Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 20:20
Ik heb gezocht en gezocht maar ik vindt maar bar weinig topics over portable dvd players.
(Of het artikel leeft niet hier op GoT of ik kijk niet goed 7(8)7 )

In mijn geval ben ik op zoek naar een goede twin view portable dvd player voor in de auto.

Je hebt zo'n beetje 3 á 4 (goede) merken. Bij de één lees/ hoor je weer verhalen dat eea stoort
tezamen met TomTom of dat je enkel regio 2 dvd's kan afspelen ( dus niet regiovrij)
Sommige beeldkwaliteit valt weer tegen of het geluid is niet goed ...

Nou heb ik zo'n beetje de reviews bij kieskeurig etc wel gelezen maar vindt het vreemd dat hier op GoT niet veel te lezen is ... en ik ben toch benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Wat zijn de door jullie ervaren voors en tegens etc. Ook bijv. de montage ervaringen van de schermpjes ben ik benieuwd naar.
Bij de Akai versie ECV6607 bijv. zitten zelfs wat games om te spelen met een gamepad
en er wordt geloof ik ook 2 earplugs en een 12v kabel reeds meegeleverd.
Is dat misschien doorslaggevend? Want dat moet je bij sommige andere weer apart aanschaffen

Wie heeft bijvoorbeeld onderstaande gebruikt en wat zijn dus de gebruikservaringen.

Natuurlijk als er ander types zijn die ik niet genoemd hebt en welke top is wil ik natuurlijk ook weten. :P

Trouwens bij de BCC is de Proline DVDP 270 WX te verkrijgen welke verdacht veel lijkt op die
7020 van Salora... is dit misschien dezelfde maar met een ander stickertje.. de beeldschermpjes zijn nl. m.i. wel anders.

Salora DVP 7020 twin
Akai ECV6607
Philips PET 707
Lenco MES 249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 20:20
Is er niemand die wat te melden heeft?

Salora/ Akai en nu kwam ik ook nog het merk Nextbase tegen...
http://www.nextbase-shop....uct.php?prodID=39&catID=1

iemand bekend met dit merk... ziet er uit dat het een Duits merk is.

Wie oh wie heeft er wat in en outs qua gebruik etc. van de genoemde merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ik ben er ook naar op zoek, en op GOT in ieder geval niks te vinden behalve dit topic ;)

Eentje waar ik tegenaan liep is de Nextbase SDV97-AM: http://www.nextbase-europ...oducts/1/39/SDV97_AM.html

Loopt ook op oplaadbare AA's en dat vind ik wel een voordeel!

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Twin view? Je bedoelt eigenlijk portable dvd player sets met 1 extra scherm erbij?

Ze lijken goedkoop, maar er zit groot adder in de gras: de schermresolutie is gewoon belachelijk.
Alle dvd players tot 9 inch scherm hebben vrijwel allemaal 480 x 234 pixels. Pas op 10 inch is er meer 800x480 schermen.
Veel DVD menu's hebben vaak kleinere letters waardoor het moeilijk is om goed hierop te lezen. Zoals teksten in Extra onderdeel in DVD menu. Zelfs als je tijdens film ook vaak te maken heeft met kleine teksten in boeken of op borden worden ze met deze resolutie erg onleesbaar. Dat is gelijk geen plezierig kijken meer. Daar kan ik over zeggen omdat ik vroeger Nextbase SDV-37S heb gehad. Mooi apparaat, maar de lage beeldscherpte stoort me veel.

Ga voor dvd speler met minimaal 800x480 scherm. Ze kosten wel meer, maar je hebt tenminste niet meer te klagen. De beste model tot nu toe ooit is Lenco DVP-1024. Ik heb eentje in de bezit en is goed te spreken over alle mogelijkheden, kunnen lezen van SDHC kaarten (en dat is zeldzaam!) prima DVB-T tuner en makkelijke slot-in player. Ook USB stick tot zelfs USB externe hd lezen is geen probleem.
Hij is standaard AVI compatibel (xvid/mp3) en dus makkelijk te encoden met Super converter.
Wel groot scherm met 10 inch maar kijken is dan meer ontspannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 12:49
Er zijn tig verschillende, bij kieskeurig staan ook wat reviews.

Ik heb zelf de Akai gekocht. Ik zal even wat voor- en nadelen opnoemen:

Aparte DVD speler, die voorin bediend wordt (sommige hebben bij 1 scherm de speler ingebouwd)
Duidelijk scherm, redelijk geluid. Ondertitels zijn imo goed te lezen.
Schermen zijn in de behuizing iets bij te draaien, daardoor kan je een goede positie krijgen om te kijken
stevige klittenband + elastiek ter bevestiging, valt er niet snel af.

Spel wat erbij zit moet je je niet al teveel van voorstellen, dat is een joystickje met 2 batterijen (ook aan te sluiten op een normale TV)
Koptelefoontjes heb ik nog niet geprobeerd, maar ziet er niet hi quality uit
hoop snoeren, maar dat kan denk ik niet anders (12v snoer naar speler, van daar 2 snoeren naar ieder scherm 1)
schermen kan je niet neerzetten, aangezien het snoer aan de onderkant binnen komt
Er zit geen 230v adapter bij, die zal je los aan moeten schaffen mocht je ook via een stopcontact willen kijken.

Het verhaal van de resolutie kan ik niet delen. Er zit een 7" schermpje in, en 't werkt imo prima. Ik kijk zelf nauwelijks, 't is om de kids onderweg stil te houden...

neem een extra batterij mee voor de afstandsbediening (een 2302 of 2032 ofzo). Meestal staat 'ie een jaar op zolder en net met de vakantie is de batterij weer op...

al met al ben ik tevreden over het apparaat en de geboden functies.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:12

mno

Ik zoek er ook een voor op vakantie. Goeie tip over die resolutie, jammer dat de resolutie er vaak niet wordt bij vermeld in advertenties en op kieskeurig.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 19:03

WWJD

*pluh*

Vandaag op ibood.com draagbare dvd speler met 2 schermen! ;)

O. Uitverkocht.. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door WWJD op 18-05-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59855

Ik ben ook op zoek, graag iets goedkoops, voor de kinderen (oudste is nu 3 en wil NL talige Bumba/Barbapapa/Dora zien, dus geen ondertitels, 7 inch met prut resolutie moet toch kunnen dan).

In de Gamma folder (di 13mei t/m zo 25 mei, pagina 61), exact die Salora DVP-7020-Twin, maar dan met merknaam Techwood. 155 euro (+ 3 euro verwijderingsbijdrage). Mogelijk zonder 230V voeding en tasje; ik ga maandag (morgen) maar eens kijken in de winkel... zal wel allang uitverkocht zijn.
edit:
Yep, niets meer in de winkel, maar er kan nog wel besteld worden bij de leverancier

Wat mij zorgen baart is de melding in de Kieskeurig reviews dat de DVD speler op de TomTom stoort waardoor TomTom het niet meer wil doen.

Wat me weer blij maakt is dat de DVD speler los van de schermen zit en dat het kabeltje met een patch ook op een normale TV kan worden aangesloten.

Dat zo'n ding vastzit aan Regio 2 lijkt me normaal.

Er is een Philips PET-730. Deze heeft als aansluitingen:
- AV In
- AV Out
- 2x Headset
- USB
- Coax
- Power
Het is een klep model: speler + scherm aan elkaar, te openen tot 180 graden (plat) en te monteren tegen een rugleuning, maar ook op schoot te gebruiken. En accu tot 3 uur, volgens de doos.
Deze heeft als voordeel: 2 van deze aparaten zijn ieder stand-alone te gebruiken, maar ook als Master+Slave (AV in/out), dus samen kijken naar dezelfde DVD.
En ondersteuning voor DivX!
Staat bij Saturn in de winkel, in de aanbieding, voor 122 euro. Dus 2 voor 244 euro.

Waar op te letten bij aanschaf:
- speelt het eigen gebrande DVD's af
- zit er een tasje bij
- hoe lang gaat de accu mee
- is het aan te sluiten op een tv
- zit er een AC/DC lichtnet adapter bij

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 59855 op 19-05-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zo goedkoop mogelijk? Heb wel es 99 Euro spelers gezien, meestal bij Kruidvat, Lidl of zo.
Genoeg voor je kind van 3 jaar om kinderseries te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als je een iets kleinere auto hebt en je hangt zo'n dvd speler op, dan vind ik dat het scherm nog te dicht soms bij de kids zit. Ook vind ik het persoonlijk maar rommelig staan.

Tegenwoordig kun je voor niet heelveel geld 2 hoofdsteunen kopen met daarin 2 schermen + een dvdspeler.

http://www.remcoshop.nl/R...eun%201xdvd%201xscherm%22

Je hebt ze ook zonder dvd speler...hier kun je dan gewoon een externe unit op aansluiten. Dvdspeler/Laptop/Carpc/Apple TV. :)

Ik zelf heb voor een iets luxere oplossing gekozen in mijn nieuwe lease auto die ik 1 juli mag ophalen. Pioneer AVICD3BT, AppleTV en 2 hoofdsteunen met monitor. Maar dit is puur om het gadget gehalte en natuurlijk voor Pieter Post. Woei! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 21-05-2008 12:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
MrDummy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:48:
Twin view? Je bedoelt eigenlijk portable dvd player sets met 1 extra scherm erbij?

Ze lijken goedkoop, maar er zit groot adder in de gras: de schermresolutie is gewoon belachelijk.
Alle dvd players tot 9 inch scherm hebben vrijwel allemaal 480 x 234 pixels. Pas op 10 inch is er meer 800x480 schermen.
Veel DVD menu's hebben vaak kleinere letters waardoor het moeilijk is om goed hierop te lezen. Zoals teksten in Extra onderdeel in DVD menu. Zelfs als je tijdens film ook vaak te maken heeft met kleine teksten in boeken of op borden worden ze met deze resolutie erg onleesbaar. Dat is gelijk geen plezierig kijken meer. Daar kan ik over zeggen omdat ik vroeger Nextbase SDV-37S heb gehad. Mooi apparaat, maar de lage beeldscherpte stoort me veel.

Ga voor dvd speler met minimaal 800x480 scherm. Ze kosten wel meer, maar je hebt tenminste niet meer te klagen. De beste model tot nu toe ooit is Lenco DVP-1024. Ik heb eentje in de bezit en is goed te spreken over alle mogelijkheden, kunnen lezen van SDHC kaarten (en dat is zeldzaam!) prima DVB-T tuner en makkelijke slot-in player. Ook USB stick tot zelfs USB externe hd lezen is geen probleem.
Hij is standaard AVI compatibel (xvid/mp3) en dus makkelijk te encoden met Super converter.
Wel groot scherm met 10 inch maar kijken is dan meer ontspannender.
100% akkoord met het resolutie-argument.
En zelfs als het een hogere resolutie is, is de kwaliteit soms erbarmelijk.
Ik ben voor mijn baas mee gaan kiezen in de MediaMarkt, daar stonden er een 20-tal, de ene al slechter dan de andere...
Bleeding, banding, rolling, elke term voor een slecht beeld die je je maar kan bedenken passeren op die schermpjes.

Als je zo'n ding wil kopen, ga eerst naar een winkel waar je ze kan bekijken, want puur op de specificaties kan je echt niet afgaan. :/

Je had er ook in de Makro eentje gekocht met 2 schermen, van Lenco. De dag erna onmiddelijk teruggebracht!! :(
Pagina: 1