opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Na een nieuw (2de hands) moederbord te hebben geïnstalleerd wil mijn pc niet meer aan. Het gaat om een Intel D845BG. (als het goed is, is het een P4 2.2Ghz, maar dat weet ik niet zeker) Als ik hem aanzet hoor ik "bliep-bliep" (2 korte pulsjes, zoal sommige oude P2's ook doen) Dan geeft hij zo'n 5 seconden linksboven een streepje en dan kom er te staan: "Boot failure, system halted." Ik kan niet Bij het bios komen, hij geeft direct een leeg beeld met streepje.
Op internet zie ik allemaal dezelfde problemen, maar daar kunnen ze allemaal wel bij het bios. Kan, zoals op sommige andere fora staat, dat mijn moederboard dood is? Andere hardeschijven installeeren helpt niet, en ook kabels omwisselen/vervangen help niet. 3 schijven waarvan 2 dezelfe werken alle 3 apart aangesloten en ook samen niet. Met het andere mobo doen ze het wel. Is er nog hoop of is het beter gewoon een ander vervangend mobo te zoeken.

Het mobo komt van me oude werk. Ze gingen toen voor betere pc's. Daar heeft het mobo wel gewoon gewerkt.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Het kan ook de cpu of het mem zijn dat stuk is.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Als het memory stuk is lijkt mij dat je wel het bios moet zien.

Het grote probleem is dat ik geen vervangede pc heb om de problemen op te lossen. (de kapotte staat bij me moeder en ik zit nu tijdelijk bij me vader voor oplossingen)

Edit:
als het het geheugen is zou ik toch moeten wachten tot dinsdag, dan kan ik pas naar de pc boer.

[ Voor 18% gewijzigd door Borgoth op 16-03-2008 14:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Borgoth schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:25:
Als het memory stuk is lijkt mij dat je wel het bios moet zien.
Hoeft niet. Ik heb een aantal bordjes meegemaakt die weigerden te booten met brak geheugen en ik dus geen bios kreeg.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Probleem gevonden. Er bleek een pinnetje verbogen te zijn en kortsluiting te maken met de backplate.

Bedankt. :)