Toon posts:

TCP/IP printen in Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een Sitecom LN-308 printserver. Deze is gekoppeld aan een HP printer (multifunctional). Ik wil met mijn laptop daarop kunnen printen. Deze laptop heeft 4 verschillende gebruikers. Deze moeten natuurlijk allemaal kunnen printen. Scannen is niet nodig.

De software van sitecom is een ramp en wil ik niet gebruiken (geeft alleen maar problemen met meerdere gebruikers). Daarom heb ik een printer in Vista op en TCP/IPpoort (Raw, poort 9100). Alles gaat goed om deze printer te installeren. Alleen de netwerk kaart wordt niet herkend. Daar heb ik een keer de keuze Generic Network card gebruikt en een keer print server.

Nu komt het probleem: als ik een print verstuur naar de printer dan wordt 3/4 van de pagina geprint. In de wachtij van de printer staan vervolgens vermeld: "Fout - adrukken - opniew opstarten" . Papier blijft vast in de printer. De printjob kan ik ook niet verwijderen, hiervoor moet ik de print-spooler stoppen en weer starten.

Het ligt niet niet aan de printer want ik deze rechtstreeks via USB aansluit op mijn laptop dan werkt deze prima

Iemand een oplossing?

p.s.s nieuws firmware 2.27 is al geinstalleerd op de printserver

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je kunt ook een nieuwe lokale printer toevoegen, dan het vinkje weghalen bij
"Mijn plug en play printer automatisch detecteren en installeren".

Dan kiezen voor een nieuwe poort maken > Standard TCP/IP poort.
Als je het ip adres van jouw printserver kiest moet je al een heel eind komen. Het kan zijn dat je nog handmatig moet verwijzen naar de driver van jouw printer. :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:03:
Je kunt ook een nieuwe lokale printer toevoegen, dan het vinkje weghalen bij
"Mijn plug en play printer automatisch detecteren en installeren".

Dan kiezen voor een nieuwe poort maken > Standard TCP/IP poort.
Als je het ip adres van jouw printserver kiest moet je al een heel eind komen. Het kan zijn dat je nog handmatig moet verwijzen naar de driver van jouw printer. :)
Zo heb ik het ook gedaan, desondanks werkt het nog steeds niet. :-(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing?

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Welk soort queue gebruik je raw of lpr? Heb je al eens proberen te switchen. Als het echt moet kan je je printer op een van je andere pc's als gedeeld zetten en alsnog printen (is natuurlijk niet ideaal maar ja).

Ik heb met mijn brother hl-2070n nog geen problemen ondervonden onder vista.
Mijn printerdrivers zijn initieel niet in de database te vinden van windows maar als ik via windows update ga zoeken vind ik ze wel (moet wel ff geduld hebben).