Toon posts:

Crucial Ballistix 8500 en GA P35-DS3R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een systeem aan het samenstellen voor een vriendin bestaande uit:
*e8400 (tijdelijk stokkoeling)
*Gigabyte P35 DS3R, rev 2.0
*Crucial Ballistix 8500 2x1GB
*Corsair psu, 550 watt
*8600gt (die videokaart had ze al), maar ben systeem momenteel aan het testen met een oude x850
*xp home

Nu had ik dit graag voor haar overgeklokt, maar ik heb er nogal wat problemen mee lijkt me. De processor krijg ik tot 3.78Ghz wat ik toch laag vind als ik die cijfers van on airkoeling van 4ghz+ zie, waaraan kan dit liggen, pech met cpu->één van de temp sensors in de cores is ook brak 18° verschil tussen cores tenzij ik in de buurt van 80° kom, maar dat mag niets aan de performance doen dacht ik.
En de ram krijg ik geen mhz verder, op dit moment kan ik zelfs maar stable (orthos) bij 1050mhz werken op 2.2 volt (+0.4 bij dit mobo) en standaard timings, dus onder de standaard snelheid...
Licht het misschien aan de subtimings, moet de cpu misschien nog meer volt hebben(1.375v nu met vdroop ongeveer 1.328v)? Ik heb eigenlijk al geprobeerd tot 1.4v zonder joy. Heb fsb and mch volts verhoogd op alle mogelijkheden. Verschillende timings op ram geprobeerd en voltages, hoger en lager. PCI-E staat locked op 100, pci kan je niet instellen blijkbaar. Eist en C1 en temp monitor etc ook allemaal af.

Enige ideeên?
Als het de subtimings moesten zijn, kan er dan wat extra info over gegeven worden, want lijkt me op google zeer weinig over te vinden zijn en vaak ook met afkortingen die ik niet ken of die toch niet in mijn bios voorkomen.

**edit* heb nu eindelijk de cpu verder gekregen en loopt nu op 3933Mhz, maar dit dan wel op 1.38v wat under load met vdroop varieert tss 1.312 en 1.328 in windows. Cpu wordt dan wel 78 graden, ook al is the tjunction 95 naar ik begrijp, is me toch wat warm...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 04:02 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
misschien een rare vraag, maar waarom bouw je voor een vriendin een systeem wat een hoeveelheid kracht heeft die ze waarschijnlijk nooit zal gebruiken en alleen maar van de levensduur van je processor afgaat, zeker gezien je hem 80 graden laat worden..

Verwijderd

Topicstarter
was maar tijdens de test dat ie 80° werd, ga de cpu wel vertragen daarna en er komt een betere koeler op.
En ze is een gamester, dus ze gaat het wel gebruiken, zeker wanneer haar videokaart upgegrade wordt naar een 8800gt/s.

Soit, terug on topic graag :p