Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vs.net]overstappen van vs2003 naar vs2005 of vs2008

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10
Ik ben sinds 2004 aan gang met vs2003. Op mijn werk is dit ook de omgeving waarmee wordt gewerkt en het zit er niet in dat er binnenkort wordt overgegaan naar 2005, laat staat vs2008. Nu wil ik zelf niet stil blijven staan dus zou ik eigenlijk vs2008 moeten kiezen. We maken alle web applicaties waardoor de noodzaak van een volledige versie van 2005 of 2008 volgens mij niet nodig is en kan worden volstaan met de express versie maar in hoeverre is dit waar ? Wat mis ik in de webomgeving ten op zichte van een volledige versie van 2005/2008. Aangezien de express versies gratis zijn heeft dat wel mijn voorkeur..

iemand die de echte verschillen weet of waar ze staan opgesteld.. Kan op die overzichtelijk site van microsoft niet vinden..

https://k1600gt.nl

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2008 nemen, die kan ook .NET 2.0 aan. VS.NET 2005 zou ik echt overslaan als je toch 2008 kunt nemen

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Hier staat een heel duidelijk overzicht:
http://msdn2.microsoft.co...08/products/cc149003.aspx

Volgens mij kun met VS express een hele goede start maken, en inderdaad ik zou gelijk met vs2008 beginnen, ik zie geen reden om eerst 2005 te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Serpie op 16-03-2008 11:23 ]

• shades
(sorry voor de late reactie maar eerder zat er ff niet in)
EfBe schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:45:
2008 nemen, die kan ook .NET 2.0 aan. VS.NET 2005 zou ik echt overslaan als je toch 2008 kunt nemen
Ik loop idd wat framework betreft ook achter ja - 2.0 kent ik niet dus moet flink wat inhalen. Jammer dat de msdn libraries alleen online te benaderen zij... naja valt wel mee te leven
Serpie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:06:
Hier staat een heel duidelijk overzicht:
http://msdn2.microsoft.co...08/products/cc149003.aspx

Volgens mij kun met VS express een hele goede start maken, en inderdaad ik zou gelijk met vs2008 beginnen, ik zie geen reden om eerst 2005 te doen.
Bedankt voor deze mooie link. Ik zal dan maar ff de iso van 2008 express ophalen. Ik kijk wel ff op sql2005 express daar ook bij zit. Bij vs2005expr zat ie gebundled..

EDIT: ik ga geloof ik toch ff kijken of ik via werk de vs2008 standard of pro kan aanschaffen... De expres verie mist toch wel veel dingen die ik nu ook gebruik. (We hebben de architect versie van 2003 op het werk).. Zal wel duur zijn :/

[ Voor 54% gewijzigd door shades op 16-03-2008 20:03 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

shades schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:53:
(sorry voor de late reactie maar eerder zat er ff niet in)

[...]

Ik loop idd wat framework betreft ook achter ja - 2.0 kent ik niet dus moet flink wat inhalen. Jammer dat de msdn libraries alleen online te benaderen zij... naja valt wel mee te leven

[...]

Bedankt voor deze mooie link. Ik zal dan maar ff de iso van 2008 express ophalen. Ik kijk wel ff op sql2005 express daar ook bij zit. Bij vs2005expr zat ie gebundled..
Op mijn schijfje van VS2k8 (team edition) staat de MSDN :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
EfBe schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:45:
Ik denk dat je 3.0 bedoelt? VS2K5 kon prima overweg met .Net 2.0 of ik ben dement aan 't worden :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Eh, je bent dement aan het worden. :)

EfBe bedoelt dat je in VS.NET 2008 ook .NET 2.0 projecten kunt maken. Maw: VS.NET 2008 ondersteunt ook .NET 2.0 (en 3.0) en niet alleen 3.5.
Terwijl het vroeger zo was dat de versie van het framework gebonden was aan je VS.NET versie.

https://fgheysels.github.io/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ah zo; dan begreep ik het verkeerd en heb ik niks gezegd. Wat wiebenik zegt is inderdaad waar.
Ik begreep dat VS2k8 .Net 2.0 aankon en VS2k5 (nog) niet ;) En VS2k8 kan ook .Net 3.0/3.5 aan, naast 2.0. Vandaar mijn reply.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 16-03-2008 21:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Het nadeel van VS2k8 is weer dat die het hele XML-formaat van Solutions op een non-backwards compatible manier overhoop haalt, fijn dat goede gebruik van XML. Ik heb dus @ office een VS.net 2k8 doosje klaar liggen maar omdat ik geen zin heb om paar-maanden-oude licenties van 2k5 meteen te moeten upgraden heb ik 2k8 nog niet geinstalleerd.

Weet iemand zo snel te vertellen of het mogelijk is 2k8 permanent in een oude-solution-file modus te dwingen voor teams waarbinnen ook oude versies van VS.net nog draaien?

Professionele website nodig?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

curry684 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:08:
Het nadeel van VS2k8 is weer dat die het hele XML-formaat van Solutions op een non-backwards compatible manier overhoop haalt, fijn dat goede gebruik van XML. Ik heb dus @ office een VS.net 2k8 doosje klaar liggen maar omdat ik geen zin heb om paar-maanden-oude licenties van 2k5 meteen te moeten upgraden heb ik 2k8 nog niet geinstalleerd.

Weet iemand zo snel te vertellen of het mogelijk is 2k8 permanent in een oude-solution-file modus te dwingen voor teams waarbinnen ook oude versies van VS.net nog draaien?
Ik heb nog geen manier gevonden om een in 2005 gemaakt project te bewerken in 2008 en terug op te slaan als een 2005 project. Denk zelfs niet dat dat überhaupt mogelijk is.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ken ik 2008 niet, maar dit was altijd al een probleem geweest (2002, 2003 en 2005 waren allemaal incompatible met elkaar - je kon wel upgraden, maar niet downgraden). Ik heb er weinig vertrouwen in dat dat euvel inmiddels is opgelost :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684

curry684

Hrm ik heb een keer VC# Express 2008 bij iemand zien draaien die een 2k5 solution van mij importeerde, en de dialog vroeg netjes of ie wel of niet moest converteren. Als het maar op enige manier mogelijk is om die dialog semi-permanent op "nee, opbokken" te zetten zodat er geen 2k8-only spul in SVN kan komen ben ik al redelijk blij.

• EfBe
  • Niet online
project files van vs.net 2008 schelen maar een attribute ergens in de xml plus de version is gezet op 9.0 ipv 8.0. That's it. Volgens mij zijn solution files gelijk, maar daar heb ik niet in detail naar gekeken.

Wat je kunt doen is 2 project and 2 solution files maken. Wanneer er een class bijkomt moet je die ook even op het andere platform erbij doen, maar dat merk je snel genoeg. Dit gebruik ik ook voor development op bak A met 2005 aan de library die ik build tegen 3.5 op bak B zodat ik daar in 2008 ermee kan werken en eraan kan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door EfBe op 17-03-2008 09:32 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry684 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:35:
Hrm ik heb een keer VC# Express 2008 bij iemand zien draaien die een 2k5 solution van mij importeerde, en de dialog vroeg netjes of ie wel of niet moest converteren.
Dat vragen ze bij C++ projects ook. Maar "nee" kiezen is dat project / solution gewoon niet laden 8)7

Maar je zou natuurlijk zelf de conversion kunnen doen. Zodra iemand een nieuwe solution / project submit bij je sourcecontrol server, meteen de counterpart genereren en submitten.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 17-03-2008 11:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 17:45
Mag je met de express editie wel geld verdienen? Die is toch alleen voor studenten en hobbyisten bedoeld?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beetje zoeken mag ook wel, dit is de meestgestelde vraag aangaande de Express Editions en deze vraag staat dan ook gewoon duidelijk in de faq... :)
# Can I use Express Editions for commercial use?

Yes, there are no licensing restrictions for applications built using Visual Studio Express Editions.

{signature}

• curry684

curry684

.oisyn schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:11:
[...]

Dat vragen ze bij C++ projects ook. Maar "nee" kiezen is dat project / solution gewoon niet laden 8)7
Oh fijn dat had ik nog niet eens door :X
Maar je zou natuurlijk zelf de conversion kunnen doen. Zodra iemand een nieuwe solution / project submit bij je sourcecontrol server, meteen de counterpart genereren en submitten.
Mjah het kan wel maar ik vind het redelijk stomverbazend dat een advertised team-development produkt blijkbaar zo'n brakke support heeft voor version mingling bij bedrijven die (nog) geen budget hebben voor MSDN subscriptions.

• EfBe
  • Niet online
curry684 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Oh fijn dat had ik nog niet eens door :X

[...]

Mjah het kan wel maar ik vind het redelijk stomverbazend dat een advertised team-development produkt blijkbaar zo'n brakke support heeft voor version mingling bij bedrijven die (nog) geen budget hebben voor MSDN subscriptions.
Ach, vs.net 2005 team server kon je niet installeren als named instance op een sqlserver 2005 database, hij moest per-se de enige database op de server zijn. En het maakt voor de software echt geen reet uit, het is een connectionstring setting. Ik bedoel maar :)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 17:45
Voutloos schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:05:
Beetje zoeken mag ook wel, dit is de meestgestelde vraag aangaande de Express Editions en deze vraag staat dan ook gewoon duidelijk in de faq... :)

[...]
En die vraag daaronder:
Express Edition products are designed for hobbyists, students, and novice developers.
Heb ik toch nog een beetje gelijk ;)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:11:
[...]

Zelfde bij andere talen hoor, ge krijgt een conversiewizard voor u neus, klikt ge op cancel doet ie niets. Dan staat ge daar.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jogai schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:45:
Heb ik toch nog een beetje gelijk ;)
Daar staat toch echt iets heel anders. Dat ze rekening houden met die doelgroepen is niet hetzelfde als 'alleen bedoeld voor ...'. :>
curry684 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:19:
Op zich wel leuk om een bruggetje naar het "don't break the web"-motto te maken. Vergeleken met het web is backward compatability ondersteunen triviaal, maar hier laten ze het opeens wel helemaal varen. 8)7

{signature}

• shades
Vind het alleen wel jammer dat er geen goede debugging opties in de express versie zitten als attach to process en remote debugging maarja - de pro versie is niet eens zo heel erg prijzig..

• curry684

curry684

Uh 850 euro of zo toch? Dat vinden de meeste thuisgebruikers toch wel steep ;)

• shades
curry684 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:39:
Uh 850 euro of zo toch? Dat vinden de meeste thuisgebruikers toch wel steep ;)
Klopt. upgraden is goedkoper en je mag upgraden vanaf een express versie 8)7 waardoor je nog maar $550 betaald en met de huidige dollarkoers. (zie http://msdn2.microsoft.co...08/products/cc263904.aspx). Ik kan natuurlijk wel een minder legale versie ergens vandaan halen maar als je het zo vaak gebruikt lijkt me dat nogal stom... Ga voorlopig eerst met de express versies stoeien... :9 Hoe komen jullie dan aan je versies - via werk toch neem ik aan ?

[ Voor 5% gewijzigd door shades op 19-03-2008 20:57 ]

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Voutloos schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:05:
Op zich wel leuk om een bruggetje naar het "don't break the web"-motto te maken. Vergeleken met het web is backward compatability ondersteunen triviaal, maar hier laten ze het opeens wel helemaal varen. 8)7
Maar jij gaat met Netscape 3 (VS2005) ook geen XHTML met CSS (2008 project solution) kunnen bekijken. VS2008 gebruikt wel de VS2005 solutions (backwards), maar 2005 snapt de 2008 solutions niet (forward).

VS2008 bevat meer en/of andere features dan VS2005 en dus is het per definitie eigenlijk onmogelijk om een nieuwer project in een oudere IDE te bekijken.

Daarbij heeft Microsoft de Framework Traget dropdown niet ver genoeg weggestopt. Er zijn teveel idioten welke een hoger framework kiezen omdat je Linq willen gebruiken. Ze vergeten dan voor het gemak dat dat niet werkt op een .net 2.0 framework omdat bijv. op een productie server nog alleen .net framework 2.0 staat geïnstalleerd.

Volgens mij bevat de 2008 solutions file nog wel meer veranderingen dan alleen een nieuwer versie nummer. De kans is groot dat deze features (nog) niet gebruikt worden en dat je met een aantal simpele aanpassingen de 2008 solution geschikt kan maken voor VS2005. Want volgens mij had Vs2005 nog geen TargetFrameworkVersion element.

Wij (ons bedrijf) vinden dat VS2008 gewoon veel beter is dan VS2005 en daarom hebben wij vorige maand al besloten om alle machines te upgraden naar 2008. Afhankelijk van de developer is dat dan standaard of professional geworden. Die beslissing hebben genomen op basis van beta 2.

VS2005 is voor consumenten denk ik alleen interessant als je deze veel goedkoper kunt krijgen dan VS2008. Hoewel de meeste consumenten denk ik eerder een minder legale versie gebruiken. Voor bedrijven is VS2005 wat mij betreft geen optie, tenzij je bestaande development de komende jaren met VS2005 blijft werken.

If it isn't broken, fix it until it is..

• ESTANNY
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 22:07
Ik wou nog even toevoegen dat één van de beste improvements in mijn ogen het debuggen van javascript code in je webproject. Je zet je breekpunten zoals je het bij normale code doet. Visual Studio 2005 was goed, maar Visual Studio 2008 heeft zoveel meer te bieden, ook al werk je (nog) met .NET 2.0 zoals ik.
Pagina: 1