Ik heb de volgende configuratie:
- Mediacenter met vista
- PC met XP
- Linksys wrt45gl
Alles met draad verbonden.
Het pingen van beide pc's naar de andere gaat goed, 0% verlies.
Beide pc's zitten in dezelfde werkgroep (MSHOME). Op beide pc's heb ik een acount met zelfde naam en wachtwoord. Firewall is uitgeschakeld op beide pc's. Zitten allebei op dezelfde subnetmask. Geen van beide pc's is d.m.v. ip-adres in verkenner te bereiken. Internet is toegankelijk op beide pc's.
Instellingen Vista:
- Network discovery: On
- File sharing: On
- Public folder sharing: On (password required)
- Printer sharing: Off (no printers installed)
- Password protected sharing: Off
- Media sharing: Off
Op mijn xp-pc wordt het mediacenter niet weergegeven in "My network places". In mediacenter wordt de xp-pc wel weergegeven als ik "create full map" doe (Network map), maar wordt niet weergegeven in "Network". De shared folders van mediacenter wordt niet weergegeven op xp-pc en andersom.
Wat zou ik nog kunnen controleren om e.e.a werkend te krijgen?
- Mediacenter met vista
- PC met XP
- Linksys wrt45gl
Alles met draad verbonden.
Het pingen van beide pc's naar de andere gaat goed, 0% verlies.
Beide pc's zitten in dezelfde werkgroep (MSHOME). Op beide pc's heb ik een acount met zelfde naam en wachtwoord. Firewall is uitgeschakeld op beide pc's. Zitten allebei op dezelfde subnetmask. Geen van beide pc's is d.m.v. ip-adres in verkenner te bereiken. Internet is toegankelijk op beide pc's.
Instellingen Vista:
- Network discovery: On
- File sharing: On
- Public folder sharing: On (password required)
- Printer sharing: Off (no printers installed)
- Password protected sharing: Off
- Media sharing: Off
Op mijn xp-pc wordt het mediacenter niet weergegeven in "My network places". In mediacenter wordt de xp-pc wel weergegeven als ik "create full map" doe (Network map), maar wordt niet weergegeven in "Network". De shared folders van mediacenter wordt niet weergegeven op xp-pc en andersom.
Wat zou ik nog kunnen controleren om e.e.a werkend te krijgen?