Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Instellen Thorens 165 platenspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige bezit van een Thorens 165 platenspeler.
Wie kan mij uitleggen hoe ik de toonarm instel?
Alvast bedankt!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:12

Xanax959

relax...

Hier staat een gebruiksaanwijzing, moet je je wel even registreren.

Even in het kort, uitzoeken wat het ideale instelgewicht van je element is. (je naald)
Er zit bij het gewicht achter op je toonarm vast een schaalverdeling voor het gewicht. Ik stel dan eerst die schaalverdeling in op 0 gram, dan zorgen dat de arm neutraal is, dus horizontaal blijft balanceren, dat doe je b.v. door het gewicht achter op de toonarm te verplaatsen. Dan schaalverdeling instellen op het ideale gewicht van je element. Dat kan b.v. 1.5 gram zijn, maar ook 0,75 gram. (uitzoeken dus!) Verder nog je antiskating instellen, ook wel bekend als dwarsdrukcompensatie..... Meestal zit dat rond hetzelfde gewicht als je element. Als het niet goed is, hoor je dat wel aan het geluid, stereobeeld niet evenwichtig, krassende essen e.d.

Nu zou het al behoorlijk goed moeten zijn, ingewikkelder instellingen kan je ook doen, moet je op google maar zoeken naar "protractor"

Atari portfolio Dos 2.11

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit heeft alleen verrekte weinig met electronica te maken; het is zelfs eerder een mechanisch iets. Ik sluit je topic: als je er met de info van Xanax959 er nog niet uitkomt, stel ik voor dat je een topic in een beter passend subforum opent. Doe dan ook even zelf onderzoek en zet dat erbij: ik kan me niet voorstellen dat een Google hier niet het een en ander over kan opleveren.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.