Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Character LCD aansturen over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 19:57
ik had het idee om zo'n character lcd aan te sturen voor bijv. bij winamp, spellen en voor andere info.
maar ik heb een notebook waar geen parallelpoort opzit, en die usb->(echte)parallel converters voor pcmcia/expresscard zijn een beetje prijzig.
dus kreegg ik het idee om de lcd met mijn oude laptop met parallel die linux draait te verbinden.
op de laptop draat dan lcdproc.

is het mogelijk om met lcdsmartie over het netwerk te verbinden met LCDproc?

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

je kan een character lcd ook aansturen via usb. ik dacht dat madwizzard daar laatst iets voor had gemaakt. gehele oplossing koste dacht ik iets van 4 euro, je moet wel smd solderen dan

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Mogelijkheden:
-parallel aansluiten op je huidige laptop (USB-parallel convertor, kan je zelf maken met een FT245BM of dergerlijke)
-seriëel aansluiten op je huidige laptop (evt met USB-seriëel convertor), µC nodig (AVR of PIC), nogal gemakkelijk te programmeren
-USB aansluiten op je huidige laptop, gebruik een µC (AVR of PIC) met ingebouwde USB-poort, dat zal een virtuele variant van een van bovenstaande oplossingen worden, wat ingewikkelder om te programmeren.
=============
Bovenstaande oplossingen zijn zeker werkend te krijgen met LCDsmartie, voor het aansluiten via een extra laptop zit je met het probleem om de data van op je aansturende PC naar de extra laptop te krijgen, wellicht zal je een plugin moeten schrijven of andere softwarematige stunts moeten uithalen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 19:57
een naar usb oplossing is natuurlijk helemaal makkelijk, bijv. deze
maar gewoon solderen vindt ik al een uitdaging, dus liever niet smd solderen.
bestaat er niet een kant en klare oplossing die je er alleen hoeft op te solderen?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als je een Atmel kan programmeren, kan je een softwarematige USB-oplossing proberen zoals bijvoorbeeld hier staat. Deze maakt gebruik van een ATTiny2313 die gewoon in DIP-uitvoering te krijgen is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Usb -> parralel convertors werken niet met hd44780 lcd's, omdat dan de de poort niet-standaard gebruikt wordt. Er zijn mensen geweest die met een netwerk printserver success gehad hebben.

Je kan een FT chip gebruiken in bit-bang mode (zitten in een aantal usb -> parralel of serieel convertors) maar volgens mij zit die bit-bang support niet standaard in lcd smartie of iets dergelijks.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23
Je hebt toch ook van de serial naar ethernet adapters? Ik weet alleen niet of die duur zijn, en het lijkt me perssoonlijk nog al brak :P

Maar die FTDI chipjes heb je ook gewoon als prototype bordje O-)

Verwijderd

Het mooiste is dan om iets als de ENC28J60 te gebruiken, maar aansturing is (vooral softwarematig) vrij complex, gezien je ergens een (TCP/)IP stack nodig hebt :).

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 20:09

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:21:
Het mooiste is dan om iets als de ENC28J60 te gebruiken, maar aansturing is (vooral softwarematig) vrij complex, gezien je ergens een (TCP/)IP stack nodig hebt :).
Tsja het is wat je complex noemt, microchip heeft al een kant enklaare stack voor je, als je die nog moet schrijven is het complex, anders is het gewoon een eitje:)
Pagina: 1