Toon posts:

.htaccess op een rewriterule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb de volgende .htaccess in mijn root staan

RewriteEngine on
RewriteRule ^file/(.*)-(.*)-(.*)-(.*)\.(.*) pictures/$3/$2/$4/thumbnails/tn$1.$5
RewriteRule ^img/(.*)-(.*)-(.*)-(.*)\.(.*) pictures/$3/$2/$4/$1.$5

Dit houd in dat de url voor de plaatjes wat korter worden.
nu krijg je ipv domein.com/dir1/dir2/dir3/file.jpg
domein.com/img/file.jpg

nu krijg ik het op geen mogelijkheid voor elkaar om een hotlink beveiliging op /img te zetten.
komt dat doordat dit zeg maar een virtuele directory is?

De regel die ik o.a. heb geprobeerd:
RewriteRule .*\.(gif|jpg|jpeg|bmp)$ http://www.domein.com/hotlink.jpe [R,NC]

en deze
RewriteRule img*\.(gif|jpg|jpeg|bmp)$ http://www.domein.com/hotlink.jpe [R,NC]

Gebruikers kunnen een plaatje uploaden en krijgen dan een thumbnail url en een pic url. De thumbnails mogen ze uiteraard hotlinken maar het grote plaatje moet natuurlijk via domein.com komen. Dus een html er omheen gebouwd.

Weet iemand hoe ik virtuele directory kan beveiligen voor hotlinking.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Is niet mogelijk. Je kunt eventueel kijken naar de referer, maar deze is kinderlijk eenvoudig te faken. Een workaround is wel mogelijk als je 100% zeker bent dat het plaatje alleen vanuit JOUW html aangeroepen mag worden. Je kunt dan namelijk in de html (php, perl, ruby, etc) een sessie zetten en deze uitlezen in de image processor. Als de sessie aanwezig is, schrijft je het plaatje naar de browser, ontbreekt de sessie dan toont je een vervangend plaatje. Maar slimme internetters kunnen nog steeds 'save as' gebruiken of gewoon uit hun tijdelijke internet bestanden het plaatje vissen.

Overigens kunnen sommige bezoekers waarvan cookie support in browser (kan bedrijfs policy zijn) uit staat, niet de plaatjes op jouw website bekijken, ook niet als ze echt op die website zijn.

Echte beveiliging hiervoor is dus niet mogelijk.

If it isn't broken, fix it until it is..