Win XP op HP -> Onbekende hardware

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ha,

Ik zit met een groot probleem. Ik heb een HP laptop (type: dv6720ed). Hier werd Windows Vista bijgeleverd en de drivers die beschikbaar zijn op de website van HP zijn dan ook alleen voor Vista.
Nu heb ik er net Windows XP opgezet en missen er een hoop drivers, waarvan ik niet precies weet welke typenummer en merk ik moet hebben.

Onderstaande is een lijst van Drivers die missen:
--------------------------------------------------------------------------
Base-system apparaat
Base-system apparaat
Base-system apparaat
Coprocessor
Ethernet-controller
HP Integrated module
Netwerk controller
Onbekend apparaat
PCI-device
SM buscontroller
------------------------------------------------------------------------

Weet iemand waar ik de precieze hardware kan vinden of hoe ik er achter kan komen welke drivers ik nodig heb, want ik heb met name voor de wireless lan erg veel drivers geprobeerd (Atheros en Broadcom driver).

Alvast bedankt

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ecdit: dom.

Je kan proberen de vistadrivers alsnog te installeren:)

[ Voor 84% gewijzigd door Bertus op 16-03-2008 16:22 ]

Heeft ook een computer!

• radem205
Ik heb geprobeerd de vista drivers te installeren, maar als ik de vista drivers van de HP website afhaal dan geeft ie aan dat er geen apparaat is gevonden voor die drivers.
Op de hp website staan trouwens ook 2 wireless lan drivers, namelijk de Atheros AR5007 en de Broadcom Wireless Lan Driver (Is dit een standaard driver die ook voor XP te krijgen is? Ik kan 'm namelijk niet vinden).

Kan iemand voor mij meehelpen zoeken of ergens een overzicht bestaat waar de merken van de kaarten staan die in de dv6720ed staan? Of is er een andere manier om er achter te komen welke hardware in de laptop zit (ik heb Sisoft Sandra al geprobeerd, maar die vindt alleen hardware waarvan de drivers geinstalleerd zijn).

[ Voor 29% gewijzigd door radem205 op 16-03-2008 16:31 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:50
mogelijke oplossing is om contact op te nemen met HP misschien kunnen ze jou toch verder helpen met je drivers.

...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

radem205 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:28:
Kan iemand voor mij meehelpen zoeken of ergens een overzicht bestaat waar de merken van de kaarten staan die in de dv6720ed staan? Of is er een andere manier om er achter te komen welke hardware in de laptop zit (ik heb Sisoft Sandra al geprobeerd, maar die vindt alleen hardware waarvan de drivers geinstalleerd zijn).
Zet je Vista terug, kijk dan welke hardware erin zit, en download de drivers terwijl Vista erop zit. Eventueel eerst een dual boot maken met XP en de drivers uitproberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Kan je met behulp van de Unknown Device Indentifier niet de fabrikant en het typenummer van de componenten achterhalen?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• radem205
Het driverprobleem voor de Wireless LAN is opgelost. Het bleek een BroadCom te zijn.

Ik heb nu alleen nog een probleem met de audio drivers. Wat bij mij nog niet helemaal duidelijk is, is dat het moederbord (nVidia nForce 560 (MPC65)) een high definition audio controller bezit en dat in Everest te zien is dat er een Conexant Audio kaart in zit.

Wanneer ik een drivers installeer (voor Win XP uiteraard) voor de Conexant High Definition Audio kaart dan geeft ie aan dat de kaart niet gevonden kan worden.

Als ik zoek naar de nVidia High Definition Audio drivers dan kan ik geen geschikte driver vinden.

Weet iemand naar welke drivers ik moet zoeken of kan iemand mij de goede richting in helpen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Waarschijnlijk is dit een Realtek kaartje, de rest van de Topicstart is inderdaad de chipset en moederbord drivers. Zoek anders even naar specs van die laptop op Google en kijk wat voor geluidskaart erin zit ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:04

PcDealer

HP ftw \o/

Zoek eerst uit wat voor chipset je lappie heeft en dan de juiste drivers installeren. Zie PcDealer in "Het grote HP Pavilion dv9000-series topi..."

Daarna ook de softpaqs van de site halen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1