Toon posts:

P5K SE + 8800GS = gedoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Sinds gisteren heb ik mijn systeem fors opgeleukt. Maar! Soms lijkt de videokaart niet herkend te worden bij de boot. De lampje op mijn monitor blijft gewoon knipperen, alsof de computer uitstaat. Toch is er geen biospiep die meldt dat er geen videokaart is. Als ik de videokaart helemaal uit de PC haal krijg ik die piep wel. Na de videokaart een keer of wat in en uit het moederbord gehaald te hebben werkt het soms spontaan wel.
Op google kon ik niets over dit of een dergelijk probleem vinden. Het enige wat ik zelf kon bedenken wat dat er voedingskabels op de videokaart liggen, maar die liggen er ook als de videokaart wél werkt.
Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Alvast bedankt!

Mijn systeem:

Asus P5K SE
Intel E8400
Asus 8800GS
Kingston 2gb 800Mhz geheugen
HKC USP 5580 (550 watt)

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Het klinkt alsof je 8800GS kapot is. Ga terug naar de winkel of probeer even een andere kaart.

Je had zelf al eigenlijk de oplossing gevonden;
Als ik de videokaart helemaal uit de PC haal krijg ik die piep wel.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34
Aan je vorige topic te zien heb je al meer problemen gehad met je videokaart, dan denk ik toch meteen aan RMA

Uw advertentie hier?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 21:59

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

De P5K staat bekend om dit soort problemen. Mijn P5K pro bootte soms ook niet met een ATI 2600 PRO. Dit probleem had ik zowel tijdens het starten als een soft en hardreset.

Bij mij was de oplossing een BIOS update naar 0701. Dit kan je nog proberen. Dus ff andere videokaart erin met asusupdate je bios flashen, rebooten, kijken of alles werkt en daarna je 8800GS erin.

werkt dat niet dan met eerdere replies.. Dan vermoedelijk een gevalletje RMA.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Nu doet de PC echt helemaal niets meer. Hij boot niet, met welke videokaart ook. En na een mailtje naar ASUS denken ook zij dat hij kapot is.

Dat wordt dus helaas een RMA, en een weekje doorbrengen op de pc van mijn ouders.