De afgelopen weken ben ik via de Pricewatch bezig geweest een Intel Duo Core PC samen te stellen met een 22" scherm, 3 GB geheugen en 500 GB HD voor een zo laag mogelijke prijs. Ik kwam dan uit rond de 850 euro. Nu zie ik zojuist een aanbieding bij de Makro:
Op de
website van Fujitsu Siemens staan meer specs, o.a. in de datasheet. Heel uitgebreid is die informatie echter niet. Er staat bijvoorbeeld niet in welk moederbord, merk en type geheugen (ddr2 of 3), harde schijven (staat die 2 x 500 GB in RAID?) etc. er gebruikt wordt. Ook vind ik niets over of de hele handel passief gekoeld wordt of niet. Bij de Makro gaan kijken heeft niet veel zin, omdat ze zelden zo'n PC aan hebben staan. En de verkopers zijn niet vaak in staat dit soort vragen te beantwoorden.
Mijn vraag is dus: heeft iemand ervaring met kant-en-klare Fujitsu PC's? Wie kan mij meer vertellen over de gebruikte hardware?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."