Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

led blacklite maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig om zelf een led blacklite(neon) te maken ik heb een strip gemaakt van 30 cm met 5 leds op een rij, maar het geeft te weinig licht vind ik. Als ik hem aanzet zie je alleen maar rondjes op het voorwerp of plaat waar op je schijn. Ik ben van plan een andere te maken met meer leds

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/46864/2001184911680084530_th.jpg

hier een foto van de led strip.

ik heb eerst de leds geplakt op stuk grijze tape en toen gesoldeerd en een ander stuk er opgedaan zodat het mooi afsluit.

maar mijn vraag is nou hoe kan ik een beter/mooiere licht bundel maken.

ik heb 4 weerstand gebruikt van leds buy 12 volt set, weet niet precies hoeveel ohm. Ik dacht 300 ohm.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Blacklight is voor zover ik weet bijna ultra-violet. Daarom zie je het ook niet zo fel als dat het werkelijk is.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
De goedkope usb 'uv' leds zijn eigenlijk gewoon paars, echt uv-leds zijn echt heel duur.

Waarom pak je geen uv ccfl? heb je ook in 30cm, heel gelijkmatig licht en kent en klaar te koop in de winkel.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

En je kunt er twee incl inverter krijgen voor 10 euro bij meerdere zaken (zelf ook een setje gekocht voor printbelichting).

Verwijderd

Topicstarter
kent een van jullie een goede online web winkel of gewone winkel in de buurt van alkmaar die blacklite/neon verkoopt voor pc's?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Echt, eerste gok die het ongetwijfeld heeft, misschien niet zo goedkoop als Goris in Delft: Radio Elco? Je kunt je geluk beproeven bij Rens Electronics in Schagen (even bellen). Verder wil Goris het misschien wel opsturen... kijk ook rond bij sites zoals baco army goods en dickbest.nl.

Verwijderd

Topicstarter
ja Rens electronics daar heb ik me pc ook vandaan zal volgende week wel even bellen.
Pagina: 1