Toon posts:

problemen met moederbord gigabyte ga-x38-ds4

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben vrij nieuw dit soort dingen, ik stuit op het volgende probleem.
Heb net van alles aangeschaft, namelijk:

gigabyte ga-x38-ds4 moederbord
2 x 1 gig corsair pc8000 1066mhz geheugen
corsair 620W modulaire voeding
Asus 3870 videokaart
E8400 processor boxed, ik gebruik ook de cooler die erbij zit
250gig sata harde schijf Western Digital 7200rpm
nieuwe sata dvd speler/brander

bij het installeren van windows vista premium 64bit krijg ik elke keer een vastloper, maar dan wel elke keer op een ander moment?? de ene keer bij uitpakken bestanden 64%, of bij updates installeren, of soms zelfs bij voltooien. het volgende heb ik al geprobeerd:

- windows xp home installeren, zelfde fout, 2 keer bij het installeren van de apparaten.
- schijf opsplitsen, formateren en installeren, ook niet geholpen.
- andere dvd speler erin, noppes.
- bios flash met Qflash van gigabyte, noppes.
- south bridge koel houden met, ja ja, een fohn. ik vond de south bridge nogal warm aanvoelen, niks.

Ik heb zelf het idee dat de communicatie niet helemaal lekker verloopt op het moederbord. als ik de resetknop indruk, doet hij het soms direct, soms duurt het een seconde of 5 voordat hij reageert.

heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:20

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:45:
- south bridge koel houden met, ja ja, een fohn. ik vond de south bridge nogal warm aanvoelen, niks.
Ik neem aan dat die fohn geen warmte produceerde :)

Wordt alle hardware goed herkent in Windows?
Heb je al een paar uur memtest gedraait?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je gaat je southbridge koel houden met een fohn? Die logica snap ik niet echt en is eerlijk gezegd een beetje dom.

Verder, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Gezien de dingen die je hebt geprobeerd is het niet echt te zeggen of dit probleem nu in het mobo ligt, of dat je bijv brak geheugen hebt (dat geeft dezelfde soort fouten bij de windows install namelijk)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, en ja, een fohn die koude lucht blaast natuurlijk haha, anders ben je inderdaad lekker bezig!!

Ik weet niet of alle hardware goed herkent wordt, de harde schijf en de dvd speler staan wel in het bios, bedoel je dit, of kan ik dat op een andere manier zien? enne, zal dom klinken, maar hoe doe ik een memtest, op een andere pc bedoel je het geheugen testen?

Ik zal Hangen en Opstartproblemen eens doornemen, bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:57:
bedankt voor de reacties, en ja, een fohn die koude lucht blaast natuurlijk haha, anders ben je inderdaad lekker bezig!!

Ik weet niet of alle hardware goed herkent wordt, de harde schijf en de dvd speler staan wel in het bios, bedoel je dit, of kan ik dat op een andere manier zien? enne, zal dom klinken, maar hoe doe ik een memtest, op een andere pc bedoel je het geheugen testen?

Ik zal Hangen en Opstartproblemen eens doornemen, bedankt.
http://www.memtest86.com/
Maar ook dit staat in de troubleshooter :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

lorenzovanmulke: crossposten wordt niet gewaardeerd. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En sowieso:

1) dit is Processors, Moederborden en Geheugen materie en hoort dus niet in Overige Hardware.
2) ook daar gelden de GoT Huisregels, dus verwachten we dat je zelf op zoek gaat naar mogelijke oplossingen voordat je een topic post. En een nuttige link daarbij is al gepost: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Begin daar maar eens mee (en dan niet alleen lezen, maar doen). Mocht je er niet uitkomen, dan mag je altijd nog een topic (in het juiste subforum) openen, maar zorg dan wel dat duidelijk is wat je zelf gedaan hebt, incl verwijzing naar troubleshooter, zoektermen waar je op gezocht hebt en dat soort dingen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.