Onderzoekers simuleren intelligentieniveau van vierjarig...

Pagina: 1
Acties:

• orbit_l
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 22:13
De zin "De software is gedeeltelijk gemodelleerd naar de Theory of Mind, waardoor ..." doet vermoeden dat het een bepaalde theorie omtrent de werking van de mind betreft. Het gaat hier echter om een concept dat zoveel inhoudt als het besef dat andere mensen gedachten en intenties kunnen hebben die verschillen van die van jezelf. Het is dus geen theorie waar je iets naar kan modelleren, je kan er hoogstens voor zorgen dat het model aan dit concept voldoet.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Lastige materie, durf ik zo direct niet iets over te zeggen. Ik heb de auteur alvast geDM'd.

* Rataplan gooit Wikipedia: Theory of mind in de groep

Oh, en linkje is natuurlijk ook handig: nieuws: Onderzoekers simuleren intelligentieniveau van vierjarig kind

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Ghost
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02-2025

Ghost

Phasma Ex Machina

Je hebt inderdaad gelijk dat het wat ambigu geschreven is. Ik heb het wat explicieter gemaakt. Verder ben ik wel van mening dat de hyperlink naar wikipedia voldoende is. Hierin staat vrijwel bovenaan dat het om een concept gaat (waar je mijn inziens wel degelijk wat naar kan modelleren) en niet om een theorie.

Nieuwe zin:
"De software implementeert een variant van de Theory of Mind, waardoor het in staat is het gedrag van virtuele voorwerpen en spelers gedeeltelijk te begrijpen, voorspellen en beïnvloeden."

When in doubt, press some random buttons.