Toon posts:

Geluid speakers naar microfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik probeer via camtasia studio 5 een filmpje op te nemen, dit wil ik met geluid doen.
Als ik gewoon opneem, zonder microfoon aan te sluiten krijg ik geen geluid in het filmpje.
Ik heb bij control panel gezocht (windows vista) om het geluid dat uit speakers komt zegmaar als het geluid in de microfoon te zetten, want geluid van een microfoon komt wel in het filmpje.
Maar dit heb ik helaas niet gevonden in het controle paneel.
Ik kan wel een echte microfoon aansluiten en naast de speaker zetten, maar dan is het geluid niet zo goed.
Ik heb hier op GoT gezocht , maar niks bruikbaars gevonden.
Weet iemand hoe ik in het opgenomen filmpje toch geluid kan krijgen, zonder microfoon naast de speaker te zetten :') ? :p

Bvd

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kijk even naar de mixer instellingen van je geluidskaart naar de opname regeling. Daar selecteer je altijd 1 kanaal als opname bron en met de bijbehorende fader stel je het opname volume in.
Nu staat bij jouw het mic kanaal geselecteerd als opnamebron.
In plaats daarvan moet je de 'stereo-mix' of gelijksoortig kanaal als opname bron selecteren.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoiets heb ik al geprobeerd op te zoeken, maar niet gevonden. Ik heb gewoon een onboard videokaart(Vista).

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Grap is dat Vista standaard de uitgeschakelde apparaten verbergt, wat je zoekt is de line-in.
Als je in het overzicht van audio apparaten (tabblad recording/opname) in control panel op de rechtermuisknop klikt dan kun je aanzetten dat deze apparaten wél worden weergegeven.
Wat je vervolgens nog moet doen is de line-in inschakelen als opname apparaat.

Erg stom dat dit standaard zo weggemoffeld is, heb nu al 3 mensen van dit "probleem" afgeholpen :P

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-03-2008 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik heb met een kabeltje de audio out(waarin eigenlijk mijn speakers zitten) in mijn moederboard verbonden met de line in.
In Control Panel heb ik de line in dan als default opname-apparaat ingesteld.
Dan ga ik naar Camtasia Studio 5, hier ingesteld dat line in geluid moet opnemen, maar daar krijg ik geen geluid ( de balk beweegt niet ).

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/925/60557986jr9.jpg

Wat doe ik fout?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 17:29 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat doorlussen is sowieso niet nodig! Ik heb zelf nog even gekeken, en ik bedoelde eigenlijk Stereo Mix, in plaats van Line in. De vraag is echter of Camtasia daar mee overweg kan.

Maar waarom moeilijk doen en niet achteraf het geluid in je fimpje monteren? Met Windows Movie Maker (die je waarschijnlijk al op je pc hebt) is dat echt zo gepiept.
Hier staan wel plaatjes hoe het moet, alleen gaat het in dat geval om een ander programma: http://www.bytescout.com/..._under_windows_vista.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar ik zie GEEN stereo mix staan als ik het aanvink :

Screenshot

Moet je misschien iets doen voordat je Stereo Mix daar krijgt of dergelijke?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 14:21
Dan probeer je line in eens? 8)7

Wat is xp toch makkelijk he?
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/5840/76622118tt6.jpg

Kijk of je via geluidsregeling extra opname apparaten kunt vinden.

Edit* Ik zie net dat Cyberspin al een link heeft gegeven die het goed uitlegd. Was zelf te druk bezig met een afbeelding maken. En zoiezo is het niet aan te raden audio te loopen door inputs en outputs direct op elkaar te zetten.

[ Voor 112% gewijzigd door Dekaasboer op 20-03-2008 13:04 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:35:
Dan probeer je line in eens? 8)7

Wat is xp toch makkelijk he?
[afbeelding]

Kijk of je via geluidsregeling extra opname apparaten kunt vinden.

Edit* Ik zie net dat Cyberspin al een link heeft gegeven die het goed uitlegd. Was zelf te druk bezig met een afbeelding maken. En zoiezo is het niet aan te raden audio te loopen door inputs en outputs direct op elkaar te zetten.
Kheb in control panel gezocht of ik iets kon vinden om extra apparaten te vinden, staat er volgens mij niet bij.
Cyberspin heeft idd een link gegeven, maar als je mijn post hierboven leest, zie je dat er nadat dat aangevinkt te hebben, nog steeds geen stereo mix verschijnt :p

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Kun je niet gewoon audio bestanden in voeren in je video edit programma. Het is toch debiel om eerst je muziek af te moeten spelen om het vervolgens weer op te nemen :s

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet stukjes uit een filmpje halen, met de daarbijhorende geluid

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 13:54 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dan knip je toch die stukjes in je video-edit programma, inclusief het geluid? Ik denk dat je heel erg moeilijk aan het doen bent voor iets dat vrij triviaal is. Misschien een tut over videobewerking opzoeken even?

edit: ik zie dat camtasia een screenrecorder is. Wil je echt met een screenrecorder stukjes film gaan opnemen die je afspeelt op het scherm? :? Want dat is dus echt niet handig. Dan kan je beter zoals ik eerder zei het filmpje in een edit-progje laden en daar knippen.
Als je dit niet wil, wat wil je dan precies wel doen? Dat is me dan namelijk niet helemaal duidelijk... (overigens zou het ook kunnen dat je in Camtasia zelf in de opties iets moet aanzetten zodat hij niet de mic maar de 'what you hear' of 'wave' opneemt.)

[ Voor 56% gewijzigd door Wokkels op 20-03-2008 14:52 ]

Permanent wintericon!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Volgens mij is dat een feature die je geluidskaart moet ondersteunen.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1