Gigabyte DS3 [v1] 5.1 Speakers worden niet ''herkend''

Pagina: 1
Acties:

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03-2025
Ik heb dus een DS3, waaraan een 5.1 speakerset hangt, het werkte eerst wel goed, maar nadat ik alles opnieuw geinstalleerd heb[dus xp+de drivers die op de cd stonden] krijg ik in Windows geen 5.1 geluid.

-Wel 5.1 geluid via Itunes, MPC, VLC etc
-De tray Icon van Realtek Audio Managar staat op 6CH
-Het volume icoontje van Windows, geeft als ik erop klik, wel Front, Rear, Subwoofer, Center, Side, maar Subwoofer en Center zijn greyed out;Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v96/Sh@dowhunter/untitled-1.jpg
-Dus ook geen 5.1 op sites als youtube etc.[gewoon 2.0 met alleen geluid uit de twee linker, dus left front en left rear]

Weet iemand een mogelijke oplossing?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Normaal kan je ook handmatig selecteren wat er aangesloten is :)

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
misschien een domme vraag maar heb je deze wel op 5.1 staan?

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/347whw7.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Irwon op 16-03-2008 23:13 ]

• Kaguya
Jap, daar staan ze ook op 5.1.

Verwijderd

ik heb ong hetzelfde als jouw,
in youtube doet ie ook alleen links front, rechts front en bass terwijl alles op 7.1 staat (heb 7.1 boxen) maar als ik een cd afspeel in WMP dan gaat ie ook de 2 zijboxen erbij doen en de midden front (achter doet het niet)
dat die achterste het niet kan ik begrijpen want er zitten 4 aansluitingen op me mobo en 4 op me bass box maar keb een 4-in-3 kabeltje (dus me rear speaker zit niet aangesloten, waarom dat kabeltje zo is, ik dunno)
in het realtek menutje kan ik ook testen welke het doet dmv op een box the klikken, ze doen het ook allemaal behalve de achterste dus.
maar het zou wel leuk zijn als iig me zijspeakers en midden front ook meededen als youtube aan staat..

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/2425/audioam6.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 14:56 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dit is inderdaad een bug, ikezlf heb een 7.1 set, da's handiger, dan zijn er geen grayed-out dingen, probeer zo eens... Zou misschien goed werken?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

weet echt niemand hier iets op? of komt het omdat youtube etc. geen surround sound geven, maar MP3's enzo wel?

edit: keb dit gevonden: http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/852583.html

daarin staat:
arh1n0 writes...

i know flash video can support 5.1 but does YOUTUBE use 5.1 surround sound? i don't think it would.

No, YouTube is in mono. It's not even stereo, let alone 5.1.

Earlier this year there was a movement among prominent YouTubers to switch to rival site Livevideo.com which has stereo sound, but YouTube is too much of a juggernaut and nobody seems to realise it's mono.
op livevideo is idd stereo (en UBER traag met UBER lange laadtijden voor muziek/video's. maar dat terzijde) maar alsnog doen alleen mn left/right front en subwoofer het..

ook nog iets: me bro heeft een comp met een soundcard en hij heeft wel dat al zn boxen werken als hij op youtube een fimplje bekijkt...

edit²:

keb net nog een forum gevonden en daar dit gezien:
Welk afspeelapparaat wordt er weergegeven als je na DirectX dxdiag in uitvoeren gebruikt?
ik d8, toch even proberen..
in dxdiag onder muziek zie ik verschillende dingen staan:
Mircosoft Synthesizer
Realtek AC97 audio
microsoft midi mapper(emulatie)
microsoft GS wavetable-software (emulatie)

dan is daar ook een knop om sound te testen: DirectMusic testen.
met Mircosoft Synthesizer: alle boxen doen het
met Realtek AC97 audio: left/rear front en subwoofer doen het (net zoals op youtube)

ik denk ook dat dit verklaart waarom in WMP alle boxen het doen, deze gebruikt waarschijnlijk dus de Mircosoft Synthesizer ipv de realtek..
maar nu: hoe krijg ik het zo dat of: youtube met Mircosoft Synthesizer word afgespeeld of hoe krijg ik de realtek op alle boxen..
k ga nog ff verder zoeken

overgins staat in het tabelletje daarboven:
Mircosoft Synthesizer ---kernelmode: nee -----standaartpoort: ja
Realtek AC97 audio ---kernelmode: ja -----standaartpoort: nee

die verschillen..

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 18:34 ]

• Kaguya
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:56:
weet echt niemand hier iets op? of komt het omdat youtube etc. geen surround sound geven, maar MP3's enzo wel?
Dat zou niets moeten uitmaken, aangezien alles remixed kan worden.

Ik snap het ook nog steeds niet...

Verwijderd

weet echt niemand iets nog dat te proberen is? zie ook mijn vorige post..

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 19:38
Heel erg offtopic:

Kaguya, je hebt gereageerd op mijn advertentie(n82 ruilen tegen N95 8gb) alleen als ik je probeer terug te mailen krijg een delivery fout.
Kan je me aub met een andere email adres mailen?
Ik hoop dat je dit lees.

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 15:33
Mijn EP45-DS4 doet ook 'raar'. bij 5.1 staan achterspeakers disabled, maar zijspeakers enabled.
Dit simpel opgelost door 7.1 settings aan te zetten. vervolgens zij-speakers uitgezet.

edit: ik zie dat dit topic al vrij oud is, moest iemand even erg nodig offtopic posten :D

[ Voor 20% gewijzigd door WhizZRinaldo op 30-09-2008 17:30 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
Youtube en MP3 zijn ook geen surround. Als je het toch doet is het gewoon het verdelen van de links/rechts kanalen over de fronts en rears van je set. Daar koop je toch geen surround set voor? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 15:33
Ramon schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:32:
Youtube en MP3 zijn ook geen surround. Als je het toch doet is het gewoon het verdelen van de links/rechts kanalen over de fronts en rears van je set. Daar koop je toch geen surround set voor? :P
een MP3 bestand kan wel degelijk surround sound bevatten ;)

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:32:
het klinkt wel mooier (en luider) als al mn boxen werken als ik youtube aan heb, ipv alleen de 2 voorste..
als ik wmp opstart is het geluid ook veel beter omdat het klinkt over alle boxen. veel voller

met youtube bijv heb ik windows geluid meestal voluit staan omdat ik anders bijna niks hoor zegmaar..

dan is daar ook een knop om sound te testen: DirectMusic testen.
met Mircosoft Synthesizer: alle boxen doen het
met Realtek AC97 audio: left/rear front en subwoofer doen het (net zoals op youtube)

kan iemand dit misschien uitleggen?
Pagina: 1