Hallo allemaal,
Ben vrij nieuw dit soort dingen, ik stuit op het volgende probleem.
Heb net van alles aangeschaft, namelijk:
gigabyte ga-x38-ds4 moederbord
2 x 1 gig corsair pc8000 1066mhz geheugen
corsair 620W modulaire voeding
Asus 3870 videokaart
E8400 processor boxed, ik gebruik ook de cooler die erbij zit
250gig sata harde schijf Western Digital 7200rpm
nieuwe sata dvd speler/brander
bij het installeren van windows vista premium 64bit krijg ik elke keer een vastloper, maar dan wel elke keer op een ander moment?? de ene keer bij uitpakken bestanden 64%, of bij updates installeren, of soms zelfs bij voltooien.
het volgende heb ik al geprobeerd:
- windows xp home installeren, zelfde fout, 2 keer bij het installeren van de apparaten.
- schijf opsplitsen, formateren en installeren, ook niet geholpen.
- andere dvd speler erin, noppes.
- bios flash met Qflash van gigabyte, noppes.
- south bridge koel houden met, ja ja, een fohn. ik vond de south bridge nogal warm aanvoelen, niks.
Ik heb zelf het idee dat de communicatie niet helemaal lekker verloopt op het moederbord. als ik de resetknop indruk, doet hij het soms direct, soms duurt het een seconde of 5 voordat hij reageert.
heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ben vrij nieuw dit soort dingen, ik stuit op het volgende probleem.
Heb net van alles aangeschaft, namelijk:
gigabyte ga-x38-ds4 moederbord
2 x 1 gig corsair pc8000 1066mhz geheugen
corsair 620W modulaire voeding
Asus 3870 videokaart
E8400 processor boxed, ik gebruik ook de cooler die erbij zit
250gig sata harde schijf Western Digital 7200rpm
nieuwe sata dvd speler/brander
bij het installeren van windows vista premium 64bit krijg ik elke keer een vastloper, maar dan wel elke keer op een ander moment?? de ene keer bij uitpakken bestanden 64%, of bij updates installeren, of soms zelfs bij voltooien.
- windows xp home installeren, zelfde fout, 2 keer bij het installeren van de apparaten.
- schijf opsplitsen, formateren en installeren, ook niet geholpen.
- andere dvd speler erin, noppes.
- bios flash met Qflash van gigabyte, noppes.
- south bridge koel houden met, ja ja, een fohn. ik vond de south bridge nogal warm aanvoelen, niks.
Ik heb zelf het idee dat de communicatie niet helemaal lekker verloopt op het moederbord. als ik de resetknop indruk, doet hij het soms direct, soms duurt het een seconde of 5 voordat hij reageert.