HD3870X2 low profile klokfrequentie.

Pagina: 1
Acties:

• Nvidiagamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05-2023
Beste Tweakers leden,

Zoals de meeste van jullie weten zitten er in de HD3870X2 twee RV670 chips. De ene is hoog geklokt en de andere is weer relatief laag geklokt. Nou is mijn vraag: ''hoe kan ik dit probleem oplossen''? Bios flash is geen optie... dit omdat ik hier gisteren een poging aan heb gewaagd en het niet helemaal lekker liep, mede door de floppy disc die je nodig hebt om het process te voltooien.

Met de gewone ATI overdriver wil het niet lukken. Rivatuner is ook geen optie aangezien de kloksnelheden ook hier niet kunnen worden aangepast.

Amd Gpu clock-tool wil het wel doen, maar als je de computer herstart komen de oude resultaten weer tevoorschijn. Kortom... ATI heeft wat dit betreft waarschijnlijk zijn hoofd ergens tegen aangestoten. Ik hoop echt dat er hier mensen zijn die mij met dit probleem kunnen helpen. Zou wel heel erg fijn zijn. :)

Met vriendelijke groeten,
Nvidiagamer

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
Misschien met AtiTool? Zie meuk: ATiTool 0.27 beta 3

• Nvidiagamer
Bedankt voor je reactie. Ik heb het gedownload maar ik zie geen optie om de tweede gpu te overklokken.

• Nvidiagamer
Hij werkt nu wel maar zodra je op ''set clocks'' drukt springt hij weer naar de oude klokfrequentie. Iemand nog andere iedeeën?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 21:22
En dat heet dan Nvidia gamer :+

Is die 2e core niet automatisch geregeld en zodra hij niet nodig is dat hij dan terug klokt voor energie/warmte besparing?

Meet het eens terwijl je met 2 core aan het gamen bent.

• Nvidiagamer
Is goed zal ik doen. ;) Ik post de resultaten straks even. Dus gewoon bijvoorbeeld... de Crysis demo spelen en daarna ctrl. alt. delete? En vervolgens catalyst openen?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Waarschijnlijk krijg je 'm wel op hoge clocks door "Scan for artifacts" te kiezen in ATITool. Dat is niet full screen, dus kan je daarnaast gewoon je cores in de gaten houden

specs

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Depep schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:58:
Waarschijnlijk krijg je 'm wel op hoge clocks door "Scan for artifacts" te kiezen in ATITool. Dat is niet full screen, dus kan je daarnaast gewoon je cores in de gaten houden
Wat je zegt klopt bijna. Het is namelijk de 3D Mode die 3D speeds van kaarten activeerd.
Niet de artifact scan zelf. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Nvidiagamer
Nee.. ook dit lukt niet. Hij blijft gewoon netjes op de 411MHZ.

Verwijderd

Je kan ook flashen in Windows door Ati Winflash. Op eigen risico natuurlijk.

• Nvidiagamer
Ja maar dan moet je toch in de bios enzo gaan? Als dit het geval is dan doe ik het uiteraard niet.

Verwijderd

Nvidiagamer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:43:
Ja maar dan moet je toch in de bios enzo gaan? Als dit het geval is dan doe ik het uiteraard niet.
Met Rabit kan je het bios bewerken, en met Ati Winflash extract je je bios van je kaart en flash je 'm ook mee. Zorg wel dat je geen powerloss hebt ;)

• Nvidiagamer
Hmm... hoe gaat dat te werk? Kan je dit iets preciezer uitleggen? Alvast bedankt voor de moeite. ;)

Edit: Wat is Rabit? lol...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat wat meer inzet van jouw kant wel wenselijk is.
Hoe dat soort dingen gedaan kunnen worden staat vast en zeker elders op het web uitgelegd, hoe komt lism anders aan die kennis? Misschien staan er wel beschrijvingen op de homepages van die tooltjes.
Edit: Wat is Rabit? lol...
Getuigt van niet gezocht hebben. Nou is vragen stellen natuurlijk de weg naar meer kennis, maar een vraag als deze kun je prima zelf beantwoorden door even te zoeken. Bijvoorbeeld Meuktracker - RaBiT 2.1.1 en als ik zo kijk is er ook aardig wat info voorhanden op de webpagina van het ding.

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 16-03-2008 16:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ja nou ja het getuigt van maar weinig zoekwerk. Hier op GoT is een beetje vereist dat je zelf wat vooronderzoek doet op dingen ipv je vraag te stellen en er vanuit gaan dat je een kant & klaar antwoord toegeschoven krijgt. Helaas doet men daar niet aan en met de tools die ik je gegeven heb kom je vastwel een end mee weg ;)

Bij AtiWinflash kan je dus flashen zonder bootdisk of buiten windows om :) En das opzich handig. 2x gedaan met suc6 op een X1950pro.

• Nvidiagamer
Nou ik heb wat rondgezocht en ATI winflash kwam toch wel het beste uit de bus. Ik heb de programma gedownload en daarna geprobeerd de applicatie op te starten. Echter gebeurde er niks... maar mijn processor draait nu wel op 100% omdat ik ATI winflash probeerde te openen. Heel raar...

Verwijderd

Catalyst control center.

• Nvidiagamer
Ja die heb ik geopend en nu? Ja ik moet mijn excuses bieden ik heb toch echt wat rondgezocht maar ik kan niet alles vertrouwen en ik ben zoals jullie kunnen zien wel een degelijke noob in dit soort dingen.

Cpu draait nu weer op 100% maar dat maakt niet uit. Catalyst 8.3 heb ik ook geopend maar de instelling zijn nog steeds zoals altijd... normaal.

Verwijderd

Catalyst control center zorgt voor problemen bij gebruik Ati/AMD software. Bijv AMD Gpu Clock tool doet het niet als Catalyst geinstalleerd is. Deinstallatie en gebruik de ouderwetse control panel die je via google vindt. Je hoeft alleen de map 'CPanel' te hebben en voor de rest niets.

• Nvidiagamer
Alweer bedankt voor je snelle reactie.
Dus ik kan nu het beste ATI Catalyst 8.3 helemaal verwijderen en vervolgens deze downloaden? http://download.guru3d.co...page/download.php?det=513 En daarna Winflash opstarten?

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Amdgpu clock tool doet het zeker wel met CCC, je moet gewoon een aangepaste toollib.dll downloaden.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=254138

flashguide
http://www.xtremesystems....hp?p=2782722&postcount=12

|2600k|Asus 290|

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Nvidiagamer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:30:
Nou ik heb wat rondgezocht en ATI winflash kwam toch wel het beste uit de bus. Ik heb de programma gedownload en daarna geprobeerd de applicatie op te starten. Echter gebeurde er niks... maar mijn processor draait nu wel op 100% omdat ik ATI winflash probeerde te openen. Heel raar...
In Vista zul je moeten zorgen dat je het programma opstart als administrator. Daarnaast heb ik gemerkt dat het programma niet starten wil na een VPU recover (dat is wat ik er uit op kon maken tenminste). Na een reboot werkt het gewoon weer.

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

• Nvidiagamer
Winflash wil gewoon niet opstarten.
Wat betreft Rabit. Deze programma kan ik wel opstarten maar kan er niks mee doen? Ik weet niet echt hoe het werkt. Ook even rondgekeken op het net maar niks gevonden... zal wel even door blijfen zoeken.

• Nvidiagamer
Kan iemand mij vertellen hoe ik ATI winflash wel kan opstarten. Ik heb even gekeken bij processor bij taakbeheer en daar stond wel gewoon ATI winflash maar bij toepassingen weer niet. Ik wil zo graag die low profile kloks veranderen...

Verwijderd

Nvidiagamer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:00:
Kan iemand mij vertellen hoe ik ATI winflash wel kan opstarten. Ik heb even gekeken bij processor bij taakbeheer en daar stond wel gewoon ATI winflash maar bij toepassingen weer niet. Ik wil zo graag die low profile kloks veranderen...
Wel eens gehoord van onnodig je thread kicken?

Wat heb je zelf al geprobeerd? Wederom google al eens geraadpleegd? Jouw issue zal echt wel meerdere malen verschenen zijn al niet alleen op GoT maar ook het Internet zelf.

Kortom.. Een beetje vooronderzoek wederom is gewenst.

• Nvidiagamer
Natuurlijk, sorry daarvoor ik zal jullie hierbij niet meer lastig vallen.
Pagina: 1