat was ik gebroken na die reis :+

Waar ben je zelf verder naar op zoek? Natuur, Steden, Zon-Zee-Strand (party).
Ga je voor natuur dan zou je de trein verder kunnen pakken naar Tsjechie. Brno is leuke plaats, rij je door naar Cesky Budjovice. Dan kan je daar dag toer maken door de Bier Fabriek Budweiser (niet de US shit :+) Orgineel Tsjechies bier :o

Je kan later daar ook nog taxie pakken naar Frymburk Kost paar kronen gelloof dat ik 500 Kronen kwijt was 20 Euro. Valt wel mee.. Ga daar op de kamping slapen Dag later huur je paar fietsen Pak je de pond naar de overkant en je kan door ongerept bos heen fietsen.
Hou je wat meer van actie kan je gaan raften. wind/kite surfing e.d.

Pfff. Kan zo nog wel een hele vakntie gaan uitstippelen :+
Haha, ach iedereen zit op een ander niveau als hij of zij 18 is ;)
Bedankt voor je tips so far. Jij gaat wel erg diep in op de landen en activiteiten. Ik denk dat het voor ons vooral citytreintour wordt. Echt de natuur in gaan wordt hem niet want dat is weer een beetje zonde van de pas die je hebt gekocht. Stel dat het in oostenrijk erg leuk is en er zijn andere leuke stadjes kunnen we besluiten te blijven. Maar echt ver weg van de trein zullen we niet gaan. ( uitzonderingen daargelaten ofc)

Ja, het wordt vooral veel zien en steden bekijken. Om alles echt uit te gaan diepen zoals raften fietsen camperen is er te weinig tijd en zonde van de pas :)

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Gewoon gaan! Wel goed uitzoeken voor welke treinen je toeslagen en/of reserveringen nodig hebt. Zo is de ICE in Duitsland tegenwoordig toeslagvrij, maar is een reservering wel erg handig (iets van €3,50). In hoeverre die verplicht is weet ik zo 123 niet.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verschillende keren interrail gedaan, maar niet als 18 jarige. Wel als opa.

In 2001 met 3 anderen 3 weken door Spanje en Portugal gereisd. De eerste twee overnachtingen van thuis uit geregeld, daarna steeds 3-7 dagen van te voren een overnachting proberen te regelen. De reisroute stond namelijk niet 100% vast, en vooral voor een maand van te voren iets regelen in een land wat je nog nooit gezien hebt, daar kan nog al eens wat anders lopen dan je plant.
Eén keer is ons de overnachting niet goed bevallen, dat was in Sevilla, we kwamen laat aan en hadden nog niets geregeld (omdat we van Portugal kwamen) en hebben het eerste wat we konden vinden genomen.
Bij iemand thuis in een flat, met 6 kamers waarvan 4 verhuurd werden. Beddegoed zo dun als spinrag, niet helemaal schoon. De volgende morgen hebben we iets anders gezocht en gevonden, super netjes, een Spanjaard die l.a.n.g.z.a.a.m. p.r.a.a.t.t.e om zich verstaandbaar te maken, en airco.

Ik ga ook wel eens met vrienden een week naar Frankrijk. De eerste keer niks geregeld, overnachting regelen als je het station uitloopt, maar dat bevalt me niet. Je weet niet waar de hotels zitten, in wat voor hotel je uitkomt, en erger nog: of er wel wat te vinden was.
In Dijon stonk het naar pis en in Clermon-Ferrand pas na 45 minuten zoeken voor een flinke prijs bij de Holiday Inn uitgekomen.

Tips:
• Zorg dat je een paar dagen van te voren je overnachting regelt. Dan ben je flexibel en heb je toch zekerheid. Vooral tegenwoordig met internetcafé's overal (of zelfs mobiel internet) is het geen enkel probleem om last minute wat te vinden. Dat was 10 jaar geleden wel anders :X
• Als je 22 dagen weg blijft, ga dan niet elke dag reizen. Dan is de lol er gauw vanaf.
• Vergeet de kaart en dat vodje dat ze bij de interrailkaart als spoorboekje leveren.
Internationale reisplanner, ook heel goed mobiel af te vragen
Spoorwegkaarten van heel Europa. Uitprinten en meenemen.
• De duitse reisplanner (HAFAS) heeft een uitgebreide (maar niet complete) internationele reisplanner die ook op een PDA loopt. 14 juni gaat de nieuwe dienstregeling in, loop na die tijd eens een Duits station in en vraag om het "Elektronische Kursbuch" of "Kursbuch auf CD-ROM" of bestel online. Er worden via internet updates verspreid, dus vlak voordat je vertrekt even de laatste dienstregeling downloaden.
• In Frankrijk toeslag voor de TGV en Teoz: normaal € 3,50 (Thalys en Eurostar uitgezonderd) en beperkt leverbaar voor interrail, in Spanje verplicht reserveren voor heel veel treinen.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1