• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012
Het volgende is aan de hand:
CPU-Z & HWmonitor geven aan dat het voltage ergens tussen de 1,7 en 2,08 ligt.
In de BIOS geeft de Hardware monitor FAIL aan, als in: waarde kan niet uitgelezen, of is zo fout dat ik het je niet durf te laten zien. ;)

Ik maak me licht zorgen, omdat ik geen 2,1V meer op een processor heb gehad sinds een 130nm AthlonXP 2500+, onder een Prometeia.

Hier hebben we het echter over een 65nm E6600......luchtgekoeld. (Cooler Master Hyper TX)
I.C.M. Geil PC6400, en een XFX 8800GTS 320MB, gevoed door een Cooler Master iGreenpower 550Watt. 1 HD, 1 DVD-ROM.

Ik gebruik de volgende BIOS-instellingen:

465 x 7 = 3255MHz (1,45 Vcore, fsb +0,1V)
930 MHz 5-6-6-21 (2,1V)

CPU is vrijwel altijd 100% belast (Boinc) en temperatuur rond de 50 tot 55 Graden.
onder belasting wordt de Vcore onderuit getrokken tot 1,7 V, idle loopt hij wat op. (pieken tot die genoemde 2,08V)

vraag 1:

iemand dezelfde ervaringen?

vraag 2:

geloven, of is het BS?

vraag 3:

RMA, of het maar laten? Het functioneert prima nl.

Ik heb dit setje al een half jaar, maar het valt me nu pas op eigenlijk.
Ik weet niet of het vanaf het begin al zo is.

There is one more thing: It's been emotional

Verwijderd

Programma´s lezen waardes wel vaker verkeerd af als je CPU echt 2 volt zou krijgen had je wel een idle temp van 50 graden of meer en zou je computer gewoon uitgaan omdat de CPU veel te warm wordt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
2V kan inderdaad niet. Zeer waarschijnlijk kan het mobo het niet eens leveren en als het dat wel kan, is je chip gelijk kapot. 1,6V is al extreem. Waarschijnlijk zal een BIOS update wel helpen, mocht het niet zo zijn, dan kun je een RMA overwegen.

Verwijderd

The__Virus schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:09:
2V kan inderdaad niet. Zeer waarschijnlijk kan het mobo het niet eens leveren en als het dat wel kan, is je chip gelijk kapot. 1,6V is al extreem. Waarschijnlijk zal een BIOS update wel helpen, mocht het niet zo zijn, dan kun je een RMA overwegen.
Het moederbord kan wel 2 Volt leveren dat is wel het max wat je in kan stellen in je bios. :)
Met 2 Volt op je CPU gaat die trouwens niet kapot hoor. ;) Ervaring ;)
En RMA aanvragen omdat een programma het verkeerde voltage uitleest :?
Dat lijkt mij niet echt een reden voor RMA. ;)

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:17:En RMA aanvragen omdat een programma het verkeerde voltage uitleest :?
Dat lijkt mij niet echt een reden voor RMA. ;)
Klopt, maar de BIOS heeft er dus ook moeite mee... op standaard voltage en op 1,45 leest hij FAIL uit, zoals ik in de topicstart al aangaf, kan ik 2 hypotheses stellen, maar geen conclusies trekken.

zal ik dan toch de multimeter moeten afstoffen?

There is one more thing: It's been emotional