Hoi PHP-ers, 
Ik heb een klein probleempje. Ik wil graag alle geselecteerde waarden uit een lijst naar een PHP script sturen. Ik heb het volgende gemaakt:
Dit script zou de geselecteerde waarden uit de lijst weer moeten geven. Als ik b.v waarde 1 en 3 selecteer en op send klik, krijg ik de volgende URL:
en ik zie het volgende op mijn scherm
Alleen de hoogste waarde word opgevangen in het PHP script. De rest gaat verloren.
Weet iemand een manier om alle waarden in mijn script te pompen?
Heel erg bedankt alvast.
BTW: voordat iemand me erop wijst. Ik wil uiteindelijk POST gebruiken, maar GET is nu ff iets praktischer aangezien ik dan beter zie wat er gebeurd.
Ik heb een klein probleempje. Ik wil graag alle geselecteerde waarden uit een lijst naar een PHP script sturen. Ik heb het volgende gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?PHP if ($_GET["submit"] == "send") { echo "This is the list data: ".$_GET["listdata"]; } else { echo "<form method='get'> <select multiple name='listdata'> <option value='a'>first <option value='b'>second <option value='c'>third <option value='d'>fourth </select> <input type='submit' name='submit' value='send'> </form> "; } ?> |
Dit script zou de geselecteerde waarden uit de lijst weer moeten geven. Als ik b.v waarde 1 en 3 selecteer en op send klik, krijg ik de volgende URL:
code:
1
| testlist.php?listdata=a&listdata=c&submit=send |
en ik zie het volgende op mijn scherm
code:
1
| This is the list data: c |
Alleen de hoogste waarde word opgevangen in het PHP script. De rest gaat verloren.
Weet iemand een manier om alle waarden in mijn script te pompen?
Heel erg bedankt alvast.
BTW: voordat iemand me erop wijst. Ik wil uiteindelijk POST gebruiken, maar GET is nu ff iets praktischer aangezien ik dan beter zie wat er gebeurd.