Importeren uit Amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 3.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDont
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:26
Hallo,
Binnenkort koop ik een nieuwe pc (nja, onderdelen, ga m zelf bouwen). Nou is het daar in Amerika goedkoper door die dollarkoers, maar ik lees diverse dingen over importheffingen, BTW bovenop de geimporteerde goederen, douane, etc. Nou is mijn vraag: ben ik wel zoveel goedkoper uit in Amerika?

Als ik alleen naar de prijzen kijk van elk onderdeel apart, ben ik zeker goedkoper uit, maar hoe zit dat dan met die extra kosten?

De onderdelen ben ik van plan van tigerdirect te kopen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Uiteindelijk ben je niet goedkoper uit als je de verzendkosten en de BTW erbij neemt die er bij komt (19%) daarbij heb je nog douane/inklaringskosten.

Een jaar geleden kocht ik ook een paar PCI kaartjes in de US omdat ze hier in Europa niet te leveren waren dus dan is er geen keus maar voor die paar € meer zou ik gewoon in NL kopen (ook i.v.m. RMA/Garantie)

Ook kocht ik soms onderdelen in België en Duitsland omdat ze daar goedkoper zijn, Dat is nog te doen maar veel verder van huis zou ik het niet gaan zoeken (of het moet hier niet te krijgen zijn en je wil het persé hebben)

[ Voor 26% gewijzigd door crack_en_hack op 16-03-2008 12:28 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Je vraag heeft niets met een technisch probleem te maken en daarom is OH een verkeerde keus. Helaas staan er veel antwoorden in SG maar daar kun jij (nog) niet in lezen.

Zoek daarom eens wat op bij de belastingdienst en op andere fora. Er is zeker alles over te vinden.

Succes.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDont
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:26
Ah okee, sorry dan voor het verkeerd plaatsen.
Maar bedankt voor het snelle antwoord, dan kijk ik nog even door op het internet hoe ik goedkoper kan uikomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Importeren is best lucratief.

Ik doe het ook, maar dan via een vriend die daar woont.
De dollar staat geweldig en de BTW is geen 19% maar 6%.
Ook is het handig om tekijken naar aanbiedingen van de grote paar, Tigerdirect is er één, maar best buw, comp usa en circuit city doen ook mee.

Maar let op, niet alles is goedkoper en je moet ook opletten of dingen wel bruikbaar zijn.
Ook zware dingen zou ik niet daar kopen ivm transport kosten.

Laat het een kennis regelen en versturen als present, dan betaal je verder helemaal niks.

En kijk constant rond, vorige week bijvoorbeeld kon ik een videokaart daar 25% goedkoper krijgen, maar een processor zelfs 5% duurder, dus het zijn bijna dag prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:31:
Laat het een kennis regelen en versturen als present, dan betaal je verder helemaal niks.
Je denkt dat de douane gek is?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:31:
De dollar staat geweldig en de BTW is geen 19% maar 6%.
Dat is niet waar. De salestax in Amerika verschilt per staat maar zit op zo'n 6%. Echter, de BTW die je hier in Nederland moet betalen is gewoon 19%. Dus als het pakketje hier in NL aankomt dan zal de douane gewoon 19% rekenen over het bedrag, dus dat komt er nog eens bij. Nu zal de dounae niet ieder pakketje onderscheppen, maar spul uit Amerika wordt doorgaans redelijk goed gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Terw_Dan schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:37:
[...]

Dat is niet waar. De state salestax in Amerika verschilt per staat maar zit op zo'n 6%.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is idd het juiste woord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je bestelt:
- de meeste webshops verzenden niet naar NL
- degenen die het wel doen zetten vaak "gift" erop om zo (hopelijk) de douane te foppen
- de douane is niet gek. Ze weten ook dat door de lage dollarkoers half Europa spullen uit de VS haalt, en dat er ineens honderd keer zoveel 'cadeautjes' worden verstuurd.
- je krijgt, als je pakje onderschept wordt, een naheffing voor 19% BTW en nog een beetje administratiekosten. Die valt doorgaans een paar weken na je originele zending op de mat.

Als je zelf gaat:
- je betaalt in de VS sales tax en nog een sloot aan lokale belastingen (beetje zoals onze 'verwijderingsbijdrage'). Is in elke staat, en elke stad weer anders, en daarom staan de prijzen altijd exclusief alle belastingen. In sommige staten zijn online gekochte goederen belastingvrij (ooit ingesteld om internet te stimuleren, inmiddels bijna overal weer afgeschaft). In Florida bv was ik voor mijn MacBook vorig jaar zo'n 8 procent kwijt.
- als je terugvliegt naar NL kan je met de originele bon in sommige staten de sales tax terugkrijgen. In Florida kon dat niet.
- in Nederland moet je de spullen bij de douane aangeven en 19% BTW betalen. Invoerheffingen betaal je bij de meeste electronica niet meer, daarvoor is de waarde te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Het is kwa Douanekosten puur mazzel hebben. Ze pakken er gewoon pakketjes uit die kwa gewicht en vorm overeenkomt met populaire importartikelen ( denk aan Sony Vaio laptops, Apple Iphone's en Touch's etc.) Als je word gesnapt krijg je gewoon met de desbetreffende kourier een rekening mee om die alsnog te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 07:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit topic hoort niet in OH, maar in SG. Maar aangezien de topicstarter daar geen rechten heeft zal dit topic gesloten worden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.