Gezocht: netwerk kenners tbv Mac

Pagina: 1
Acties:

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11
Hallo,

Thuis gebruik ik een PowerMac en een MacBook, beide voorzien van OSX leopard 10.5.2 met de laatste updates. Vanaf mijn powermac kan ik probleemloos een verbinding opzetten naar mijn MacBook maar niet andersom.

Hoewel ik vele forums heb bezocht, en alle instellingen in mijn systeemvoorkeuren (filesharing, remote login, remote management) gelijk heb staan tussen beide macs, geen resultaat. Op de powermac en de macbook ook useraccounts aangemaakt met admin rechten. Ingesteld op beide macs dat "guest" accounts mogen inloggen. Firewalls (in macs en router) staan uit!

Macbook rechtstreeks aangesloten via ethernetpoort (crosscable en straight geprobeerd), geen resultaat.

ter verduidelijking; powermac naar macbook werkt!! niet andersom... :'(

Ik heb zelfs via CCC de volledige powermac gekloont naar mijn macbook 8)7 8)7

Mijn netwerkje: :+

Van mijn internet provider (Alice) ---> bekabeld naar een Linksys WRT54g WLAN router ---> bekabeld naar mijn PowerMac en via Airport verbonden met mijn MacBook
Daarnaast heb ik op deze router een HP All-in-one netwerkprinter aangesloten.

Zowel de macs als de printer zitten in dezelfde ip- range en in dezelfde subnet

Wat werkt wel:

Internet, op beide macs behaal ik dezelfde snelheden (speedtest.nl en mordax.nl)
Printen, op beide macs en via bonjour ook gewoon te benaderen
Screen Sharing/ Remote desktop, zowel via .mac als via LAN

Wat zie ik hier over het hoofd? hebben jullie enig idee? :?

Graag jullie mening en eventuele oplossing(en)

Groet,

Jurjen

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130