Toon posts:

Geen geluid speakers als usb audio interface is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een audio interface gekocht (Alesis iO|2). Daarmee kan je geluid opnemen via een microfoon of je kan een keyboard of gitaar rechtstreeks in het apparaat stoppen.
Als ik de interface via de usb ingang in mijn computer stop, word het geluid dat uit mijn speakers komt afgesloten. Ik heb simpele computerboxen met 1 mini jack plug.
De audio interface doet het wel, want er kan wel geluid opgenomen worden. Alleen zolang het apparaat aangesloten zit op mijn computer, kan ik het niet terughoren.

Weet iemand waar dit aan ligt en/of hoe ik dit op zou kunnen lossen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De USB audio wordt dan waarschijnlijk gezien als primair geluidsapparaat. Dit is op te lossen door het programma waarmee je probeert af te spelen zo in te stellen dat deze de geluidskaart gebruikt. Wat ook kan is dat je de geluidskaart in moet stellen als primair audioapparaat in het control panel en dan voor het prog waar je mee opneemt specifiek de USB audio toewijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en hoe stel ik de geluidskaart in als primair audioapparaat?

Wat ik wil is dat ik mijn speakers gewoon kan gebruiken terwijl de audio interface aangesloten is. Anders moet ik namelijk elke keer mijn audio interface ontkoppelen voordat ik terug kan horen wat ik opgenomen heb, en dat schiet niet op.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op je control panel ga je naar sounds and audio devices. Daar op de tab audio kun je instellen wat je primaire device moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel :) Het is gelukt.