Voutloos schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:05:
Op zich wel leuk om een bruggetje naar het "don't break the web"-motto te maken. Vergeleken met het web is backward compatability ondersteunen triviaal, maar hier laten ze het opeens wel helemaal varen.

Maar jij gaat met Netscape 3 (VS2005) ook geen XHTML met CSS (2008 project solution) kunnen bekijken. VS2008 gebruikt wel de VS2005 solutions (backwards), maar 2005 snapt de 2008 solutions niet (forward).
VS2008 bevat meer en/of andere features dan VS2005 en dus is het per definitie eigenlijk onmogelijk om een nieuwer project in een oudere IDE te bekijken.
Daarbij heeft Microsoft de Framework Traget dropdown niet ver genoeg weggestopt. Er zijn teveel idioten welke een hoger framework kiezen omdat je Linq willen gebruiken. Ze vergeten dan voor het gemak dat dat niet werkt op een .net 2.0 framework omdat bijv. op een productie server nog alleen .net framework 2.0 staat geïnstalleerd.
Volgens mij bevat de 2008 solutions file nog wel meer veranderingen dan alleen een nieuwer versie nummer. De kans is groot dat deze features (nog) niet gebruikt worden en dat je met een aantal simpele aanpassingen de 2008 solution geschikt kan maken voor VS2005. Want volgens mij had Vs2005 nog geen TargetFrameworkVersion element.
Wij (ons bedrijf) vinden dat VS2008 gewoon veel beter is dan VS2005 en daarom hebben wij vorige maand al besloten om alle machines te upgraden naar 2008. Afhankelijk van de developer is dat dan standaard of professional geworden. Die beslissing hebben genomen op basis van beta 2.
VS2005 is voor consumenten denk ik alleen interessant als je deze veel goedkoper kunt krijgen dan VS2008. Hoewel de meeste consumenten denk ik eerder een minder legale versie gebruiken. Voor bedrijven is VS2005 wat mij betreft geen optie, tenzij je bestaande development de komende jaren met VS2005 blijft werken.
If it isn't broken, fix it until it is..