Internet drive op linux server

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Wat KPN bijvoorbeeld aanbiedt met 'Extra Harde Schijf Online' moet toch ook zelf op te zetten zijn? Eigenlijk kan ik nergens vinden hoe dit werkt. Laat staan dat er bestaande software voor is of een beschreven methode om dit op te zetten.

Er is beschikking over een server die op Linux draait. Dus dit zou de voorkeur hebben. Heeft iemand hier toevallig al een naar gekeken?

Verwijderd

Een simpele samba-share?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe werkt "Extra Harde Schijf Online" precies? Wat is er mis met samba? Wat is er mis met webdav? Wat heb je zelf al geprobeerd? :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik denk dat KPN gebruik maakt van een kant en klaar white label product. Ze zullen alleen niet snel vertellen wat ze gebruiken denk ik.

• Martin?81
  • Laatst online: 19:20

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Nou eigenlijk ben ik zelf niet zo bekend met Linux, ik zoek een oplossing, en de persoon waar die server van is wil het dan wel regelen...

Dus Samba it is... Ik was al uitgekomen op de website van Samba, maar kreeg niet helemaal het idee dat ik goed zat... :P

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

samba is voor lan netwerken.
Ga je via het internet werken dan is samba geen goede oplossing.

Ik zou zeggen kijk dan naar ftp of webdav.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 15:21
job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:56:

Ik zou zeggen kijk dan naar ftp of webdav.
Of je moet iets in de trend van VPN of IPsec erbij gebruiken

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

rsync kan ook nog.
sftp.

Verwijderd

Werkt met webdav zo te zien. Kan je opzetten met Apache.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt ook bestanden overzetten via ssh, als je al toegang hebt via ssh hoef je daar meestal niets extra's voor op de server te configureren.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:10:
Je kunt ook bestanden overzetten via ssh, als je al toegang hebt via ssh hoef je daar meestal niets extra's voor op de server te configureren.
SSH werkt helaas niet standaard op windows.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

webdav .... xs4all heeft ook een handig tooltje waarmee je webdav drives kan mappen

maar ja je kan natuurlijk ook gewoon in ftp folder in windows benaderen

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 16-03-2008 23:19 ]

Iperf

Verwijderd

job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:56:
Dat is niet helemaal waar, samba over het internet werkt wel, alleen is het niet veilig ;) Ik trek vaak genoeg bestanden van een windows bak in een co-locatie, dus je kunt het in principe ook gebruiken over internet, sterker nog, ik ken mensen in de telco die het gebruiken om data uit te wisselen.

Verwijderd

fish schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:17:
webdav .... xs4all heeft ook een handig tooltje waarmee je webdav drives kan mappen

maar ja je kan natuurlijk ook gewoon in ftp folder in windows benaderen
Webdav kan je standaard al mappen in Windows en MacosX en vast ook wel in andere Unices.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:21:
[...]

Dat is niet helemaal waar, samba over het internet werkt wel, alleen is het niet veilig ;) Ik trek vaak genoeg bestanden van een windows bak in een co-locatie, dus je kunt het in principe ook gebruiken over internet, sterker nog, ik ken mensen in de telco die het gebruiken om data uit te wisselen.
Mijn ervaring is dat bij een niet-up-zijnde-server het ook wel eens wil borken, of iig een onbetrouwbare link.
Verder werkt het niet super op low-bandwidth (iets met overhead) links.

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:26:
[...]

Mijn ervaring is dat bij een niet-up-zijnde-server het ook wel eens wil borken, of iig een onbetrouwbare link.
Verder werkt het niet super op low-bandwidth (iets met overhead) links.
Ik zeg ook in principe, of je het wil/moet gebruiken is een ander iets :P Ik heb altijd genoeg bandbreedte ter beschikking en dan werkt het soms wel heel fijn, gewoon lekker \\x.x.x.x doen en bestanden trekken is toch fijner als een ftp sessie naar een windows bak, voor zover ik windows bakken gebruik natuurlijk :+

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:21:
[...]

Dat is niet helemaal waar, samba over het internet werkt wel, alleen is het niet veilig ;)
Ik zeg toch niet dat het niet werkt?

oke, misschien had ik moeten zeggen: "samba is voor lan netwerken bedoeld".

[ Voor 13% gewijzigd door job op 16-03-2008 23:52 ]

Pagina: 1