Pen voor je trackpad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253212

Topicstarter
Wat ik me zo afvroeg... Is het mogelijk iets anders dan een vinger te gebruiken als 'pen' voor je trackpad? Ik heb al dingen geprobeerd, maar het lijkt erop dat het trackpad toch echt alleen vingers detecteert (linker wijsvinger aansturen met rechterhand werkt ook zo irritant, om dan ook nog te kunnen klikken).
Het lijkt me handig als dit zou kunnen om zo kleine schetsjes te maken, of is-ie daar niet precies genoeg voor?

Verder misschien iets anders wat hier niet onder valt: is het mogelijk een optische muis zo om te bouwen tot pen (puntje dus dat optische deel)??

Op dit alles kon ik geen duidelijk antwoord op vinden via zoekfunctie/zoekmachine, maar misschien weet iemand hier er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Een touchpad is daar veel te onnauwkeurig voor. Technisch gezien kan het dus simpelweg niet. Je komt dan dus uit bij de echte Wacom tekentablets (waar wel een klein prijskaartje aan hangt).

Kijk trouwens ook uit met wat je op je touchpad uitprobeert: scherpe punten kunnen hem beschadigen en de gevoeligheid aantasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Wacom heeft nu zo'n nieuwe serie met een leuk prijs. De Bamboo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Rensz schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:15:
Werkt erg leuk, ga er ook eentje aanschaffen :9
Ideaal voor bij een laptop. Mocht je een dikke 30" ACD oid hebben, dan zou ik een grotere nemen. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Tjebakka op 16-03-2008 17:21 . Reden: ctrl+enter oftewel toverstaf van Opera te vroeg geactiveerd waardoor het bericht leeg was :+ ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Rensz schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:15:
Wat is het verschil tussen deze Bambo en de normale Wacom pentablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
O.D.Smolik schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:07:
[...]

Wat is het verschil tussen deze Bambo en de normale Wacom pentablets?
bamboo is minder gevoelig, minder nauwkeurig, kleiner, minder knoppen, geen gum (tenminste, denk 't niet).. gewoon simpeler

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik heb veel slecht berichten gehoord over de Wacom Bamboo...blijkbaar heeft deze last van een irritant gezoem...Als je er echt wat mee wilt moet je minimaal een Wacom Graphire 4 Classic XL A5 nemen...Al moet ik zeggen dat de Bamboo er wel gelikt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Tot nu toe niet al te veel problemen gehad met de Bamboo, en voor een laptop scherm is hij in mijn geval precies genoeg. (Maar wekte enorme irritatie op icm 23" scherm, niet naukeurig)

Oh, en er zit wel degelijk een gum op de Bamboo pennen/tablet.

Al met al, Bamboo is een prettig tablet voor "on the road"

De trackpad zelf is inderdaad niet geschikt, weet niet zeker hoe/of het met een pen zou kunnen werken, maar het zal verre van precies zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door PositiveCreep op 16-03-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm, ja Wacom ken ik. Maar ok, technisch gezien kan het dus niet (wat ik al dacht)
(En ik keek wel uit met scherpe voorwerpen, ammenooitniet dat ik daarmee ga kloten :P).

Hm, zo'n tablet staat al een hele tijd op m'n verlanglijstje. Misschien dan toch maar eens aanschaffen (desnoods tweedehands).

Houd het nu nog maar even bij de muis. Maar waar ik dan wel benieuwd naar ben is of een optische muis om te bouwen is naar een pen. (Ja je kunt er een potlood op vastplakken B) Maar echt helemaal ombouwen, heeft iemand daar ervaring mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha nouja. Ik denk dat een tablet toch wat beter is (hoe logisch). En dan iets in de geest van een Bamboo Fun (alhoewel de gewone bamboo bijna hetzelfde is qua specificaties, maar goedkoper)
Zoiets.
(Maar ik wil even een gelduitgeefpauze houden B))
Pagina: 1