Sinds kort heb ik deze minipc gekocht. Het blijkt een probleem te zijn voor deze pc om normaal op te starten. Erg frustrerend.
Het probleem omschreven:
Ik krijg geen beeld. Lampjes van het toetsen bord gaan ook niet even kort aan. (soms dan weer wel) sensor van de muis gaat ook niet aan. (nee ik hoor geen biepjes van de interne spieker want die zit er volgens mij niet in..)
Ik heb op de dvi port een dvi naar vga & dvi converter. Ik heb er een crt monitor op aan gesloten. (Deze crt monitor doet het wel gelijk normaal als ik mijn gewone pc aansluit)
Als ik dan uiteindelijk na lang geklooi aan de kabels en het aan en uit de pc aan de gang krijg loopt het systeem prima. Ook kan de pc dan best ff uit en aan. Maar als ik de pc uitzet en de volgende dag weer aan wil zetten herhaalt zich weer het ongelofelijke probleem om de pc normaal op te starten en beeld te krijgen.
Vanzelfsprekend heb ik toen ik wel normaal beeld kreeg de kans genomen om de bios te updaten.
Het gebruikte besturingssysteem is XP
Weet iemand hier misschien wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik dacht zelf aan de volgende dingen:
Bios probleem dat nog niet gefixed is?
Misschien moet ik een instelling in de bios veranderen?
Batterij op moederbord is leeg?
Pc hardware gegevens:
Intel 945GM + ICH7M-DH Chipset
Powerful Graphics core Intel GMA 950 with DirectX9 support
High Definition Audio Codec 7.1 Channel Output:
Built-in IR Receiver
Linkje duur en niet naar behoren werkend product
:
http://www.aopen.nl/produ...px?ctgr=&auno=2165&mdstl=
Het probleem omschreven:
Ik krijg geen beeld. Lampjes van het toetsen bord gaan ook niet even kort aan. (soms dan weer wel) sensor van de muis gaat ook niet aan. (nee ik hoor geen biepjes van de interne spieker want die zit er volgens mij niet in..)
Ik heb op de dvi port een dvi naar vga & dvi converter. Ik heb er een crt monitor op aan gesloten. (Deze crt monitor doet het wel gelijk normaal als ik mijn gewone pc aansluit)
Als ik dan uiteindelijk na lang geklooi aan de kabels en het aan en uit de pc aan de gang krijg loopt het systeem prima. Ook kan de pc dan best ff uit en aan. Maar als ik de pc uitzet en de volgende dag weer aan wil zetten herhaalt zich weer het ongelofelijke probleem om de pc normaal op te starten en beeld te krijgen.
Vanzelfsprekend heb ik toen ik wel normaal beeld kreeg de kans genomen om de bios te updaten.
Het gebruikte besturingssysteem is XP
Weet iemand hier misschien wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik dacht zelf aan de volgende dingen:
Bios probleem dat nog niet gefixed is?
Misschien moet ik een instelling in de bios veranderen?
Batterij op moederbord is leeg?
Pc hardware gegevens:
Intel 945GM + ICH7M-DH Chipset
Powerful Graphics core Intel GMA 950 with DirectX9 support
High Definition Audio Codec 7.1 Channel Output:
Built-in IR Receiver
Linkje duur en niet naar behoren werkend product
http://www.aopen.nl/produ...px?ctgr=&auno=2165&mdstl=